بررسی ال‌جی Q6

بررسی ال‌جی Q6: دارا و ندار!

بررسی ال‌جی Q6؛ محصولی که در واقع اوج خلاقیت و ابتکار این کمپانی کره‌ای در دنیای میان‌رده‌هاست؛ یک گوشی زیبا با قلبی ضعیف!

ال‌جی این روزها سرگرم پرچم‌دارانش است و نسبت به رقبا توجه کمتری به بازار میان‌رده‌ها دارد. این کمپانی معمولا عملکرد یک‌‌نواختی نداشته و هر بار تصمیم می‌گیرد تا یک گوشی از یک برند یا زیرمجموعه جدید را به بازار بفرستد!

یک‌بار سری ایکس را به‌روز می‌کند و 3 گوشی با قابلیت‌های ویژه به بازار می‌فرستد اما در واقع این 3 تفنگ‌دار در کنار هم قدرتمند هستند و به‌صورت جداگانه طرفدار خاصی ندارند! یک‌بار هم که سری K را به سبک کمپانی رقیبش به‌روز می‌کند. حالا هم بازی جدیدی برای‌مان در نظر گرفته و آن‌هم رونمایی از یک میان‌رده جذاب از سری Q است.

ال‌جی Q6 که تجربه جدید این کمپانی در بازار میان‌رده‌ها به‌شمار می‌رود مدتی است مهمان آزمایشگاه ما شده و قصد داریم تا گپ و گفتی صمیمانه با آن داشته باشیم. اگر می‌خواهید بدانید که برادر عزیز و گرامی‌مان؛ ال‌جی جان، این بار چه آشی برای‌مان پخته، با آی‌تی‌رسان و بررسی ال‌جی Q6 همراه باشید…


طراحی: زیبا، ظریف،‌ ضعیف و ذکا

ال‌جی برای ساخت پرچمدار جدید خودش یعنی ال‌جی G6 از زبان طراحی جدیدی بهره گرفت که در آن شاهد کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر و همچنین گرد شدن گوشه‌های آن بودیم. موردی که در ال‌جی V30 (که اصلا خبری از آن نیست!) ادامه پیدا کرد و حالا پایش به میان‌رده‌ها باز شده تا شاهد یک گوشی پرچم‌دارنما با نام Q6 باشیم.

ال‌جی Q6 در نگاه نخست زیبا و دل‌رباست. با اینکه نظر و سلیقه افراد متفاوت است اما اکثرا ظاهر این گوشی را دوست دارند. فریم Q6 فلزی بوده و از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده تا به کیفیت بالا و مقاومت خوبش ایمان بیاورید. قاب پشتی ظاهری شیشه‌ای مانند دارد اما رسما پلاستیکی است و علاقه بسیار عجیبی هم به جذب چربی انگشتان و صد البته خط و خش دارد!

در زمانی که این گوشی را برای بررسی در اختیار داشتم با اینکه خیلی هم مراقبش بودم و اصلا ضربه‌ای به آن وارد نشد و یا حتی کنار کلید و اشیا نوک‌تیز هم نرفت اما بازهم کلی خط و خش بر روی قاب پشتی ایجاد شد! یعنی حتی اگر گوشی از جان‌تان هم عزیزتر باشد (!) و خیلی هم مراقبش باشید، بازهم ظاهر زیبایش تنها 2 روز پابرجاست. بنابراین پیشنهاد می‌کنم به محض درآوردن گوشی از جعبه، دستش را در دستان پر مهر یک قاب محافظ خوب و جوان پسند بگذارید!

در نگاه از رو‌به‌رو حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر و همچنین گوشه‌های گرد آن توجه شما را جلب می‌کند. البته در دو سمت چپ و راست گوشی حاشیه‌ها کم نیستند اما به ظاهر کلی گوشی خدشه‌ای وارد نشده و کسی نمی‌تواند به آن‌ها خرده بگیرد. در واقع نسبت نمایشگر به بدنه در Q6 به 78 درصد رسیده که برای یک گوشی میان‌رده عالی به نظر می‌رسد. شاید رقیب اصلی این‌گوشی میت 10 لایت هواوی باشد که این میزان برای آن از 77 درصد کمتر بوده و این یعنی نماینده ال‌جی گوی سبقت را از حریف ربوده است!

به واسطه استفاده از نمایشگر FullView با نسبت 18 به 9، این اسمارت فون عزیز کمی کشیده‌تر از سایر گوشی‌های بازار به نظر می‌رسد. با این‌ حال Q6 بسیار خوش دست بوده و از ارگونومی خیلی خوبی برخوردار است. بدنه کمی در کناره‌ها خمیدگی دارد و همین مورد موجب شده تا خیلی راحت در دست بنشیند.

درست در گوشه بالا و سمت چپ بخش پشتی لنز نسبتا بزرگ دوربین را می‌بینیم که می‌توان گفت بیرون‌زدگی خاصی ندارد. با این حال ضخامت گوشی 8.1 میلی‌متر است و به‌نظر ال‌جی در این بخش هوشمندانه عمل کرده است. در کنار لنز، فلاش LED را می‌بینیم که سایز نسبتا بزرگی هم دارد. برخلاف محصولات امروزی که اسپیکر را در بخش زیرین جای می‌دهند، ال‌جی در Q6 آن را در قاب پشتی و بخش پایینی تعبیه کرده؛ شبیه به چیزی که در پرچمداران سابق این کمپانی دیده‌ بودیم.

در سمت راست ال‌جی Q6 تنها کلید پاور به چشم می‌خورد و کلیدهای کنترلی صدا (که یکپارچه هم نیستند) در سمت مقابل جای گرفته‌اند. بالای گوشی هم یک میکروفون و خطوط آنتن را شامل شده اما در بخش زیرین، پورت جنجالی Micro USB و خوشبختانه جک استاندارد صدا دیده می‌شود تا حداقل دوایی باشد بر درد عدم حضور USB Type C!

ال‌جی توانسته تا همچون برخی محصولات خود برای Q6 نیز استاندارد نظامی MIL-STD-810G compliant را دریافت کند که به‌معنی عملکرد بسیار خوب این گوشی در شرایط خاص و سخت است.

به‌صورت کلی Q6 از لحاظ طراحی همان چیزی است که در اسم این بخش آمده بود! Q6 یک گوشی زیبا و دل‌ربا، ظریف و جمع‌ و جور با مقاومت ضعیف در برابر خط و خش است و همچون ذکا (خورشید) می‌درخشد…


نمایشگر: گرم و گرد

ال‌جی برای این میان رده خودش از یک نمایشگر 5.5 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 بهره گرفته که رزولوشن 2560  در  1080 پیکسل را ارایه می‌دهد؛ یعنی در هر اینچ از نمایشگر آن بیش از 440 پیکسل قرار گرفته که میزان قابل قبولی برای دستگاهی در این سطح به‌نظر می‌رسد. استفاده از نسبت تصویر متفاوت، ویژگی است که در اکثر پرچم‌داران امسال مورد استفاده قرار گرفته و حالا می‌بینیم که میان‌رده ال‌جی نیز از آن سود می‌برد. این کمپانی نمایشگر جدیدش را Full View می‌نامد.

این نمایشگر که به پنل IPS LCD مجهز است، توانایی خوبی در نمایش رنگ‌ها دارد و تا حدی آن‌ها را جذاب نشان می‌دهد. رنگ مشکی در Q6 خیلی عمیق نیست اما رنگ سفید درخشان به‌نظر می‌رسد. کنتراست صفحه خوب ارزیابی شده و در کل نمی‌توان ایراد خاصی (با توجه به قیمت) به نمایشگر این گوشی گرفت. مطابق با آنچه در ال‌جی G6 دیده بودیم، گوشه‌های نمایشگر Q6 نیز به‌صورت گرد طراحی شده تا ظاهر دستگاه زیباتر باشد.

میزان نور نمایشگر در بیشترین حالت خودش به 457 نیت می‌رسد و اگر کمی رفلکس صفحه را در نظر نگیریم، این گوشی گزینه خوبی برای کار کردن در زیر نور آفتاب خواهد بود. حداقل نوری که نمایشگر می‌تواند داشته باشد در حدود 3 نیت اندازه‌گیری شده که آن را به گزینه مناسبی برای کار در شب‌ها تبدیل می‌کند. حتی کمپانی سازنده گزینه‌ای برای فیلترکردن نور آبی نیز قرار داده تا Q6 را خواستنی‌تر کند. با این حال گزینه‌ دیگری برای تغییر و یا شخصی سازی نمایشگر در بخش تنظیمات دیده نمی‌شود.

این نمایشگر همچنین توسط گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود که در نوع خودش جالب است! در ادامه می‌توانید نمایشگر این گوشی را با آی‌فون 7 اپل مقایسه کنید (سمت چپ گوشی ال‌جی است).


سخت‌افزار: ضعیف و حجیم

ال‌جی تصمیم گرفته تا برای Q6 به سراغ کوالکام و چیپ‌های خوبش برود. نتیجه این همکاری استفاده از چیپ اسنپدراگون 435 به‌عنوان مغز متفکر این میان‌رده جدید ال‌جی است. این چیپ شامل 8 هسته Cortex-A53 می‌شود که بر روی فرکانس 1.4 گیگاهرتزی کلاک شده‌اند. آدرنو 505 نیز در این چیپ حضور دارد تا هنگام بازی و انجام کارهای گرافیکی به کمک شما بیاید.

Q6 ال‌جی در 3 نسخه متفاوت راهی بازار می‌شود. اولی با 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم و آخری با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم! در این میان یک نسخه 32 گیگابایتی که به 3 گیگابایت رم مجهز شده نیز دیده می‌شود. البته این مدل‌ها با نام‌های متفاوتی در بازار به‌فروش می‌رسند. دستگاهی که برای بررسی در اختیار ما بود، از همین نوع آخری است که گفتیم و جالب اینکه از حافظه داخلی آن، 22 گیگابایت در دسترس شماست و باقی را خود Q6 مصرف می‌کند!

ال‌جی Q6 از کارت حافظه تا 256 گیگابایت در تمامی نسخه‌ها پشتیبانی کرده و برای استفاده از آن نیازی نیست که از درگاه سیم‌کارت دوم استفاده کنید؛ موردی که یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید.

برای سنجش عیار این گوشی آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم.

در تست AnTuTu این گوشی توانست تا امتیاز 40278 را کسب کند.

سپس از GeekBench بهره گرفتیم تا در دو حالت متفاوت قدرت هسته‌های چیپست را بسنجیم.

این دستگاه به واحد گرافیکی قدرتمندی مجهز نیست و نباید انتظار داشته باشید که از آن به‌عنوان یک دستگاه مخصوص بازی استفاده کنید! در بهترین حالت می‌توانید بازی‌های سبک را به‌خوبی اجرا کنید و خبری از اجرای عناوین خاص و گرافیکی نیست. البته با همه این‌ها هنگام کار در رابط کاربری و انجام کارهای روزمره، مشکل خاصی با این گوشی نخواهید داشت.


دوربین: بی‌کیفیت و پر نویز

ال‌جی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی گوشی جدید خودش بهره گرفته و خبری از نمونه‌های دوگانه با قابلیت‌های خاص در آن نیست. این دوربین با یک فلاش LED همراه شده و از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره‌مند است.

رابط‌کاربری Q6 همان چیزی است که پیش‌تر در گوشی‌های ال‌جی دیده بودیم. یک رابط ساده با قابلیت‌های معمولی که چنگی به دل نمی‌زنند. شما نهایتا می‌توانید به‌صورت پانوراما عکاسی کرده و یا مشغول عکس انداختن از غذا شوید! چند فیلتر نیز برای این رابط در نظر گرفته شده تا به آن خرده نگیریم. بد نیست در اینجا به حالت عکس‌برداری مربعی نیز اشاره کنیم که گزینه خوبی برای اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این رابط استفاده از کلید شاتر مجازی دوربین به‌عنوان زوم است که با کشیدن آن به چپ و راست می‌توانید زوم کنید! دیگر قابلیت ویژه و خاصی در این رابط کاربری به چشم نمی‌خورد و خبری هم از حالت عکاسی دستی نیست. حتی سرعت فوکوس و همچنین عکس‌برداری نیز نسبت به رقبا تعریفی ندارد و به مراتب پایین‌تر از محصولات سامسونگ و یا هواوی در این رنج قیمتی است.

تصاویر گرفته شده با این گوشی در نور کافی و خارج از خانه از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. رنگ‌ها خیلی اشباع ثبت نشده، تا حدی به واقعیت نزدیک بوده و نسبتا داینامیک رنج بهتری دارند. اما هرچه نور محیط کمتر باشد، نویزهای بسیاری در تصاویر دیده می‌شوند.

در ادامه شاهد نمونه تصاویر گرفته شده با این گوشی خواهید بود:

چیپست استفاده شده در ال‌جی Q6 از ویدئوهای 4K‌ پشتیبانی نکرده و بنابراین نمی‌توانید فیلم‌های باکیفیتی را ذخیره کنید و حتی خبری هم از فیلم‌برداری اسلوموشن نیست. نهایت کیفیت در نظر گرفته شده برای شما، فیلم‌برداری 1080p آن‌ هم با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. این مدل به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز نیست اما ظاهرا به صورت دیجیتالی تدابیری اندیشیده شده تا لرزش‌های دست کنترل شود. با همه این‌ها ویدئوهای گرفته شده با Q6 حداقل در محیط‌های داخلی کیفیت مطلوب و مورد نظرتان را نخواهند داشت. البته صدا خیلی خوب در این گوشی ضبط نمی‌شود و نسبت به رقبا در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

دوربین سلفی Q6 یک نمونه 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که تصاویر خاص و ویژه‌ای را ثبت نمی‌کند. در واقع کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی این مدل معمولی بوده و نمی‌توان آن‌ها را زیبا نامید. در حدی است که بتوانید یک سلفی بگیرید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید.

نویز نسبتا زیادی در تصاویر دیده می‌شود خصوصا اگر در محیط‌های بسته و کم‌نور عکاسی کنید! رنگ‌ها نیز خیلی خوب ثبت نمی‌شوند و در مجموع با عکس‌هایی معمولی طرف هستیم که کمی‌ پایین‌تر از حد انتظارمان بود.

ال‌جی به‌صورت نرم‌افزاری کاری کرده تا گزینه‌ واید نیز در اختیار شما باشد. یعنی می‌توانید با انتخاب این گزینه عکس‌های سلفی وایدتری بگیرید و افراد بیشتری را در تصویر جای دهید. فلاش به‌صورت نرم‌افزاری، استفاده از حالت Beauty و همچنین چند فیلتر معمولی نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده تا حداقل از نظر نرم‌افزاری دوربین سلفی کمی به‌خودش بنازد! ناگفته نماند که می‌توانید با این دوربین به‌صورت 1080p‌و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. کیفیت فیلم‌برداری نیز همچون عکاسی آن تعریفی نیست!


رابط کاربری: ساده و جذاب

ال‌جی Q6 با اندروید 7.1.1 راهی بازار شده و فعلا خبری از اندروید 8 برای آن در دسترس نیست. این کمپانی کره‌ای نیز همچون رقبا رابط اختصاصی خودش را بر روی گوشی جدیدش کشیده است. رابط کاربری Q6 ساده بوده و پیچیدگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. در این نسخه اپ‌دراور به‌کلی حذف شده و همه برنامه‌ها بر روی همان صفحه هوم دیده می‌شوند.

به‌صورت کلی چیز جدیدی را در این رابط شاهد نیستیم و همه چیز شبیه به سایر گوشی‌های این کمپانی است. وقت زیادی صرف طراحی آیکون‌ها نشده و ظاهر آن‌ها ساده و فاقد جزئیات فراوان به‌نظر می‌رسد. منوی نوتیفیکیشن دو مرحله‌ای بوده و شامل میان‌برهای زیادی می‌شود که قابل شخصی‌سازی هم هستند. بخش تنظیمات نیز به 4 تب تقسیم شده تا دسترسی به گزینه‌ها به‌سادگی صورت گیرد. این رابط همچنین شامل استفاده از دو اپلیکیشن در یک صفحه نیز می‌شود که با وجود نسبت تصویر 18 به 9 و عریض بودن گوشی، قابلیت جذابی به‌نظر می‌رسد.

ال‌جی اپلیکیشن‌های زیادی را بر روی گوشی به‌صورت پیش‌فرض قرار نداده و سعی کرده تا حد امکان رابط کاربری سبکی را در اختیار بگذارد که در کارش موفق هم شده است.


اسپیکر: خوب، بد،‌ زشت

ال‌جی برای Q6 از یک اسپیکر خشک و خالی در بخش پشتی استفاده کرده است. نخستین مورد منفی در رابطه با این بخش، محل قرارگیری اسپیکر بوده چرا که هنگام قرار دادن گوشی بر روی سطح و یا زمانی که آن را در دست می‌گیرید روی اسپیکر پوشیده شده و صدا به‌خوبی راهی گوش‌تان نمی‌شود! با این حال بلندی صدا مطلوب بوده و می‌توان گفت نسبت به رقبای هم‌رده خودش بیشتر است اما کیفیت آن خصوصا زمانی که صدا را تا انتها بالا می‌برید خیلی خوب نیست و تعریف چندانی ندارد.

ال‌جی همراه با این گوشی یک هدفون را نیز عرضه کرده که کیفیت ساخت پایینی داشته و خیلی خوب هم در گوش جا نمی‌گیرد! با این‌حال خروجی صدای Q6 نسبت به رقبا در رده پایین‌تری بوده و گرچه کیفیت قابل قبولی دارد اما بلندی آن چنگی به دل نمی‌زند!


قابلیت‌های ویژه: دارا و ندار

این روزها تقریبا تمام اسمارت فون‌های جدید موجود در بازار به سنسور اثر انگشت مجهز هستند. در این بین ال‌جی تصمیم گرفته تا راهی متفاوت را در پیش گیرد و این سنسور را حذف و به‌جای آن از یک ویژگی جدید با نام تشخیص چهره استفاده کند. توسط این ویژگی شما می‌توانید با چهره خود، قفل دستگاه را باز کنید. پروسه ثبت چهره شما خیلی سریع پیش می‌رود اما باز کردن قفل با این حال چندان آسان نیست.

نخستین مورد اینکه در صورتی که چهره شما تغییر خاصی (مثلا موهای‌تان را کوتاه کنید و یا ریش بگذارید) داشته باشد،‌ گوشی قادر به تشخیص نیست و قفل را باز نمی‌کند. عملکرد این قابلیت در حالت عادی و زمانی که در خانه هستید، گرچه سریع نیست اما خوب است و قابل قبول؛ اما اگر در جای تاریک و یا حتی هنگام راه رفتن بخواهید از آن استفاده کنید بازهم ناکام خواهید ماند چرا که Q6 عزیز خیلی خوب عمل نمی‌کند. این قابلیت مسلما امنیت سنسور اثر انگشت و یا حسگر عنبیه چشم را ندارد اما خب ویژگی جدیدی است که شاید خیلی‌ها طرفدارش باشند. ناگفته نماند که ویژگی موجود در این گوشی با چیزی که در آی‌فون X می‌بینیم تفاوت‌های زیادی دارد و قابل مقایسه نیست.

البته ال‌جی برای راحتی شما از سنسورها به نحو خاصی بهره گرفته تا هنگام بلند کردن گوشی از جایش و قرار دادن در جلوی صورت، قفل صفحه باز شود و نیازی نباشد که کلید پاور را بفشارید.

اگر ضمن حفظ سنسور اثر انگشت از قابلیت تشخیص چهره در Q6 استفاده می‌شد، می‌توانستیم این ویژگی را نقطه قوتی برای گوشی جدید ال‌جی بدانیم اما در حال حاضر یک نقطه ضعف به شمار می‌رود!

ال‌جی Q6 مقاومت خاصی در برابر آب ندارد، فاقد NFC بوده و نسخه بلوتوث آن 4.2 است. بجز رادیو و GPS که تقریبا در اکثر گوشی‌های این رده موجود است؛ ویژگی متفاوتی را در Q6‌ شاهد نیستیم. این مدل در 4 رنگ عرضه شده و شاید نقطه قوتش استفاده از دو سیم‌کارت به همراه کارت حافظه به‌صورت هم‌زمان باشد.


باتری: معمولی و غایب

Q6 ال‌جی از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است. در یک استفاده معمولی می‌توانید تا یک روز از این گوشی سود ببرید و اگر خیلی مصرف خودتان را بهینه کنید، می‌توان تا یک روز و نیم بر روی شارژدهی این عزیز حساب کرد.

سرعت شارژ Q6 تعریفی ندارد و می‌توان 50 درصد ابتدایی آن را حدودا 40 دقیقه‌ای پر کرد. برای فول‌شارژ شدن هم به زمانی بیش از دو ساعت نیاز دارد که خیلی جالب نیست. ناگفته نماند که این باتری نیز همچون اکثر گوشی‌های امروزی غیر قابل دسترس است.


کلام آخر در بررسی ال‌جی Q6

Q6 در دنیای امروزی یک میان‌رده متفاوت است. با اینکه سخت‌افزار متوسطی دارد و دوربینش خیلی تعریفی نیست اما همچون پرچمداران امروزی از نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کرده و همچنین دارای سیستم تشخیص چهره است. این گوشی زیبا را می‌توان با قیمتی در حدود 900 هزار تومان از بازار کشور خریداری کرد.

به سوپر گروه گوشی‌های ال‌جی ملحق شوید

11 در مورد “بررسی ال‌جی Q6: دارا و ندار!”

  1. تمام موارد گفته شده درسته.
    اپ دراور و تم رو میشه دانلود کرد از LG Smart World.
    یک ماه و نیمه که خریدمش و در کل راضی بودم از همه چی…جز دوربینش:/
    950 خریدم الان شده یک و چهارصد :////

  2. Q6 با توجه به قیمتش و طراحی بسیار خوبش از بهترین میانرده های بازاره . من این گوشی رو 870 خریدم . طراحی ، زیبایی و خوشدستی اش فوق العاده است . کیفیت نمایشگرش خیلی خیلی عالیه . هیچ گوشی زیر یک ملیون پیدا نمیکنید که تراکم نمایشگرش به 440 برسه .
    پردازنده اسنپدراگون 430 خیلی بهتر از پردازنده های مدیاتک تو گوشی های میانرده است . من هر چی برنامه و بازی بوده تو این گوشی ریختم و اجرا کردم . رابط کاربری گوشی جالب و سریعه . دوربینش تو نور طبیعی عکسهای خیلی خوبی میگیره . سرعت اتصال به اینترنتش با سیمکارت 4G خیلی بالاست .
    بازم میگم این گوشی از قیمتش بیشتر میارزه . من این گوشی رو با j7 سامسونگ مقایسه کردم و بعد خریدم . بخاطر طراحی شیک تر ، نمایشگر فول ویژن و با کیفیت خیلی بالاتر و بخصوص استفاده از پردازنده اسنپدراگون . چون پردازنده های اسنپدراگون بندرت هنگ میکنن .

  3. گوشى از لحاظ طراحى خیلى خوبه.اما یه جاهایى الجى زیادى اعتماد به نفس به خرج داده
    مثلا همین تشخیص چهره که با حذف شدن سنسور اثرانگشت همراه شد و خیلى هم خوب عمل نمیکنه،از لحاظ امنیتى صدمه زیادى به دستگاه وارد میکنه.یا پردازشگر با وجود حجم بسیار بالا(که با پرچمداران امروزى برابرى میکنه(بازهم نتونسته نیاز های یک گیمر رو فراهم کنه.
    در کل براى یک میام رده گوشى قابل قبولى هست اما گزینه خاى بهتری هم پیدا میشن:)

  4. دوستان
    یکی رفیق هام این گوشی خرید اصلا تو محیط تاریک به هیچ عنوان تشخیص چهره اش اصلا کار نمیکنه
    نسبت به قیمتش ارزش خرید کمی داره در کل بخوام بهتون بگم از دور قشنگ بنظر میرسه ولی وقتی باهاش کار کنی متوجه میشی با این قیمت گوشی ها بهتری میتونی بخری

  5. محمد حیدری

    واقعا گوشی خوبی نیست اینهمه پول بدی نه اثر انگشت داره
    نه سخت افزار خوب
    قیافشم که خیلی ضایس

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH