روسیه به دنبال مقصر جلوه دادن کره شمالی در جریان حمله‌های سایبری به المپیک زمستانی 2018

چند هفته پیش گزارشی منتشر شد که در آن آمده بود،‌ در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی سال 2018 حملاتی سایبری انجام شده است. این گزارش با تایید برگزارکنندگان مراسم همراه شد، ‌اما به شخص، ‌سازمان یا ملیت خاصی در خصوص گردانندگان این حمله‌ها اشاره‌ای نشد. واشنگتن پست به تازگی اعلام کرده است که هکرهای روسی پشت این حملات بوده‌اند و بعدها سعی کرده‌اند تا کره شمالی را مقصر جلوه دهند. ظاهرا منبع خبری این نشریه برای انتشار گزارش یاد شده انجمن اطلاعاتی آمریکا بوده است!

در این گزارش ادعا شده اداره اصلی اطلاعات روسیه، ‌به اختصار GRU،‌ ضمن دسترسی به 300 کامپیوتر،‌ در روزهای منتهی به مراسم افتتاحیه و در حین برگزاری، اقدام به دست‌کاری روترها و همچنین انتشار بدافزارهایی کرده است. همچنین اشاره شده است که این اقدام روسی‌ها در جواب عدم صدور مجوز جهت حضور ورزشکاران روسی در این واقعه بزرگ ورزشی در پی رسوایی دوپینگ سازماندهی‌شده در ورزش این کشور بوده است.

ظاهرا هکرهای روسی از آی‌پی‌های کره شمالی برای این حمله‌ها استفاده می‌کردند تا این کشور بدنام در خصوص حمله‌های سایبری را مقصر این حملات جلوه دهند.

این حملات موجب آسیب جدی در روز افتتاحیه مسابقات نشده و تنها منجر به قطع اینترنت و عدم دسترسی به وای‌فای شده است. پایگاه اینترنتی بازی‌های المپیک زمستانی 2018 نیز برای لحظاتی از دسترس خارج شده،‌ اما محتوای آن دست نخورده باقی مانده است.

1 در مورد “روسیه به دنبال مقصر جلوه دادن کره شمالی در جریان حمله‌های سایبری به المپیک زمستانی 2018”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH