فیس‌بوک: تصمیمی برای تولید اتومبیل خودران نداریم

شریل سندبرگ، مدیر اجرایی کمپانی فیس‌بوک در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان عنوان کرد که این شرکت هرگز وارد رقابت با خودروسازان بزرگ آلمانی نخواهد شد. وی در ادامه افزود که فیس‌بوک تنها در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های ویژه اتومبیل‌های خودران فعالیت دارد و هیچ تمایلی برای تولید و عرضه اتومبیل اختصاصی خود در این حوزه ندارد.

سندبرگ به شوخی عنوان کرد که در حال حاضر، فیس‌بوک تنها شرکت فعال در سیلیکون ولی محسوب می‌شود که تولید اتومبیل را در دستور کار خود قرار نداده و قصد رقابت با خودروسازان آلمانی را ندارد. همان‌طور که می‌دانید اخیرا شرکت Waymo که بازوی خودروسازی شرکت گوگل به حساب می‌آید، تولید خودروهای Firely خود را متوقف کرده، اما این شرکت همچنان برای تولید مدل‌های دیگر اتومبیل‌های خودران با شرکت‌های فورد و کرایسلر همکاری می‌کند.

فیس‌بوک این روزها در حال توسعه هوش مصنوعی برای استفاده در فناوری سیستم‌های خودران است تا از این طریق بتواند بر ظرفیت‌های این فناوری بیافزاید، اما این برای اولین‌بار بود که این شرکت به‌صورت رسمی ‌اعلام کرد که در حال کار در حوزه سیستم‌های مربوط به اتومبیل‌های خودران است. اگرچه سندبرگ حرفی از تولید سیستم و یا همکاری با شرکتی خاص در این زمینه به میان نیارود، اما عنوان کرد که فیس‌بوک به‌زودی همکاری‌هایی را با شرکت‌های خودروساز آلمانی به منظور تست اولیه محصولات خود در مناطق شهری آغاز خواهد کرد.

فیس‌بوک

وی همچنین از تمایل این شرکت برای حمایت مالی از دانشگاه برلین به‌منظور توسعه محصولات دیجیتالی خبر داد. اگرچه این تصمیم نشان‌دهنده تمایل فیس‌بوک برای ورود به فضای دیجیتالی رو به‌ رشد کشور آلمان است، اما می‌تواند بیانگر این مسئله نیز باشد که این شرکت قصد دارد تا از دانشگاه نام‌برده به عنوان بستری برای جذب احتمالی نیروهای مورد نیاز خود در فیس‌بوک و همچنین توسعه سیستم‌های خودران استفاده کند.

حضور سندبرگ در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در حاشیه سفر وی به آلمان به منظور دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور صورت گرفت. این دو اخیرا ملاقات‌های متعددی را به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص تغییرات قوانین مرتبط با شبکه‌های اجتماعی ترتیب می‌دهند.

تازه‌ترین موضوع مورد بحث میان سندبرگ و مرکل در خصوص مدیریت فیس‌بوک بر سخنان تنفرآمیز (Hate Speech) بود که براساس قانون جدید، شرکت‌هایی که نتوانند بر پست‌های تنفرآمیز ارسالی خود مدیریت داشته باشند و مانع از انتشار آن‌ها شوند، مشمول پرداخت جریمه‌ای تا 50 میلیون یورو خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH