بررسی بازی Baby Dino: داستان بزرگ‌ شدن یک بچه دایناسور

با توسعه فن‌آوری اطلاعات ما هم‌اکنون می‌توانیم٬ در گوشی یا تبلت خودمان یک حیوان خانگی داشته باشیم. ولی نه هر حیوان خانگی! بازی Baby Dino یکی از همین‌هاست. تاکنون بیش‌از 5 میلیون‌ بار از پلی‌ استور دانلود شده و امتیاز 4.4 از 5 را از هزاران کاربر دریافت کرده است. توسعه‌دهنده هم استودیو Frojo Apps بوده که رزومه‌اش مشخص است. اگر می‌خواهید با این بچه دایناسور دردانه بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


همه‌چیز از وقتی شروع می‌شود که شما وارد این بازی می‌شوید. بلافاصله یک بچه دایناسور در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید حسابی به آن برسید. برایش صبحانه٬ ناهار و شام آماده کنید و اگر مواد غذایی تمام شد٬ قادر هستید که از دکه این گیم هرچه که لازم دارید٬ خریداری نمایید. سیر داستانی بازی در این‌جا خلاصه نمی‌شود و (خوشبختانه) توسعه‌دهنگان کلی گزینه‌های جالب جلوی چشمان شما گذاشته‌اند. لازم به ذکر است که باید اسم بچه دایناسور خود را انتخاب کنید تا او (خدایی‌ ناکرده) بدون نام نباشد! هرچه که بیش‌تر در بازی فرو می‌روید٬ بیش‌تر و بیش‌تر به آن وابسته خواهید شد و با بچه دایناسور خو می‌گیرید. داستان Baby Dino بسیار گسترده است و می‌توانید هرکاری برای بزرگ شدن دایناسورتان انجام دهید. همین موضوع سبب شده تا دیگر حوصله‌تان سر نرود و هروقت این گیم را باز کنید با چهره‌ جدیدی از حیوان خانگی‌تان مواجه خواهید شد.

ضمنا کاربر باید (مانند دنیای واقعی) بری خریدن غذا یا وسایل سرگرمی٬ پول داشته باشد. همین مورد معضل بزرگ این دنیای مجازی است. به شما این امکان داده شده است تا به‌وسیله مینی‌گیم‌ها مقداری پول به‌دست بیاورید تا بچه عزیزتان از گرسنگی تلف نشود. همچنین باید او را به گردش ببرید و اگر دوست‌ داشت٬ به دایناسورتان فوت‌ کوزه‌گری باغبانی را یاد بدهید. آن‌قدر گزینه‌های بازی زیاد است که شرح همه آن‌ها به نوشتن مقاله‌ای دیگر نیاز دارد! یقین داشته باشید که بیش‌تر این گزینه‌ها در هیچ گیم دیگری یافت نمی‌شوند و مختص Baby Dino هستند. کلا شما وظیفه دارید که به 3 چیز کودک توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • خورد و خوراک
  • سلامتی و شادمانی
  • کیفیت خواب

اگر این 3 چیز در بالاترین سطح خود باشد٬ دایناسور تپل شما زودتر رشد می‌کند و همین‌طور سرحال‌تر است. توصیه می‌کنیم که اگر وارد این بازی می‌شوید٬ حتما وقت‌تان آزاد باشد٬ چراکه این بازی زمان زیادی از شما می‌گیرد. سیر داستانی این بازی تا زمانی که بچه به دایناسوری سالمند تبدیل نشود٬ پایانی ندارد و تا آن موقع کاربر را برای بازی‌کردن بیش‌تر وسوسه می‌کند.

گرافیک این بازی (مانند دیگر گیم‌ها در همین سبک) کودکانه است. شخصیت اصلی هم به‌طور عجیبی بانمک است و دل و جان کاربر را می‌رباید. چشم‌های او آن‌قدر بزرگ کشیده شده‌اند که آدم ناخودگاه به سمت آن‌ها جذب می‌گردد. ولی وقتی وارد یک دکه یا باغ‌تان شوید٬ اوضاع فرق می‌کند. کوچک‌ترین جزئیات المان‌ها طراحی شده‌اند و کم‌تر مواقعی خشک و خالی هستند. مثلا اگر به پاکت شیر نگاهی بیاندازید٬‌ درمی‌یابید که رویش کلماتی نقش بسته و اطرافش را چند رنگ شاد پر کرده‌اند. یا حتی کنجدهای روی نان همبرگر هم فراموش نشده‌اند. فونت‌های بازی هم به‌صورت کودکانه و درشتی در محیط Baby Dino نقش بسته‌اند. اما نباید به این آسانی‌ها از حرکات محسوس بازی بگذریم.

در نوار پایین صفحه که گزینه‌های گیم وجود دارند٬ آیکون‌ آن‌ها مدام تکان می‌خورد و درحال انجام کاری است. انیمیشن‌ها هم بسیار کند و لاک‌پشت‌ مانند هستند و شاید از دست آن‌ها کلافه بشوید! ناگفته نماند که لباس‌های دایناسورتان بسیار متوع و جذاب هستند و کوچک‌ترین جزئیات آن‌ها فراموش نشده است. محیط بیرون خانه‌ هم شباهت زیادی با انیمیشن‌های رده‌سنی «الف» و «ب» دارد. خلاصه گرافیک کودکانه طراحی شده‌ است و از همان اول شما را به دوران کودکی‌تان باز می‌گرداند.

صداگذاری Baby Dino هماهنگی دل‌پذیری با محیط و فضای بازی دارد و به‌صورت جالبی هم در بیرون خانه و هم در داخل خانه یکسان است. ولی بازهم هماهنگی لذت‌بخشی با محیط دارد. صداهای جانبی هم (مثلا انداختن توپ بسکتبال درون حلقه) بادقت انتخاب شده‌اند تا کاربر احساس غریبی نکند و همه‌چیز جلوه‌ای واقعی پیدا کند. حتی صدای غذا خوردن دایناسور هم به‌طرز خنده‌داری تعبیه شده که به کلیت بازی کمک شایانی کرده است. همچنین عشوه‌ها و خنده‌های دایناسور دل و جان شما را می‌رباید و شاید گاهی‌اوقات با او همراه بشوید. صدای بازی هم هیچ‌وقت قطع نمی‌شود و در اکثر محیط‌ها ثابت است. این می‌تواند٬ در طولانی‌ مدت آزاردهنده باشد و گوش کاربر را اذیت کند. البته به شما این امکان داده شده است که اگر دوست‌ نداشتید٬ موزیک ثابت بازی را قطع کنید و تنها صداهای جانبی را باقی بگذارید.

نکات مثبت:

  • گرافیک کودکانه و دلربا
  • گیم‌پلی جذاب
  • المان‌های بسیار متنوع
  • محیط‌های بکر

نکات منفی:

  • موزیک در اکثر نقاط بازی ثابت و خسته‌کننده است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH