مرورگر Microsoft Edge

اگر حتی از مرورگر Edge استفاده نمی‌کنید، این ترفند را حتما امتحان کنید!

اگر ویندوز 10 خود را به نسخه Fall Creators به‌روزرسانی کنید، با یک ویژگی جدید کوچک اما بسیار مفید در مرورگر Edge روبه‌رو خواهید شد.

سایت‌های خود را با Edge به تسک بار پین کنید

اگر مکررا از سایت‌های خاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این مرورگر سایت مورد نظر را به تسک‌بار پین کنید. برای انجام این کار ابتدا صفحه مورد نظر خود را باز کنید، سپس در قسمت Edge menu بر روی Pin this page to the taskbar کلیک نمایید. به این ترتیب شما لینکی مستقیم برای ورود به سایت مورد علاقه خود ایجاد کرده‌اید که برای هر بار باز کردن آن تنها به یک کلیک احتیاج خواهید داشت. البته گزینه دیگری نیز برای کاربران وجود دارد که آن پین کردن سایت به‌عنوان یک کاشی بر روی صفحه Start menu است؛ برای انجام این کار پس از باز کردن Edge menu بر روی Pin this page to Start کلیک کنید.

پین کردن سایت با دیگر مرورگرها

صرف نظر از مرورگر پیش‌فرض سیستم، صفحه پین شده شما تنها با مرورگر اج باز خواهد شد و مایکروسافت این ویژگی را برای دیگر مرورگرها گسترش نداده است، اما این به معنای غیرممکن بودن انجام این کار با دیگر نرم‌افزارها نیست.

برای مثال کروم را در نظر بگیرید. سایت مورد نظر خود را با کروم باز کنید و URL آن را انتخاب کنید و سپس بکشید و بر روی صفحه دسکتاپ رها کنید تا میانبری برای آن ایجاد شود. حال میانبر ایجاد شده را بکشید و بر روی تسک‌بار رها کنید تا به‌صورت خودکار به تسک‌بار پین شود.

برای حذف سایت‌های پین شده نیز تنها کافیست بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Unpin from taskbar را انتخاب کنید. اگر هنوز به‌روزرسانی مذکور برای سیستم عامل شما ارائه نشده است یا تمایلی برای دریافت و نصب آن ندارید، می‌توانید با روش گفته شده این کار را انجام دهید.

3 در مورد “اگر حتی از مرورگر Edge استفاده نمی‌کنید، این ترفند را حتما امتحان کنید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH