بررسی اپلیکیشن MadLipz: الفبای دوبلور شدن!

در زندگی همه ما حتما مواقعی وجود دارد که بیکار گوشه‌ای کز کرده‌ایم و از فرط بی‌حوصلگی شبکه‌های‌ اجتماعی را بی‌دلیل باز‌ و‌ بسته می‌کنیم! یا زمان‌هایی که در جمع دوستان نشسته‌ایم و هیچ‌چیزی برای سرگرم‌شدن نداریم.

اما امروزه عصر ارتباطات و فن‌آوری است و نباید کسی در کنجی غمبرک بگیرد! اپ‌هایی برای این منظور و پر‌کردن وقت‌مان ساخته شده‌اند که همگی در دسته «سرگرمی» جای می‌گیرند.

در این نوبت یکی از همین‌ها را برای‌تان بررسی می‌کنیم تا بیش‌تر با این اپلیکیشن خاص آشنا شوید. این برنامه ساخته شرکت «Eigenuity» است و تا به امروز در پلی‌استور یک میلیون دانلود داشته و امتیاز 4.5 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است.

اگر با اپلیکیشن «دابسمش» آشنا باشید این نرم‌افزار برای‌تان تازه نیست و چیز جدیدی ارایه نمی‌کند. اما اگر می‌خواهید (برای اولین بار) وارد این‌طور سرگرمی‌ها شوید، حتما سری به اپ «مدلیپز» بزنید.

آیا بی‌حوصلگی هستید؟

هیچ برنامه‌ای شما را سرگرم نمی‌کند؟

دوست دارید دوبلور شوید؟

مایلید در جمع‌دوستان چیز به‌خصوصی برای معرفی داشته‌ باشید؟

می‌خواهید فقط سرگرم باشید؟

پس اپ «مدلپیز» می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد.

در ادامه با ما در بررسی این برنامه 17‌ مگابایتی همراه باشید…


مدلپیز چگونه کار می‌کند؟

اگر سرعت اینترنت‌تان مطلوب باشد این برنامه در سه‌سوت دانلود شده و بلافاصله وارد برنامه می‌شوید. این نرم‌افزار مثل اپ دابسمش بدون اینترنت کار نمی‌کند و تاکید دارد که به‌ شبکه جهانی متصل شوید (در حالت آفلاین، البته پس از اجرای‌ اولیه می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید اما هیچ‌کاری از دست‌تان ساخته نیست!).

اینترفیس این نرم‌افزار طراحی ساده‌ای دارد و ما را ناخودآگاه یاد برنامه‌های قدیمی می‌اندازد. ناگفته نماند رنگ سفید و قرمز در رابط کاربری حاکم هستند و واضح است که طراح قصد داشته با این رنگ‌های مدرن ما را گول بزند تا ظاهر تکراری و خسته‌کننده برنامه به‌چشم نیاید!

وقتی اپ اجرا می‌شود، سه تب نسبتا بزرگ در پایین صفحه می‌بینید. هرکدام از این‌ها داستانی در دل خود دارند. ساده‌تر بگوییم تک تک‌شان یک کاری انجام می‌دهند و آماده خدمت‌رسانی هستند.

تب اول شکل و شمایلی مثل الماس دارد. این گزینه برای شما ویدیوهایی لیست می‌کند که همگی منتظر دوبله شدن توسط شخص شما هستند! ویدیوهایی از کارتون‌های قدیمی و جدید، فیلم‌های سینمایی، آدم‌های عادی و صدالبته بامزه یا زشت، شخصیت‌های معروف، سوپرهیروها و خوشبختانه باب‌اسفنجی!

آیکون تب دوم شکل چهار دایره است و به‌ شما این امکان را می‌دهد تا هر ویدیویی که دل‌تان خواست را پیدا کنید یا در بالای افزونه سرچ ژانر ویدیوتان را لمس کنید تا یافت آن گم‌گشته آسان‌تر بشود.

شکل و شمایل تب سوم شبیه به یک آدمک است و پروفایل شخصی شما را در مدلیپز نشان می‌دهد. چه‌ ویدیوهایی تا الان دوبله کرده‌اید و چه‌کسانی آن‌ها را اصطلاحا «لایک» کرده‌اند. همه‌ و‌ همه در این صفحه حضور دارند.

اما سورپرایزی انتظار شما را می‌کشد. اگر به این صفحه در تب سوم نگاه کنید در بالا آیکون «گالری» را می‌بینید! با لمس‌کردن آن حتی ویدیوهای خودتان را هم می‌توانید دوبله کنید و کلی سرگرم شوید! از قلم نیافتد که امکان دوبله به‌ خیلی از زبان‌های دیگر نیز وجود دارد.

دوباره به تب الماس مانند برمی‌گردیم.

یکی از ویدیو‌ها مثل تکه‌ای از سریال باب‌اسفنجی را انتخاب می‌کنید. زمان ویدیو (که چند ثانیه بیش‌تر نیست) تمام شود با پیامی روبه‌رو خواهید شد. اگر صفحه را لمس کنید دوباره ویدیو پخش می‌شود و اگر دکمه قرمز‌‌رنگ را لمس کنید از آن زمان، دوبلوری شما و کار حرفه‌ای و احتمالا کلی قهقه شروع خواهد شد!

لازم به‌ذکر است که در این بخش تا سه‌ ترک قابل‌ضبط است.

وقتی کار دوبلوری (!) تمام شد، برنامه گزینه‌ای در گوشه سمت‌ راست صفحه فعال می‌کند و با‌ فشردن آن (و‌ کمی‌ صبر) ویدیو دوبله شده شما، تر‌ و‌ تمیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

همچنین می‌توانید این ویدیو را از همین‌ قسمت به‌ تلگرام یا اینستاگرام یا دیگر دوستان ارسال کنید. همین‌طور قادرید تیک رفتن به‌پروفایل را بردارید تا کسی (جز خود شما) ویدیو را نبیند.

وقتی به همه دوستان‌تان ویدیو را فرستادید، می‌توانید از تب «Done» در بالای‌ صفحه آن را در گالری یا در پروفایل‌تان ذخیره و ماندگار کنید.


آخر چه‌کسی فکر می‌کرد دوبلوری به این آسانی باشد؟ قبل از آمدن همچین اپلیکیشن‌هایی هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد.

درآخر نکات مثبت و منفی مدلپیز را می‌خوانید:

نکات‌ مثبت:

-سادگی کار همراه با آموزش قدم‌ به‌ قدم

-ویدیوهای متنوع

-فرستادن مستقیم به‌ شبکه‌های اجتماعی و دوستان!

-استفاده‌ کم‌ از حجم اینترنت در زمان تهیه‌ و‌ تولید ویدیو

نکات‌ منفی:

-طراحی کهنه و تکراری

-سرعت اجرای برنامه نسبتا کند است!


صادقانه بگوییم این برنامه بسیار مفرح و لذت‌بخش است و ما به‌ شما تضمین می‌دهیم که از آن‌چه انتظار دارید، بیش‌تر سرگرم‌تان می‌کند!

این اپلیکیشن را با حجم‌ کم می‌توانید (برای سیستم عامل اندروید) از کافه بازار دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH