گوگل

گوگل مهندسین متخصص در طراحی و تولید تراشه‌های اپل را استخدام می‌کند

تا به امروز گوگل برای طراحی و تولید محصولات خود نظیر نکسوس و پیکسل به شرکت‌هایی همچون اچ‌تی‌سی، هواوی، ال‌جی و … متکی بوده؛ در حالی‌که خود این شرکت‌ها نیز برای تولید برخی قطعات سخت‌افزاری به دیگر شرکت‌ها مانند کوالکام نیازمند هستند.

در هر صورت، ظاهرا گوگل علاقه زیادی به تولید برخی از قطعات دستگاه‌های خود، همچون چیپ‌ست‌ها دارد. در گزارشی از طرف The Information، به‌نظر می‌رسد این شرکت تعداد دیگری از مهندسین متخصص اپل در امر طراحی و تولید تراشه را به‌کار گرفته است. این گزارش مدعی شده که آخرین استخدامی گوگل John Bruno است؛ یکی از مهندسین شرکت اپل و مسئول گروه تحلیل رقابت سیلیکون که در واقع وظیفه حفظ برتری این شرکت در رقابت با دیگر شرکت‌ها را دارد.

براساس امتیازهای ثبت شده در بنچمارک‌های مختلف، برتری محسوس پردازنده‌های اپل در مقایسه با دیگر محصولات اثبات شده است. به عنوان مثال، آخرین محصول این شرکت در این حوزه، یعنی A11 Bionic، قدرت پردازشی معادل مک‌بوک پرو 13 اینچی دارد.

این گزارش همچنین اضافه می‌کند که Wonjae Choi و Tayo Fadelu از کارکنان سابق اپل، در حال حاضر مشغول کار برای گوگل هستند. این اولین‌بار نیست که خبری در خصوص استخدام کارکنان اپل توسط گوگل شنیده می‌شود؛ این شرکت در اوایل سال میلادی، Manu Gulati که یکی دیگر از مهندسین شرکت اپل که گفته می‌شود نقشی حیاتی در طراحی و تولید چیپ‌های سری A اپل داشته، استخدام نمود.

گوگل هنوز خبری در خصوص تولید چیپ‌ست تولیدی خود منتشر نکرده، پس احتمال آن وجود دارد که در حال کار بر روی آن باشد. استفاده از این چیپ‌ها در پیکسل جدید، مساله‌ای است که تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد.

5 در مورد “گوگل مهندسین متخصص در طراحی و تولید تراشه‌های اپل را استخدام می‌کند”

  1. اپل تسلیت میگم از الان برای گوشی های جدیدت ک ک میخوای تولید کنی اونم چیپست هاش گوگل ساخته

  2. بایدم استخدام میکرد چون خودش متحصص نداشت اگه داشت که گوشی های پیکسلش هر روز یه مشکل ایراد پیدا نمیکرد

    1. چه ربطی داره شاید تو ساخته تراشه خیلی هم مهارت داشته باشه با متحصص های که استحدام کرده برای این کار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH