سامسونگ گلکسی S9 پلاس با امتیاز 99 در DxOMark برترین دوربین موبایل تاریخ شد!

تنها چند روز از معرفی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس می‌گذرد. محصولاتی که سامسونگ روی توانایی دوربین آن‌ها تمرکز ویژه‌ای کرده و این بخش را یکی از نقاط قوت پرچمداران جدیدش می‌داند. ظاهرا ادعای سامسونگ بیهوده نبوده و گوشی گلکسی S9 پلاس با دوربین دوگانه ویژه‌اش توانسته مورد ستایش DxOMark قرار گیرد.

پس از انجام تست‌های فراوان و بررسی‌های فشرده، گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس توانست در بنچمارک معتبر DxOMark امتیاز 99 را کسب کند تا بدین ترتیب با کنار زدن همه رقبایش به تنهایی در صدر جدول برترین دوربین‌های موبایلی قرار گیرد. بد نیست اشاره کنیم که DxOMark یک کمپانی معروف و معتبر است که انواع مختلف تجهیزات دوربین شامل دوربین اسمارت‌فون‌ها، دوربین‌های عکاسی دیجیتال و لنزهای مختلف را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

گلکسی S9 پلاس از آن جهت مورد ستایش قرار می‌گیرد که یکی از جامع‌ترین مجموعه‌ قابلیت‌های تصویربرداری تا به امروز را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این عقیده مسلما ثمره به‌کارگیری از سیستم دوربین دوگانه با دیافراگم متغیر است؛ دیافراگمی که در شرایط ضعیف نوری و کمبود روشنایی کافی تصاویر را با ضریب گشودگی f/1.5 ثبت می‌کند اما هنگام وجود نور زیاد یا روشنایی بیش از اندازه مورد نیاز با تغییر دهانه دیافراگم به ضریب f/2.4 به ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کند.

کمپانی DxOMark به طور خلاصه درخصوص توانایی‌های دوربین گلکسی S9 پلاس می‌گوید:

با امتیاز کلی 99 در بنچمارک DxOMark، گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس با یک امتیاز بیش‌تر از گوگل پیکسل 2 و دو امتیاز بیش‌تر از آی‌فون X و هواوی میت 10 پرو به صدر جدول برترین دوربین‌های موبایلی راه می‌یابد. این دیوایس دوربینی دارد که هیچ نقطه ضعف آشکاری در آن دیده نشده و در همه بخش‌های تصویربرداری و یا فیلم برداری بسیار عالی عمل می‌کند.

در نور روشن و کافی، دوربین گلکسی S9 پلاس توانسته تعادل مناسبی بین کاهش نویز و حفظ جزئیات ایجاد کند. اگر چه این دوربین سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار در بین تمام اسمارت‌فون‌ها را ندارد اما به اندازه کافی سریع است تا بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. ثبات و اعتماد در عملکرد نیز یکی دیگر از نقاط مثبت این دوربین به شمار می‌رود.

در شرایط نوری ضعیف، دقت و سطح جزئیات به اندازه حالت قبل نیست اما این امری طبیعی است که به موجب آن از ایجاد نویز بیش‌تر در تصاویر جلوگیری می‌شود. طبق گفته خود DxO، دوربین گوشی گلکسی S9 پلاس بالانس فوق‌العاده‌ای بین میزان نویز و سطح جزئیات تصاویر در تمام شرایط نوری برقرار می‌کند. به علاوه، تعادل سفیدی تصاویر هنگام استفاده از فلش نیز منجر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می‌شود.

همانند گلکسی نوت 8، گلکسی S9 پلاس نیز از زوم هیبریدی بهره برده و حالت بوکه را به ارمغان می‌آورد. کارشناسان DxO تحت تاثیر روزولوشن و سطح جزئیات تصاویر حتی در حالت زوم چهار برابری قرار گرفتند. آن‌ها معتقدند که تصاویر زوم شده با دوربین گوشی سامسونگ به مراتب از دیگر نمونه‌های موجود بهتر بوده و وضوح بالاتری دارد.

ضمن آن‌که در حالت فوکوس زنده یا همان لایو فوکوس، کارشناسان DxO به محدودیت دامنه دینامیکی دوربین گلکسی S9 پلاس در این حالت اشاره کردند. در این حالت، تقسیم‌بندی و تمایز مصنوعی بین سوژه‌ها، در حوالی پس‌زمینه سوژه اصلی قابل مشاهده است.

گلکسی S9 پلاس با کسب امتیاز 104 در بخش عکس‌برداری بهترین عملکرد را در بین تمام گوشی‌های هوشمند به‌دست آورده که تاکنون نمونه آن را ندیده بودیم. امتیاز 91 در بخش فیلم‌برداری با آن‌که نسبت به امتیاز قبلی رقم کم‌تری را نشان می‌دهد اما هنوز یکی از بهترین امتیازها در این رده به شمار می‌رود. این امتیازها گلکسی S9 پلاس را به یک انتخاب ایده‌آل برای هر کاربری تبدلی خواهد کرد؛ خصوصا برای کسانی که به بهترین عملکرد در بخش تصویربرداری اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

علاوه بر همه این موارد، DxOMark به پارامترهای دیگری مانند اکسپوژر، رنگ، فوکوس خودکار، فلش، بافت تصاویر و نویز نیز توجه می‌کند. با آن‌که این دوربین توانسته امتیاز 104 را در بخش عکس‌برداری به‌دست آورد اما عواملی مانند ناهماهنگی‌ها و بی‌ثباتی‌های گاه و بی‌گاه در اکسپوژر، کاهش قابل ملاحظه شارپ‌نس تصاویر در برخی شرایط خاص و شدت رنگ کم (کم‌رنگ بودن) در برخی صحنه‌ها مانع از آن شد که دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S9 پلاس حایز امتیاز بهتری شود.

ما بی‌صبرانه منتظر بررسی تخصصی دوربین گلکسی S9 هستیم تا ببینیم تک دوربین این گجت چه توانایی‌هایی داشته و در مقابل دوربین دوگانه برادرش چه حرفایی برای گفتن دارد. برای مشاهده بررسی اولیه آی‌تی‌رسان از گلکسی‌های جدید سامسونگ به این لینک و برای مشاهده متن کامل این خبر در منبع اصلی سایت DxOMark به این لینک مراجعه کنید.

5 در مورد “سامسونگ گلکسی S9 پلاس با امتیاز 99 در DxOMark برترین دوربین موبایل تاریخ شد!”

    1. خواهشا شما دیگه نظر نده. چون نظراتت خیلی کارشناسی هست.. خودم میخوام کارخانه گوشی شازی بزنم حتما شما رو استخدام میکنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH