انتشار اولین بنچمارک‌های گلکسی S9 مجهز به تراشه اگزینوس 9810

سامسونگ به تازگی از دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس در شهر بارسلونا رونمایی به عمل آورد. در همین راستا اولین بنچمارک‌های انجام گرفته روی گلکسی S9 که از تراشه اگزینوس 9810 بهره‌مند بوده است، در منابع خبری منتشر شده و ما نیز بر آن شدیم تا نتیجه آن را برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم.

نسخه‌ای که مورد بررسی قرار گرفته از شماره مدل SM-G960F برخوردار است؛ این بدان معناست که تراشه اختصاصی اگزینوس 9810 به عنوان قلب تپنده این هندست فعالیت می‌کند. نسخه‌های در نظر گرفته برای ایالات متحده و چین نیز از تراشه اسنپدراگون 845 بهره‌مند خواهند برد. قبل از این‌که وارد بحث بنچمارک شویم ابتدا جزئیاتی را درخصوص تراشه اگزینوس 9810 مرور خواهیم کرد.

گلکسی S9

تراشه اگزینوس 9810 به عنوان جدیدترین، مدرن‌ترین و قوی‌ترین پردازنده ساخت سامسونگ طی پروسه نسل دوم فناوری 10 نانومتری FinFET تولید شده است. تراشه‌ای هشته هسته‌ای که چهار هسته قوی‌تر آن از نسل سوم هسته‌های اختصاصی مونگوس M3 بوده که در واقع نمونه سفارشی شده هسته‌های کورتکس A75 محسوب می‌شوند. این هسته‌های پرقدرت با حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد.

در طرف دیگر چهار هسته ضعیف‌تر بر پایه معماری کورتکس A55 در اگزینوس 9810 وجود دارد و حداکثر فرکانس کاری آن‌ها به 1.7 گیگاهرتز می‌رسد. پردازش امور گرافیگی گلکسی S9 نیز بر عهده پردازنده 18 هسته‌ای Mali G-72 MP18 خواهد بود. مودم جدید موجود در این تراشه از نوع Cat.18 بوده و با تجمیع شش حامل (6CA) سرعت دریافت اطلاعاتی تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه را میسر خواهد کرد.

نکته بسیار قابل توجه دیگر درباره این تراشه، پشتیبانی آن از ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه است که در حال حاضر سامسونگ به دلیل برابری آن رقم 60 فریم بر ثانیه در تراشه اسنپدراگون 845، این قابلیت را غیرفعال کرده و رقم آن را به 60 فریم بر ثانیه کاهش داده است. درخصوص امتیازهای کسب شده توسط اگزینوس 9810 نیز باید گفت که در واقع این تراشه دیگر رقبای اندرویدی بازار را از رقابت با گلکسی S9 عملا کنار زده است. امتیازهایی که به‌دست آوردن آن‌ها بسیار شگفت آور اما مایه مسرت است.

کمپانی سونی نیز امروز مراسم اختصاصی خود را برگزار کرده و در آن گوشی پرچمدار اکسپریا XZ2 را معرفی خواهد کرد؛ دیوایسی که با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 845 به عنوان یکی دیگر از تراشه‌های 10 نانومتری جدید امسال، شرایط مقایسه با گلکسی S9 را فراهم خواهد کرد. در ادامه شما را به مشاهده تصاویری از بنچمارک‌های این پرچمدار دعوت می‌کنیم.

2 در مورد “انتشار اولین بنچمارک‌های گلکسی S9 مجهز به تراشه اگزینوس 9810”

  1. خب معلومه دیگه از همه قوی تره صبر کنید گوشی های جدید برند های دیگه بیاد اون موقع بنچ مارک تست بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH