آموزش استفاده از حسگر عنبیه چشم در گلکسی نوت 8

از زمانی که فبلت ناکام گلکسی نوت 7 روانه بازار شد، کمپانی سامسونگ از حسگر عنبیه چشم در گوشی‌های رده بالا خود استفاده کرده تا روشی جدید در زمینه بالا بردن امنیت گوشی را به کاربران ارائه دهد.

اکنون عضو جدید خانواده نوت با بهترین و یکی از بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌هایی که تاکنون این شرکت کره‌ای ساخته روانه بازار شده و همان‌طور که انتظار می‌رفت این قابلیت نیز در آن دیده می‌شود. اگر احساس می‌کنید مکان قرارگیری حسگر اثرانگشت در نوت 8 اصلا جالب نیست (و متاسفانه واقعیت هم همین‌طور هست) و یا فکر می‌کنید اسکن عنبیه چشم روشی آسان‌تر برای باز کردن گوشی است، احتمالا تمایل زیادی به استفاده از این قابلیت در فبلت جدید و گران‌قیمت خود خواهید داشت.

فعال کردن این ویژگی بسیار ساده است اما در این مطلب قصد داریم نحوه کار کردن با این قابلیت تازه وارد را به شما آموزش دهیم.

گام اول: به بخش تنظیمات وارد شده و بر روی قسمت Lock screen and security لمس کنید.

گام دوم: در این بخش بر روی گزینه Iris scanner کلیک کنید.

گام سوم: در این صفحه به شما خلاصه‌ای از کارهایی که باید انجام بدهید، ذکر شده است.

گام چهارم: نخست باید نوعی قفل صفحه بر روی گوشی خود قرار بدهید که می‌تواند شامل رمزعبور، پین کد یا الگوی نقطه‌ای باشد. اگر این مورد را از قبل انجام داده‌اید، این صفحه را مشاهده نخواهید کرد.

گام پنجم: در این بخش متن نسبتا بلندی از عدم مسئولیت در مورد قابلیت اسکن عنبیه چشم را مشاهده می‌کنید. برای مثال شما نباید از چشمان یک نوزاد برای این کار استفاده کنید چرا که ممکن است اثر بدی بر روی بینایی وی داشته باشد. شما همچنین نباید از محافظ صفحه غیراستاندارد یا بی‌کیفیت استفاده نمایید، ممکن است عملکرد اسکنر دچار مشکل و خطا گردد. پیشنهاد می‌کنیم باتوجه به جدید بودن این قابلیت، قبل از لمس دکمه ادامه، این موارد را بخوانید.

گام ششم: در صفحه بعدی نکاتی برای تنظیم بهتر عنبیه چشم‌تان ارائه شده است. این کار باید در یک اتاق با نور مناسب انجام شده و عینک و لنزهای تماسی هم نباید بر روی چشمان شما قرار داشته باشد. بر روی ادامه لمس کنید.

گام هفتم: پس از این‌که لنز تماسی یا عینک خود را برداشتید، گوشی را در فاصله 25 تا 35 سانتی‌متری صورت خود قرار دهید تا به طور صحیح نمونه‌ای از عنبیه چشم شما ثبت شود.

گام هشتم: حالا چشمان خود را به‌طور کامل باز کرده و به دو چشمی که در صفحه نمایش نشان داده شده، نگاه کنید. گوشی چشمان شما را اسکن کرده و عملیات به پایان می‌رسد.

گام نهم: در مرحله پایانی از شما خواسته می‌شود که مشخص کنید آیا اطلاعات مهم و حساس در صفحه قفل نمایش داده شود یا خیر. با انتخاب گزینه مناسب با شرایط خودتان، می‌توانید بر روی دکمه Done لمس کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH