مرورگر کروم به‌زودی قابلیت غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوهای آنلاین را دریافت خواهد کرد

نسخه آزمایشی ورژن 64‌ام مرورگر کروم اخیرا منتشر شده و برای کسانی‌که می‌خواهند آن را تجربه کنند فرصتی به وجود آمده تا برخی از ویژگی‌هایی را که قرار است گوگل در هفته‌های آینده برای تمام مرورگرهای خود عرضه کند، پیش از عرضه رسمی مورد سنجش قرار دهند.

دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کاربران انتظارش را داشتند به این نسخه اضافه شده است. اولین موردی که گوگل درباره این ویژگی‌های جدید اشاره کرده مربوط به بهبودهایی است که در بخش مسدود کردن صفحات بازشونده خودکار و پاپ‌آپ‌ها صورت گرفته است. بدین صورت که از نمایش سایت‌هایی که به قصد سواستفاده، اقدام به نمایش پنجره‌ها و یا تب‌های جدید می‌کنند جلوگیری می‌شود.

ظاهرا بسیاری از کاربران گوگل‌کروم از برخی سایت‌ها به دلیل داشتن لینک‌های مرتبط به سایت‌های سوم شخص که در ظاهر چیز دیگری نشان می‌دادند، در کنار برخی دیگر از سایت‌ها که با کنترل تمام کلیک‌ها، اقدام به بازگشایی تعداد زیادی پنجره و تب جدید می‌کنند شکایت کرده‌اند. خوشبختانه مسدودکننده جدید و بهبودیافته مرورگر گوگل کروم از نمایش چنین سایت‌هایی جلوگیری کرده تا در نهایت همه چیز به سود کاربر تمام شود.

دیگر ویژگی جذاب نسخه جدید به کاربران این مرورگر اجازه می‌دهد تا از نمایش خودکار ویدیوها در وب‌سایت‌های مختلف جلوگیری کنند. متاسفانه نکته منفی درباره این قابلیت این است که باید این تنظیمات را برای هر کدام از سایت‌ها به‌صورت جداگانه انجام دهید اما تنها یک‌بار کافیست تا اقدام به مسدود کردن ویدیوهای یک وب‌سایت کنید. از این به بعد دیگر هیچ ویدیویی از آن سایت به‌صورت خودکار پخش نشده و تمام محتواهای صوتی این دامنه مسدود خواهند شد.

نسخه جدید مرورگر گوگل‌کروم به احتمال زیاد ویژگی‌های جدید دیگری نیز به همراه دارد اما این‌ها دو مورد از مهم‌ترین بهبودهای این نسخه بوده که گوگل آن‌ها را در نسخه آزمایشی آن تست می‌کند. هم‌اکنون می‌توان با دانلود و نصب مرورگر گوگل‌ کروم بتا این قابلیت‌ها را تجربه کرد.

5 در مورد “مرورگر کروم به‌زودی قابلیت غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوهای آنلاین را دریافت خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH