آی‌فون X

حمله مقامات کره جنوبی به فروشگاه‌های اپل در این کشور یک روز قبل از عرضه آی‌فون X

چند روز قبل، در خبرها آمده بود که آی‌فون X در کره جنوبی بسیار موفق عمل کرد و تمامی‌ موجودی این گوشی در بازه زمانی پیش‌فروش به اتمام رسید. از روز جمعه نیز عرضه رسمی ‌مدل تولید شده به مناسبت دهمین سالگرد عرضه اولین آی‌فون در کشور کره جنوبی آغاز شد و این به معنای آغاز چالشی بزرگ برای شرکت‌های سامسونگ و ال‌‎جی است.

اگر خاطرتان باشد، هفته گذشته نیز اپراتور مخابراتی SK Telecom اعلام کرد که تمامی ‌موجودی آی‌فون X ظرف مدت زمان 3 دقیقه به فروش رفت. این در حالی است که در سال گذشته، حدود 20 دقیقه طول کشید تا تمامی مدل‌های آی‌فون 7 و 7 پلاس در این کشور پیش‌‎خرید شوند.

اما روز پنج‌شنبه، یعنی یک روز قبل از عرضه آی‌فون X، مقامات رسمی‌ کره جنوبی با حمله به مقرهای اپل در این کشور، سوالاتی را درخصوص فعالیت‌های کسب‌وکار این شرکت آمریکایی از کارمندان شاغل در این مراکز پرسیدند. نظریه‌پردازان توطئه عنوان می‌کنند که این احتمال وجود دارد که این افراد وابسته به شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ بوده‌ و از این طریق تلاش کردند تا روند عرضه آی‌فون X را در این کشور مختل کنند.

گفته می‌شود که حمله اخیر توسط مقامات رسمی‌ کره جنوبی، بی ارتباط با ترس آنان نسبت به قبضه شدن بازار گوشی‌های هوشمند این کشور توسط محصولات اپل نیست. به‌عنوان مثال در سال 2015، شرکت اپل کنترل 33 درصد از بازار محصولات کره جنوبی را در دست گرفت و همین مسئله سبب شد تا کمیسیون تجارت آزاد این کشور موسوم به FTC، تحقیقاتی را درخصوص پیامد‌ها و زیان‌های ناشی از ورود شرکت‌های خارجی بر بازار محصولات داخلی انجام دهد.

گفتنی است سامسونگ اخیرا در کره جنوبی، برنامه‌ای را تحت عنوان «Upgrade to Galaxy» آغاز کرده است. براساس این طرح آزمایشی یک ماهه، 10 هزار کاربر گوشی‌های آی‌فون در کره جنوبی می‌توانند با گوشی‌های گلکسی S8 و یا گلکسی نوت 8 به مدت یک ماه و به‌صورت آزمایشی کار کنند.

6 در مورد “حمله مقامات کره جنوبی به فروشگاه‌های اپل در این کشور یک روز قبل از عرضه آی‌فون X”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH