چگونه برای فایل‌های پی‌دی‌اف رمز عبور بگذاریم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید برای فایل‌های پی‌دی‌اف خود رمز عبور بگذارید؟ این قابلیت بیشتر زمانی به کار می‌آید که محتوای پی‌دی‌اف شما باارزش، مهم و سری است و می‌خواهید این فایل را ای‌میل کنید. با مقاله زیر همراه باشید تا طریقه گذاشتن رمز عبور روی فایل‌های پی‌دی‌اف را شرح دهیم.

چگونه در Adobe Acrobat Pro DC از فایل‌های پی‌دی‌اف خود با پسورد محافظت کنیم؟

ادوبی آکروبات پرو دی‌سی یک نرم‌افزار جامع ایجاد پی‌دی‌اف است. در این برنامه غیر از ایجاد و ویرایش این فایل‌ها می‌توانید رمز هم بگذارید. برای این‌کار :

1- پی‌دی‌اف مربوطه را با همین برنامه باز کنید، از سمت راست به منو بروید و Protect را بفشارید.

2- با انتخاب این گزینه، نوار ابزار ویژه‌ای برای‌تان باز می‌شود. از این‌جا Encrypt و سپس Encrypt with Password را از لیست باز شده برگزینید.

3. با این کار پنجره Password Security – Settings باز می‌شود. در این پنجره به دنبال بخش Document Open باشید. حالا تیک گزینه Require a password to open the document را بزنید و رمز عبور را در فیلد مربوطه وارد کنید. هنگام انتخاب پسورد حواس‌تان به باکس سبز رنگ کناری هم باشد که قدرت رمز عبور را نشان می‌دهد.

به گزینه آخر هم که مرتبط ویرایش و پرینت سند می‌شود توجه کنید.

4- در نیمه پایینی پنل تنظیمات رمز عبور، بخشی را با عنوان Change Permissions Password می‌بینید. در این بخش باید رمز اصلی را برای کارهایی مثل تغییر تنظیمات پسورد، ویرایش سند یا هر عمل دیگری که شامل محدودیت می‌شود، تعیین کنید.

5- پس از این‌که مراحل بالا را طی کردید، OK را بفشارید تا فایل مورد نظرتان با رمز ورودی قفل شود.

5 در مورد “چگونه برای فایل‌های پی‌دی‌اف رمز عبور بگذاریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH