تخلف بزرگی که در گمرک رخ داد؛ طرح رجیستری به‌سادگی نقض شد!

پس از گذشت چند ماه از اجرایی شدن طرح رجیستری در کشور و اضافه شدن اکثر برندهای معروف به این طرح، یکی از نگرانی‌های موجود در اجرای آن، بحث تخلفاتی بود که می‌توانست کلیت این طرح را به خطر بیندازد که این پیش‌بینی رخ داده و طبق خبری که در رسانه‌ها منتشر شده است، اولین تخلف در سطح قابل توجهی بوده که تعداد زیادی از افراد را درگیر خود کرده است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی،‌ ارتباطی و لوازم جانبی در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

اولین تخلف در زمینه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه رخ داده است که این تخلف در گمرک بوده و در بخش سامانه ثبت گوشی‌های تلفن همراه مسافری رخ داده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات این تخلف گفت:

این تخلف در پی گزارشاتی بود که مردم و شرکت‌ها از عدم همخوانی شماره سریال گوشی‌ها به ما می‌دادند که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد، تخلفی صورت گرفته است. طبق بررسی‌هایی اکه انجام دادیم مشخص شد، این تخلف توسط یکی از واردکنندگان غیررسمی رخ داده و به هیچ وجه واردکنندگان رسمی تخلفی انجام نداده‌اند.

طرح رجیستری

محبی در ادامه گفت:

در این تخلف صورت گرفته، بسیاری از موبایل‌ها با مشخصات غیر واقع و با ارزش کمتر از قیمت اصلی در سامانه ثبت مسافری گمرک رجیستر شده که اطلاعات وارد شده کاملا غیر معتبر بوده است. پس از شناسایی این تخلف طبق هماهنگی با اپراتورها به دلیل دارا بودن شناسه یکتا برای هر گوشی موبایل، قطع کردن این دستگاه‌ها آغاز شده و به هیچ وجه پرداختی آنها بازگردانده نخواهد شد و تمامی ضرر و زیان این اتفاق بر عهده خود افراد خواهد بود.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی،‌ ارتباطی و لوازم جانبی در پایان گفت:

مردم در صورتی که با این موارد روبرو شدند، لطفا هر چه سریع‌تر به تعزیرات و نهادهای مربوطه گزارش دهند تا با ورود به موقع از ضررهای بیشتر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

اگر موبایل‌تان در طرح رجیستری غیرفعال شده این خبر را بخوانید

پشت‌پرده تعویق در اضافه‌شدن سامسونگ به طرح رجیستری چه بود؟

4 در مورد “تخلف بزرگی که در گمرک رخ داد؛ طرح رجیستری به‌سادگی نقض شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH