اچ‌تی‌سی از هدست واقعیت‌مجازی مستقل Vive VR برای عرضه در بازار چین رونمایی کرد

بخش HTC Vive که در واقع یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود، ساعاتی پیش از هدست واقعیت مجازی جدید و مستقلی پرده برداشت. این محصول، با هدستی مبتنی بر پلتفرم DayDream که اخیرا توسط اچ‌تی‌سی و گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان 2016 گوگل رونمایی شد، متفاوت است.

این هدست براساس طراحی هدست‌های اچ‌تی‌سی وایو تولید شده و درحال‌حاضر، کشور چین به عنوان تنها کشور مقصد این محصول اعلام شده است. در واقع دستاورد جدید مهندسان اچ‌تی‌سی، مدل مستقل و یا همان بی‌نیاز از کامپیوتر هدست‌های وایو محسوب می‌شود و به عنوان اولین هدست وایو ویژه کاربران موبایلی روانه بازار خواهد شد.

اگرچه این احتمال وجود دارد که سخت‌افزار به‌کار رفته در هدست‌های مبتنی بر DayDream در این هدست نیز استفاده شده باشد، اما طراحی کلی محصول جدید اچ‌تی‌سی با هدست اصلی اچ‌تی‌سی وایو متفاوت است. همچنین این محصول از پلتفرم Viveport برای محتوای واقعیت مجازی بهره می‌برد. البته این بدین معنی نیست که ورژن DayDream به پلتفرم Viveport دسترسی نخواهد داشت (مسئله‌ای که هنوز اطلاعاتی در خصوص آن منتشر نشده)، اما این شرکت صرفا اعلام کرده که مدل جدید به پتلفرم یاد شده دسترسی خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی

گفته می‌شود که این هدست از پلتفرم واقعیت مجازی موبایلی اسنپدراگون 835 بهره می‌برد که به اعتقاد کوالکام، برای اولین‌بار طراحی پلتفرم واقعیت مجازی اسنپدراگون این شرکت و تکنولوژی واقعیت مجازی مستقل، در هدستی مجهز به پلتفرم Viveport به‌کار گرفته شدند.

هدست جدید اچ‌تی‌سی برای روشن شدن و کار کردن به هیچ‌گونه کامپیوتری نیاز ندارد و قابلیت حمل و نقل آسان آن، یکی‌دیگر از مزیت‌های این محصول به‌شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های این هدست می‌توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود از قیمتی به مراتب پایین‌تر به نسبت سایر هدست‌های موجود در بازار برخوردار باشد. البته اچ‌تی‌سی هنوز قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول را اعلام نکرده است. این شرکت هم‌اکنون در تلاش است تا با همکاری توسعه‌دهندگان فعال در این زمینه، محتوای مناسبی را برای این هدست مستقل تولید و در زمان عرضه در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH