تصاویر فاش شده شیائومی ردمی نوت 5 نمایانگر وجود صفحه نمایش 18:9 و دوربین‌های دوگانه است

ماه گذشته، احتمال عرضه گوشی جدید ردمی نوت 5 برای بازارهای جهانی مورد بررسی قرار گرفت. در اوایل ماه گذشته 2 دستگاه شیائومی مراحل دریافت گواهی 3C کشور چین را پشت سر گذاشتند که به گمان ما دستگاه‌های مذکور 2 نسخه مختلف از هندست شیائومی ردمی نوت 5 بودند. پس از مدت زمان کوتاهی اکنون ظاهرا رندرهایی از این گوشی لو رفته است.

  

رندرها دستگاهی با لبه‌هایی بسیار باریک را در بخش فوقانی و تحتانی نشان می‌دهند که کاملا مشابه با گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S9 است. همچنین در قسمت پشتی گوشی یک ماژول دوربین دوگانه با چیدمان عمودی مشاهده می‌شود که یک اسکنر اثرانگشت نیز در بخش زیرین آن قرار گرفته است. پیش از این هم مدل‌هایی از این هندست در معرض دید عموم قرار گرفته بود و به نظر می‌رسد که این رندرها بسیار شبیه به محصول نهایی باشند.

همیشه این احتمال وجود دارد که رندرها حقیقی نبوده یا احتمالا مطابقت چندانی با محصول نهایی نداشته باشند. اما اکنون به نظر می‌رسد که این مدل‌ها بسیار دقیق هستند.

انتظار می‌رود شیائومی ردمی نوت 5 مجهز به یک بدنه آلومینیومی و نمایشگر IPS LCD با اندازه 5.99 اینچ، نسبت ابعاد 18:9 و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080×2160) باشد.

در داخل قاب گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 636 استفاده شده است که نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 625 موجود در گوشی ردمی نوت 4 یک ارتقا به شمار می‌آید. همچنین ردمی نوت 5 به 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد. دوربین دوگانه این هندست هم شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک حسگر سنجش عمق 5 مگاپیکسلی است.

یک باتری بزرگ با ظرفیت 4100 میلی‌آمپرساعت، 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع نسل 4 سایر ویژگی‌های فبلت شیائومی را تشکیل می‌دهند. این گوشی با برچسب قیمتی 1499 یوآن (حدودا 237 دلار) و احتمالا در 3 رنگ مختلف خاکستری، مشکی و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

شاید در کنگره جهانی موبایل سال 2018 که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، شاهد رونمایی از این گوشی‌ها باشیم. احتمالا شیائومی در رویداد MWC هندست‌های مذکور را معرفی می‌کند؛ زیرا در این رویداد از پرچم‌دار Mi 7 شیائومی رونمایی نخواهد شد.

2 در مورد “تصاویر فاش شده شیائومی ردمی نوت 5 نمایانگر وجود صفحه نمایش 18:9 و دوربین‌های دوگانه است”

  1. گوشی های شیائومی واقعا به نسبت قیمتشون فوق العاده هستند. تنها مشکلی که توی ایران خیلی توی ذوق می زنه مسئله ی عدم پشتیبانی از +4g یا 4.5g هست که به دلیل عدم سازگاری با باندهای استفاده شده توی ایران هست. اگر این مسئله هم حل می شد واقعا فوق العاده می شد.

    دلیل اینکه چرا این مشکل رو حل نمی کنه برای من مشخص نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH