آی‌فون‌های اپل

میانگین قیمت آی‌فون‌های اپل در سال آینده به 740 دلار می‌رسد

تنها 3 هفته پس از عرضه گوشی آی‌فون X، اکنون این اسمارت‌فون سهمی 2 درصدی از کاربران گوشی‌های آی‌فون را به خود اختصاص داده است. با توجه به این‌که صدها میلیون نفر از این کاربران در نقاط مختلف جهان پراکنده شده‌اند، دستیابی به چنین ضریب نفوذی تقریبا بیانگر نتایج عملکرد 3 ماهه شرکت اپل است.

جن مانستر، تحلیل‌گر محبوب اپل از موفقیت بی‌وقفه آی‌فون X به وجد آمده و این موضوع به وی شهامت داده است تا میانگین قیمت فروش 740 دلاری را برای آی‌فون‌های اپل در سال 2018 پیش‌بینی نماید؛ این مبلغ از تخمین 705 دلاری سرمایه‌گذاران وال‌استریت بالاتر است. به عنوان مقایسه، میزان این شاخص در سه‌ماهه پیش از عرضه گوشی آی‌فون X برابر با 619 دلار بود.

احتمالا اپل به تنهایی در روز جمعه سیاه توانسته حدود 6 میلیون دستگاه خود را به فروش برساند و انتظار رکوردشکنی دیگری از سوی اپل در سال مالی جاری و سه‌ماهه آینده وجود دارد. تحلیل‌گران انتظار دارند که اپل این سه‌ماهه را با فروش حدودا 90 میلیون دستگاه گوشی در مجموع به پایان برساند که بیش‌ترین میزان فروش 3 ماهه این شرکت تا به امروز خواهد بود.

اگر اپل در ماه جاری موفق به فروش 15 میلیون گوشی آی‌فون X دیگر شود، آن‌گاه میانگین قیمت فروش یک گوشی آی‌فون برای نخستین بار در تاریخ خود از مرز 700 دلار عبور خواهد کرد و شادی بی‌حد و اندازه سرمایه‌گذاران خرد و کلان که بر روی سهام اپل سرمایه‌گذاری کرده‌اند را به دنبال دارد.

علاوه‌بر این، انتظار می‌رود که عرضه و تقاضا برای گوشی آی‌فون X در اواسط ماه ژانویه از حالت توازن خارج شود و این مربوط به زمانی است که تحلیل‌گران انتظار دارند که سرویس‌دهنده‌های مخابراتی نظیر T-Mobile اولین طرح تشویقی و تخفیفی خود برای آی‌فون X را آغاز نمایند. منافع این طرح نیز در نهایت عاید اپل خواهد شد. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آن‌ها با این میزان از درآمد قصد انجام چه کارهایی را دارند؟

3 در مورد “میانگین قیمت آی‌فون‌های اپل در سال آینده به 740 دلار می‌رسد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH