شرکت گوگل مشغول تلاش برای حل مشکل پچ امنیتی OTA در گوشی پیکسل خود است

براساس گزارشات، تعدادی از کاربران نسل دوم گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL، پچ امنیتی اندروید در ماه نوامبر را دریافت نکرده‌اند. این برخلاف ادعای شرکت مبنی بر آن است که بسته امنیتی مذکور، از تاریخ 6 نوامبر و در طول مدت یک هفته برای کلیه کاربران عرضه شده است. شایان به ذکر بوده که اکثر افرادی که مشکل خود را گزارش می‌دهند، صاحب دستگاه‌های پیکسلی هستند که در بستر اپراتورهای منتخب از قبیل Verizon و T-mobile کار می‌کنند.

متاسفانه این مشکل بر روی شبکه Project-Fi که تحت مالکیت گوگل قرار دارد نیز ملاحظه شده است. Project-Fi در حقیقت بخشی از برج‌های مخابراتی T-mobile را مورد استفاده قرار می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که این دکل‌ها می‌توانند شبکه Project-Fi را به شبکه مخابراتی خودشان متصل نمایند.

ظاهرا گوگل از این مسئله آگاهی دارد و کارمندان این شرکت که با نام کارشناسان انجمن محصولات رسمی برای دستگاه‌های پیکسل شناخته شده‌اند نیز به شکایات کاربران در رابطه با این موضوع، پاسخ داده‌اند. با توجه به این‌که کارشناسان گوگل معتقدند که این مشکل می‌تواند با عدم تعبیه ارتباط OTA در برخی نسخه‌های اندروید مرتبط باشد، به‌نظر می‌رسد که پاسخ‌ها تایید می‌کنند که مشکل مذکور، به نوعی با عملکرد شبکه‌ها گره خورده است. در عین حال، نسخه و شماره ساخت می‌توانند برای هر شرکت مخابراتی متفاوت از دیگری باشند.

با این‌حال، کارشناسان گوگل نیز اذعان کرده‌اند که نسبت به علت بروز این مشکل واقعا اطمینان ندارند و این مسئله می‌تواند دلیل کاملا متفاوتی داشته باشد. در این مورد، گوگل در رابطه با سخت‌افزار، سیستم عامل همراه آن و مسائل به‌روزرسانی مسئولیت دارد. فراتر از آن، کمپانی گوگل مسئول عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای کلیه سرویس‌دهنده‌های مخابراتی است.

با توجه به این‌که تیم مدیریت پیکره‌بندی کمپانی نیز نسبت به وجود مشکل کاملا آگاه است، بنابراین احتمال دارد که مشکل به مراتب پیچیده‌تر از سناریوی فوق باشد. بنابراین هم علت بروز مشکل و هم راه‌حل آن به شکل فعالانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و امیدواریم که پیش از عرضه پچ امنیتی ماه دسامبر، این موارد کشف شوند. در غیر این صورت، برای به‌روزرسانی بعدی نیز ممکن است این مشکلات وجود داشته باشند.

خوشبختانه در حال حاضر گوگل به امکان وجود راه‌حلی برای این مشکل اشاره کرده است. این به لطف واقعیتی است که می‌توان نرم افزار اندروید را به‌صورت دستی یا به کمک بارگذاری جانبی (Side-Loading) نصب کرد. به این معنا که تا زمان یافتن راه‌حل مشکل توسط گوگل، کاربران می‌توانند تمامی فایل‌های OTA را دانلود کرده و آن‌ها را مستقیما نصب نمایند.

6 در مورد “شرکت گوگل مشغول تلاش برای حل مشکل پچ امنیتی OTA در گوشی پیکسل خود است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH