Face ID

یک شرکت امنیتی با تولید ماسک، فناوری تشخیص چهره اپل موسوم به Face ID را به چالش کشید

براساس ادعای شرکت امنیتی Bkav، این کمپانی ماسکی تولید کرده که فناوری Face ID را شکست داده است. اگر طی دو ماه گذشته خبری در مورد فیس آی‌دی نشنیده‌اید، بایستی خاطر نشان کرد که فیس آی‌دی یک سیستم امنیتی بوده که شرکت اپل هم‌زمان با دهمین سال عرضه گوشی‌های آی‌فون، از آن به عنوان جایگزینی برای فناوری Touch ID در گوشی آی‌فون X خود استفاده کرد. به دلیل مجهز بودن این گوشی لوکس به نمایشگری یکپارچه با حواشی بسیار باریک، اپل مجبور به ارائه روشی جایگزین برای اسکنر اثر انگشت شد. بنابراین تیم امنیتی در کوپرتینو تصمیم گرفتند که از سیستم تشخیص چهره برای گشودن قفل دستگاه و بررسی تراکنش‌های سرویس پرداخت آنلاین، موسوم به اپل‌پی استفاده کنند.

اپل ادعا می‌کند فناوری فیس آی‌دی به حدی ایمن است که احتمال این‌که یک شخص تصادفی بتواند با چهره خود قفل گوشی آی‌فون X فرد دیگری را باز کند، 1 در میلیون خواهد بود. شرکت Bkav اظهار می‌کند که به دلیل درک مکانیزم کاری هوش مصنوعی در فناوری فیس آ‌ی‌دی، توانسته این سیستم را فریب داده و آن را دور بزند. برای ساخت قسمت‌های مختلف ماسک از مواد اولیه متفاوتی استفاده شده است. برای مثال، جهت ساخت بینی از مواد سیلیکونی و برای تولید سایر بخش‌ها از چاپ سه‌بعدی استفاده شد. این شرکت امنیتی اعتقاد دارد که اپل بیش از اندازه بر قابلیت هوش مصنوعی تکیه کرده است.

هزینه تولید این ماسک 150 دلار است و Bkav می‌گوید که با توجه به قابلیت این ماسک در شکستن قفل گوشی آی‌فون X، می‌توان از آن برای آگاهی از اسرار شخصی رهبران سیاسی، مدیران حوزه تجارت و میلیاردرها استفاده کرد. به عقیده این شرکت، تشخیص چهره ابزار امنیتی مناسبی نیست و هنگامی‌که پای مشخصه‌های بیومتریک به‌میان می‌آید، یک اسکنر اثر انگشت بهترین روش برای جلوگیری از نفوذ افراد مزاحم به گوشی شما خواهد بود.

Ngo Tuan Anh، معاون ارشد امنیت سایبری شرکت Bkav می‌گوید:

ماسک از طریق ترکیب چاپ سه‌بعدی با گریم و تصاویر دوبعدی در کنار برخی پردازش‌های خاص بر روی گونه‌ها و اطراف صورت که مناطق پوستی گسترده در این قسمت‌ها وجود دارند، ساخته شده است تا بتواند هوش مصنوعی سیستم فیس آی‌دی را فریب دهد.

تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی اپل ارائه نشده است.

5 در مورد “یک شرکت امنیتی با تولید ماسک، فناوری تشخیص چهره اپل موسوم به Face ID را به چالش کشید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH