گوگل

گوگل قصد دارد نمایش اخبار وب‌سایت‌هایی را که کشور مبدا خود را پنهان می‌کنند، متوقف کند

اخبار جعلی می‌توانند افراد ساده لوح را طعمه قرار داده تا هر چیزی را که در فضای اینترنت می‌خوانند باور کنند و اطلاعات غلطی به‌دست آورند. این افراد در حالی‌که فکر می‌کنند این اطلاعات درست است، آن را به دیگران نیز منتقل می‌کنند. گوگل تلاش کرده که با تدابیر خود از انتشار اخبار جعلی در فضای اینترنت جلوگیری کند و اخیرا نیز تغییراتی را در سیاست‌های خود انجام داده تا امیدوار باشیم دیگر شاهد انتشار اخبار کذب در اینترنت نخواهیم بود.

گوگل اخیرا درخصوص دستورالعمل‌های نمایش نتایج جست‌وجو در موتور خود به‌روزرسانی‌هایی انجام داده و اعلام کرده:

سایت‌هایی که در بخش خبر گوگل نشان داده می‌شوند نباید دارای اطلاعات اشتباه و حالتی غیرعادی باشند و نباید اطلاعات مالک و اهداف اصلی آن خبر پنهان شود. هم‌چنین این خبرها نباید با اقدامات از پیش تعیین شده باعث گمراهی کاربران شوند. این سایت‌ها نباید کشور مبدا خود را پنهان کرده و مستقیما و بدون اجازه به کاربرانی که در کشور دیگری هستند اطلاعات دهند.

با این تغییرات در سیاست‌های گوگل، سایت‌هایی که کشور مبدا خود را پنهان می‌کنند به سادگی از لیست اخبار گوگل کنار گذاشته می‌شوند تا بتواند کمکی باشد که از حجم اخبار دروغی که کاربران در معرض آن‌ها هستند کاسته شود.

در بیانیه‌ای که به بلومبرگ ارائه شده، یکی از سخنگویان گوگل اعلام کرده:

ما سیاست‌های خود را به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌کنیم تا تغییرات مداوم دنیای وب و نحوه به‌دست آوردن آنلاین اطلاعات توسط مردم را بازتاب دهیم. در نتیجه، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مردم بتوانند متوجه شوند و جایی را که اخبار آنلاین از آن‌جا می‌‌آیند، ببینند و مبدا این سایت‌ها را برای آن‌ها شفاف‌سازی کنیم.

4 در مورد “گوگل قصد دارد نمایش اخبار وب‌سایت‌هایی را که کشور مبدا خود را پنهان می‌کنند، متوقف کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH