هواوی در نمایشگاه MWC 2018

رندرهای جدید هواوی P20 و P20 پلاس وجود برش در بالای نمایشگر این دو را تایید می‌کند

در حالی که با غیاب برخی پرچمداران مورد انتظار پیش‌بینی می‌شود که گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس در MWC امسال حکم‌رانی کنند، کمپانی هواوی تصمیم گرفته که پرچمداران خانواده هواوی P20 را روز 6 فروردین طی رویدادی اختصاصی در شهر پاریس معرفی کند.

این بدان معناست که هنوز تا رونمایی از گوشی‌های هواوی P20، هواوی P20 پلاس و البته میان‌رده‌ای از این خانواده به نام هواوی P20 لایت زمان زیادی باقی مانده است. در عین حال برای این‌که کمی ذهن شما را از سمت و سوی پرچمداران سامسونگ دور کنیم، جدیدترین رندرهای منتشر شده از هواوی P20 و هواوی P20 پلاس را در کنار یکدیگر قرار داده‌ایم. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، زبان طراحی مشابه با آی‌فون X و وجود برشی در بالای نمایشگر (که با نام ناچ شناخته می‌شود) در این تصاویر کاملا مشخص است.

زمان انتشار این رندر برای هواوی فوق‌العاده مناسب است و به نظر نمی‌رسد که امری تصادفی باشد. به جای این‌که روزها و ساعت‌ها منتظر بمانید تا این کمپانی خانواده هواوی P20 را معرفی کند، می‌توانید به این تصاویر خوب نگاه کرده و شکل و شمایل نهایی این دو برادر پرچمدار را به ذهن خود بسپارید.

همان‌گونه که مشاهده می‌شود، گوشی هواوی P20 دارای یک دکمه هوم در پنل جلویی و زیر نمایشگر است که میزبان حسگر اثر انگشت نیز خواهد بود. از طرف دیگر مدل پلاس با حذف دکمه هوم حاشیه پایینی کم‌تری داشته و حسگر اثر انگشت آن مانند اغلب دیوایس‌های این کمپانی به قاب پشتی و زیر دوربین منتقل شده است. نحوه طراحی این دو دقیقا مشابه همان چیزی است که روز گذشته در وب‌سایت TENNA اعلام شده بود.

به علاوه، به نظر می‌رسد که مدل پلاس تنها محصولی از خط تولید سری جدید P خواهد بود که از دوربین اصلی سه‌گانه بهره‌مند است. البته در برخی شایعات وجود مدل دیگری با نام هواوی P20 پرو نیز عنوان شده اما اطلاعات دقیقی درباره صحت و سقم آن وجود ندارد؛ هرچند خود ما این شایعات را چندان مورد پذیرش نمی‌دانیم. البته این احتمال نیز وجود دارد که طبق عادت همیشگی هواوی یعنی سردرگم کردن کاربران، مدل پلاس و پرو هر دو محصولی مشابه با سخت‌افزاری یکسان باشند!

مورد قابل ذکر دیگر درباره تفاوت این دو مدل این است که طبق شایعات گذشته اعلام شده بود گوشی هواوی P20 پرو یک نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراشه پر قدرت کایرین 970 مجهز به هوش مصنوعی، 6/8 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت. ظاهرا نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هواوی P20 پلاس/پرو تنها در بازار چین به فروش خواهد رسید و قیمتی معادل 930 دلار خواهد داشت.

ضمن آن‌که دوربین اصلی سه‌گانه این هندست شامل یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی، یک لنز سیاه و سفید 16 مگاپیکسلی و یک لنز  16 مگاپیکسلی تله‌فوتو خواهد بود. به علاوه ضریب f/1.8 نیز برای این دوربین اعلام شده بود اما مشخص نشده که به کدام یک از این لنزها اشاره دارد. هم‌چنین این دوربین از لرزه‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز بهره‌مند خواهد بود. برای دوربین سلفی نمونه‌ای 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است.

2 در مورد “رندرهای جدید هواوی P20 و P20 پلاس وجود برش در بالای نمایشگر این دو را تایید می‌کند”

  1. ایفون یه غلطی کرد ایناهم فکر کردن خیلی خوبه برداشتن از روش کپی کردن ولی ایفونم از طرحش پشیمونه حالا اینا کپی هم کردن

  2. مهدی حاجیان

    بریدگی بالای صفحه اصلا جالب نیست
    حتی طرفداران هواوی هم چندی پیش که ایفون ایکس معرفی شده بود به طراحی اون ایراد گرفته بودند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH