واقعیت‌افزوده گوگل در آینده نزدیک به کلیه دستگاه‌ها با سیستم‌عامل اندروید و iOS خواهد آمد

صاحبان اسمارت‌فون‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL هم اکنون در اپلیکیشن دوربین گوگل می‌توانند تجربه‌ای اجمالی از چندین ویژگی واقعیت‌افزوده داشته باشند. شرکت گوگل تمام تمرکز خود را بر ارایه این تجربه برای هر 2 پلتفرم اندروید و iOS گذاشته است. با این حال یکپارچه‌سازی ویژگی مذکور، مبتنی بر مرورگر دستگاه بوده و از طریق اپلیکیشن دوربین انجام نخواهد شد.

به منظور کمک به عرضه این ویژگی برای بیش‌ترین تعداد دستگاه‌های ممکن، گوگل مشغول بررسی چگونگی ساخت یک مرورگر وب با توانایی پشتیبانی از واقعیت‌افزوده است. از این‌رو تقریبا کلیه افرادی که صاحب یک اسمارت‌فون مدرن هستند، می‌توانند به این ویژگی جدید دسترسی داشته باشند. بگذارید نگاهی بیندازیم که محتوای واقعیت‌افزوده چگونه می‌تواند در بستر وب، از مرورگرهای موبایلی و دسکتاپی استاندارد امروزی گرفته تا دستگاه‌ها و مرورگرهای آینده با قابلیت واقعیت‌افزوده عمل کند.

مروری سریع بر چگونگی عملکرد قابلیت واقعیت‌افزوده

Article یک ناظر مدل 3 بعدی است که برای کلیه مرورگرها عمل می‌کند. بر روی یک کامپیوتر دسکتاپ کاربران با کشیدن یک مدل 3 بعدی می‌توانند آن را چرخانده و یا با اسکرول کردن مدل آن‌ را کوچک و بزرگ کنند و بدین ترتیب مدل 3 بعدی مدنظر خود را بررسی نمایند. در دستگاه‌های موبایل نیز شاهد تجربه مشابهی خواهیم بود: کاربران با لمس کردن و کشیدن انگشتان خود بر روی نمایشگر می‌توانند مدل را چرخانده یا با کشیدن 2 انگشت خود بر روی صفحه آن‌ را بزرگ و کوچک کنند. با مفهوم واقعیت‌افزوده می‌توان مدل را با دنیای واقعی ترکیب کرد؛ بنابراین می‌توانید به وب‌گردی بپردازید، مدلی را پیدا کنید، آن‌ را در یک اتاق قرار دهید تا ببینید که این مدل دقیقا به چه میزان بزرگ است و به صورت فیزیکی در اطراف آن قدم بزنید.

زمانی که Article در یک مرورگر با قابلیت واقعیت‌افزوده بارگذاری می‌شود، دکمه واقعیت‌افزوده در بخش پایین و سمت راست نمایشگر ظاهر خواهد شد. با لمس این دکمه، دوربین فعال می‌شود و بر روی زمین و پیش چشم کاربر، رندری شبکه‌ای را ارایه می‌کند. زمانی که کاربر به صفحه ضربه می‌زند، مدلی از شبکه رندر شده ایجاد و با ابعاد فیزیکی خود بر روی زمین مستقر می‌شود. کاربر قادر است پیرامون شی حرکت کند تا درکی مناسب از ابعاد و مقیاس آن به دست آورد. برای تغییر مکان مجدد مدل، کاربران می‌توانند از فرامین لمسی و کشیدن انگشتان روی صفحه استفاده کنند یا به کمک 2 انگشت خود مدل را بچرخانند. ویژگی‌هایی ظریف مانند سایه‌ها و نورپردازی کمک می‌کنند تا مدل به صورت یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب شود.

واقعیت‌افزوده پتانسیل گسترده‌ای در آینده خواهد داشت (و تنها به بازی Pokemon GO محدود نمی‌شود). به عنوان مثال، واقعیت‌افزوده با ارایه فوری یک مدل از محصول به شکل قابل‌توجهی می‌تواند تجربه خرید اشخاص را ارتقا دهد. بدین ترتیب به کاربران امکان می‌دهد تا پیش از نهایی کردن فرآیند خرید، قضاوتی درست از ابعاد محصول داشته باشند. این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود است؛ اما می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک فهرست کاملی از دستگاه‌ها و مرورگرهای سازگار با این فناوری منتشر شود.

4 در مورد “واقعیت‌افزوده گوگل در آینده نزدیک به کلیه دستگاه‌ها با سیستم‌عامل اندروید و iOS خواهد آمد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH