آی‌مک پرو اپل

براساس شایعات، آی‌مک پرو با پردازنده کمکی A10 Fusion عرضه خواهد شد

از زمان‌های گذشته شایعات زیادی حول این موضوع مطرح شده که بالاخره یک روز شرکت اپل می‌تواند یک کامپیوتر مک را با چیپست ARM عرضه کند. ما همچنان منتظر مشاهده چنین رویدادی هستیم. اما براساس آخرین شایعات به‌نظر می‌رسد که آی‌مک پرو آینده برای نخستین بار می‌تواند نشان دهد که شرکت اپل یک کامپیوتر مک را با چیپست ARM تولید کرده است؛ حتی اگر این چیپست، به عنوان پردازنده کمکی مورد استفاده قرار گرفته باشد.

موارد مذکور براساس اظهارات توسعه‌دهندگانی با نام‌های استیو تروتن-اسمیت و جاناتان لوین از وب‌سایت 9to5Mac مطرح شده‌اند. این افراد، موفق به کشف اطلاعاتی پیرامون نرم‌افزار BridgeOS 2.0 شده‌اند که به امکان تحقق این شایعات، اشاره می‌کنند.

فرض بر این بوده که اطلاعات مطرح شده، صحیح هستند. کامپیوتر آی‌مک پرو می‌تواند به همراه یک چیپست A10 Fusion به عنوان پردازنده کمکی عرضه شود (این مشابه همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های آی‌فون 7 و 7 پلاس است).

همچنین توسعه‌دهنده دیگری با نام گیلرمه رامبو، یک پتانسیل کاربردی چیپست A10 فیوژن را آشکار کرده است که به آی‌مک پرو امکان فعال‌سازی قابلیتی موسوم به ” Hey Siri ” را می‌دهد. ویژگی دستیار دیجیتالی که جای خالی آن در macOS احساس می‌شود. تروتن اسمیت اضافه می‌کند که بهره‌گیری از پردازنده A10 فیوژن، بدون این‌که موجب آشفتگی کاربران و توسعه دهندگان شود، امکان کنترل منسجم‌تر سیستم عامل macOS را برای اپل فراهم خواهد کرد.

در اصل شرکت اپل در ابتدای سال جاری و طی کنگره WWDC، آی‌مک پرو را معرفی کرد. اما در طول معرفی این محصول، هیچ اشاره‌ای به پردازنده A10 فیوژن نشد. براساس شنیده‌ها، این کامپیوتر از 18 هسته پردازنده‌های Xeon شرکت اینتل پشتیبانی می‌کند؛ اما همان‌طور که گفته شد، هیچ اشاره‌ای به پردازنده A10 نشده است. ممکن است A10 به یک ویژگی شگفت‌انگیز بدل شود. هر دو موضوع پس از عرضه آی‌مک پرو مشخص خواهند شد. مطابق آخرین شنیده‌ها، عرضه این محصول برای انتهای سال 2017 برنامه‌ریزی شده است.

5 در مورد “براساس شایعات، آی‌مک پرو با پردازنده کمکی A10 Fusion عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH