گلکسی S9 پلاس

قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ 480 فریم ‌برثانیه در گوشی گلکسی S9

علی‌رغم شایعات، گوشی گلکسی S8 به قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن فول‌اچ‌دی و سرعت 60 فریم برثانیه مجهز بود و گوشی گلکسی نوت 8 نیز تغییری در این مساله ایجاد نکرد. بسیار خب، مجددا زمان تغییر فرا رسیده است. شایعات حکایت از این دارند که گلکسی S9 از ویژگی “سوپر اسلوموشن ” بهره خواهد برد؛ اما این‌بار در کنار این ویژگی شاهد قابلیت‌های دیگری نیز هستیم.

سنسور جدید ایزوسل شرکت سامسونگ به یک حسگر سرعت‌سنج 3 سطحی مجهز شده که امکان ضبط ویدیوهای 1080p را با نرخ 480 فریم برثانیه فراهم می‌کند. اما مشخصه کلیدی از قلم افتاده این است که این‌کار را برای چه مدت زمانی انجام خواهد داد؟ فناوری Motion Eye شرکت سونی امکان ضبط ویدیو با نرخ فریم 2 برابری (960 فریم بر ثانیه) را فراهم می‌کند؛ اما تنها قادر است این کار را برای مدت زمان 0.2 ثانیه و با رزولوشن 720p انجام دهد. اگرچه عملکرد این سنسور در هر حالت بهتر از دوربین‌های فعلی سامسونگ است که نهایتا می‌توانند ویدیوهایی با سرعت 240 فریم برثانیه را با رزولوشن 720p ضبط نمایند.

همچنین این سنسور جدید یک حسگر روشنایی با فناوری تتراسل (Tetracell) است که در آن پیکسل‌های کوچک 0.9 میکرونی جهت ارتقای میزان حساسیت و جذب نور در شرایط نوری پایین به یکدیگر متصل می‌شوند. همچنین این سنسور ارایه‌دهنده ویژگی‌های مطلوبی نظیر فوکوس خودکار 2 پیکسلی و تشخیص فاز فوق‌العاده است. اما این سنسور عموما برای گوشی‌های باریک و بدون حاشیه و نه عکس‌برداری هندست‌های پرچمدار در نظر گرفته شده است.

در مورد استفاده سامسونگ از این سنسور در گوشی گلکسی S9 تردیدهایی وجود دارد. احتمالا در این هندست شاهد بهره‌گیری از سنسوری با پیکسل‌های بزرگ‌تر و طراحی مشابه 3 لایه خواهیم بود.

5 در مورد “قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ 480 فریم ‌برثانیه در گوشی گلکسی S9”

  1. این قابلیت از مدتها قبل در آیفون وجود داشته.
    در سامسونگ هم البته بوده. به این صورت که فیلم عادی رو هم چه شما بخوای چه نخوای بصورت فریم فریم پخش میکنه.

  2. قابل تنظیم بودن دیافراگم دوربین گلکسی اس ۹ است؛ امکانی که تاکنون هیچ‌گاه و در هیچ گوشی هوشمندی وجود نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH