نگاهی به نوآوری‌های موجود در هواوی نوا 2 پلاس

صنعت گوشی‌های هوشمند به بلوغ نسبی رسیده و شاید بتوان این بازار را در برخی قسمت‌ها اشباع شده دانست. شرکت‌های مختلف برای افزایش فروش محصولات خود در بازار و متمایز کردن آن‌ها، میلیاردها دلار بودجه را صرف تحقیق و توسعه می‌کنند.

این هزینه بالا، سبب ایجاد نوآوری در دستگاه‌های تولیدی این شرکت‌ها شده که جذب مشتری را در پی دارد. شاید با خود بگویید که در سال‌های اخیر با نوآوری‌های انقلابی روبرو نبوده‌ایم ولی به‌نظر ما، اضافه شدن امکانات جدیدی که قبلا تنها در محصولات گران‌قیمت مشاهده کرده بودیم به دستگاه‌های ارزان‌تر، یک حرکت بسیار مهم تلقی می‌شود.

شرکت هواوی که یکی از بزرگترین کمپانی‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود را می‌توان شروع‌کننده این حرکت دانست. جدیدترین بالارده آن، نوا 2 پلاس، دارای ویژگی‌هایی بوده که نمی‌توانید در این سگمنت مشابه‌شان را پیدا کنید. با ما همراه باشید تا نگاهی به نوآوری‌های موجود در این گوشی هوشمند داشته باشیم.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی همراه با فلاش 11 مرحله‌ای

نوا 2 پلاس

با افزایش محبوبیت تصاویر سلفی، شرکت‌های مختلف سعی در ایجاد تفاوت در محصولات خود برای جذب بیشتر خریدار کردند. یکی از این موارد که شاید در نگاه اول ساده‌ترین آن‌ها باشد، افزایش رزولوشن دوربین سلفی دستگاه است. هواوی در نوا 2 پلاس سنگ تمام گذاشته و آن را به دوربینی 20 مگاپیکسلی مجهز نموده که مشابه‌‌اش را در این محدوده قیمتی نمی‌توان پیدا کرد.

یکی از مواردی که در عکاسی بسیار مورد توجه بوده، وجود نور کافی برای ثبت تصاویر باکیفیت است. هواوی برای رفع این مشکل، به‌صورت نرم‌افزاری به نمایشگر دستگاه فلاش افزوده که با نمونه‌های مشابه در دیگر گوشی‌های هوشمند تفاوت فراوانی دارد.

نمایشگر با استفاده از سنسور نورسنج، قادر به تنظیم نور در 11 مرحله مختلف بوده تا کاربر بتواند بهترین و طبیعی‌ترین تصاویر ممکن را به ثبت برساند. این امر به‌صورت کاملا خودکار صورت گرفته و باتوجه به نور محیط، دمای نور در بازه 3000 تا 6000 کلوین تنظیم می‌شود.

تشخیص سه‌بعدی چهره

یکی‌دیگر از ویژگی‌های شایان توجه در نوا 2 پلاس، قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره بوده که مزایای فراوانی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. دوربین سلفی و اصلی این محصول با استفاده از تشخیص سه‌بعدی چهره قادر به ثبت جزئیات صورت شخص با دقت میلی‌متری هستند.

این ویژگی باعث ثبت تصاویر بوکه فوق‌العاده‌ای می‌شود. همانطور که می‌دانید در عکس‌های بوکه، پس‌زمینه تار شده و جسمی که جلوتر قرار دارد، از آن جدا می‌شود. یکی از مشکلات موجود برای ثبت این نوع خاص از تصویر، امکان تارشدگی چهره و کم شدن جزئیات بوده که هواوی با افزودن تشخیص سه‌بعدی چهره، آن را رفع کرده است. با دوربین‌های نوا 2 پلاس قادر به ثبت تصاویر بوکه با بهترین کیفیت ممکن هستید.

چیپ DAC و aptX Hi-Res

چیپ DAC باعث تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ شده که افزایش کیفیت صدای خروجی را در پی دارد، در این مقاله می‌توانید نحوه کارکرد آن را مطالعه نمایید. در این محدوده قیمتی نمی‌توانید غیر از نوا 2 پلاس، دستگاهی را مجهز به این قطعه پیدا کنید.

در هنگام اتصال هدفون به این گوشی هوشمند، کاملا تفاوت کیفیت صدا را با دیگر محصولات متوجه خواهید شد. علاوه‌ بر شفافیت بالا، قدرت خروجی آن نیز فوق‌العاده بوده که هر عاشق موسیقی را شیفته خود می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های صوتی موجود در این محصول، aptX بوده که مشابه آن را می‌توانید در تولیدات دیگر شرکت‌ها نیز مشاهده کنید. اگرچه این ویژگی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود دارد ولی پشتیبانی از صدای Hi-Res، آن را از دیگر محصولات هم‌رده متمایز می‌سازد. اگر تجربه شنیداری صدای Hi-Res را داشته باشید، قطعا از کیفیت و شفافیت بسیار بالای آن آگاهی دارید.

الگوریتم Histen و 3D Sound

هواوی در همکاری با متخصصین صوتی در سراسر جهان و همچنین یک موسسه صوتی آلمانی، موفق به توسعه الگوریتم Histen شده است. این الگوریتم لذت فوق‌العاده‌ای را در هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون و اسپیکر برای کاربر به ارمغان می‌آورد. وجود 10 ماژول مختلف برای افکت‌های صوتی همانند صدای سه‌بعدی، ارزش بالای Histen را نشان می‌دهد.

صدای سه‌بعدی درنظر گرفته شده برای نوا 2 پلاس در 3 حالت قابل تنظیم بوده که هرکدام از آن‌ها، تجربه صوتی جدیدی را در اختیار شنونده قرار می‌دهد.

شما می‌توانید بررسی کامل و ویدئویی نوا 2 پلاس را از اینجا ببینید.

1 در مورد “نگاهی به نوآوری‌های موجود در هواوی نوا 2 پلاس”

  1. سلام
    در مورد این گوشی که از طرف شرکت هوآوی معرفی شده کمی کم لطفی شده است جای تعجب است که فاقد Nfc می باشد از آنجائیکه گوشی های قبل از آن دارای این امکان هستند و این نقص نسبتا بزرگی برای این گوشی محسوب می شود .
    متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH