بررسی اپلیکیشن Kaspersky Internet Security: حس خوب امنیت

اگر یک گوشی دارید که هر زمان امنیتش در مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها تهدید می‌شود٬ بهتر است نگاهی به این نرم‌افزار بیاندازید. Kaspersky Internet Security برنامه‌ای از آزمایشگاه کسپرسکی است که تاحدودی اسم‌ آن را شنیده‌ایم و با ویروس‌کش‌هایش در ویندوز آشنایی داریم. اما حالا در اسمارت‌فون‌ها آمده تا امنیت آن‌ها را بالا ببرد و کاربران این‌طور دستگاه‌ها هم از شر ویروس‌ها خلاص شوند.

این اپلیکیشن امکانات بی‌شماری در اختیار شما قرار می‌دهد که فکر نکنیم آن‌ها را تجربه کرده باشید. این اپ تقریبا 40 مگابایتی با وسواسی خاص به اسکن تلفن‌همراه شما می‌پردازد و یقین داشته باشید که هیچ بدافزاری زیر سبیلی رد نمی‌شود و همه فایل‌‌ها باید از پایانه کسپرسکی رد شوند.

این برنامه تاکنون توانسته توجه بیش‌ از 10 میلیون کاربر را به سمت خود جلب کند و آنان را وادار کند که این اپ را نصب و اجرا نمایند. همچنین امتیاز Kaspersky Internet Security در پلی‌استور 4.7 از 5 است و این عدد بسیار بالایی برای یک اپلیکیشن به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید با این نرم‌افزار بی‌رحم در مقابله با ویروس‌ها بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی

با دیدن رابط کاربری این اپ٬ نه یاد فلت دیزاین می‌افتید٬ نه در خاطرات‌تان طراحی سیستم‌عامل آی‌او‌اس تداعی می‌شود. تنها سبک خاص کسپرسکی بر محیط حاکم است. ترکیبی از سبز و مقدار زیادی از رنگ سفید! انیمیشن‌های آرام در همه‌جا خودنمایی و چشم‌ها را نوازش می‌کنند. ولی اگر از این اپلیکیشن در مکان‌های تاریک استفاده کنید آن‌وقت درمی‌یابید که کسپرکی چه‌ عذابی است! این برنامه آن‌قدر با رنگ‌های روشن ساخته شده است که چشم‌ها را در فضایی با نور ضعیف آزار می‌دهد و تنبیه خوبی برای چشمان‌مان است! آیکون نرم‌افزار مذکور هم شکل و شمایلی مانند یک شش‌ضلعی دارد که دردل آن یک گاردی مثل سپرهای رومی‌ها (اما مدرن‌تر) گنجانده شده است. البته نسخه غول‌پیکر این سپر در صفحه‌ اصلی قابل مشاهده است.

اما Kaspersky Internet Security چگونه کار می‌کند؟

نسخه رایگان این برنامه به‌طور کل 3 بخش خیلی مهم و کاربردی دارد که در ادامه درباره‌ آن‌ها توضیح می‌دهیم و عملکردشان را بررسی می‌کنیم.

Scan

اپلیکیشن Kaspersky Internet Security

این بخش مهم‌ترین قسمت این برنامه است و دراصل بیش‌تر کاربران برای همین قابلیت به کسپرسکی موبایلی (!) مراجعه می‌کنند. وقتی وارد این نرم‌افزار شوید٬ همان‌طور که در بخش طراحی گفتیم با یک گارد غول‌پیکر مواجه خواهید شد که اگر آن را لمس کنید٬ اسکن کبیر شروع خواهد شد! اسکن کسپرسکی ملزم این است که صبر زیادی به خرج دهید و اگر اسمارت‌فونی با کلی فایل دارید٬ بهتر است درحین این‌کار کمی چرت هم بزنید!

اگر دستگاه‌تان ویروسی داشته باشد یا دارای عامل بالقوه باشد٬ این ویروس‌کش بی‌رحم و مروت آن‌ها را برای‌تان لیست می‌کند و کاربر می‌تواند تنها با چند لمس آنان را از صفحه روزگار محو کند! اگر موبایل یا تبلت‌تان هیچ مشکلی نداشته باشد٬ این اپلیکیشن نماد تیک را با بک‌گراندی سبزرنگ به شما نشان می‌دهد و خاطر کاربر را بابت امنیت دیوایسش آسوده می‌کند. اما خیال نکنید که قابلیت اسکن فقط در محیط این اپ فعال است. این اسکن در همه جای رابط کاربری دستگاه‌تان فعال است و زمانی که شما یک برنامه تروتازه را نصب کنید٬ Kaspersky Internet Security آن را بررسی می‌کند و سپس امن‌بودن یا نبودن آن را از طریق نوار نوتیفیکیشن به شما اعلام می‌نماید. خلاصه این اپ بسیار هوشیار است و همیشه با آن چشم‌های نافذش امنیت دیوایس شما را بررسی می‌کند!

Call & Text Filter

اپلیکیشن Kaspersky Internet Security

این قسمت به شما امکان این را می‌دهد تا شخص موردنظر را بلاک کنید و نگذارید طرف برای‌تان پیامک بفرستد یا با شما تماس بگیرد. وقتی مراحل ثبت‌نام را پشت سر بگذارید برای شما 3 تب به نمایش درمی‌آید که با لمس دومین گزینه شما قادرید تا مخاطبین را که قصد دارید تحریم کنید به لیست اضافه نمایید. کار با این قسمت هم بسیار ساده است و اکثر بخش‌ها با توضیحاتی همراه هستند و طراحی خاص خود کسپرسکی به وضوح خود را نمایان می‌سازد.

Anti-Theft

شاید این بخش را در تنظیمات موبایل خود دیده باشید اما این قابلیت حالا در Kaspersky Internet Security گنجانده شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در این قسمت اگر گوشی‌ یا تبلت‌تان گم شود کاربر می‌تواند فقط با فرستادن پیامکی به موبایل خود تمامی یا بخشی از اطلاعات خود را حذف کند و بلافاصله از چهره سارق یک سلفی بگیرد. البته برای استفاده از این قسمت باید ثبت‌نام کنید یا اگر اکانت کسپرسکی دارید با آن وارد برنامه شوید. بعد از انجام این نامه‌نگاری‌ها قادرید وارد محیط این بخش شده و از دزدیده‌ شدن دستگاه‌تان جلوگیری کنید.

نسخه پریمیوم

نسخه ویژه این اپ را می‌توانید از فروشگاه‌های فارسی تهیه کنید و با اکتیو‌کردن آن قادر هستید که به کلی امکانات و قابلیت‌های جذاب از جمله: محافظت در زمان وبگردی٬ قفل‌کردن برنامه‌ها و غیره دسترسی پیدا کنید. تقریبا هرکجای این اپلیکیشن که قدم بگذارید از شما مغرورانه درخواست می‌شود که نسخه پریمیوم را خریداری کنید. اما برای کسانی که فقط یک اسکنر می‌خواهند ورژن عادی Kaspersky Internet Security کافی است و پول خرج‌کردن برای این اپ منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

نکات مثبت:

  • طراحی درخشان
  • اسکن برنامه‌های جدید
  • اسکن تمامی فایل‌ها
  • بلاک‌کردن بعضی از مخاطبین
  • از بین‌بردن بدافزارها و ویروس‌ها

نکات منفی:

  • امکانات کم در نسخه رایگان

1 در مورد “بررسی اپلیکیشن Kaspersky Internet Security: حس خوب امنیت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH