اگر گوشی خود را شب تا صبح به شارژ بزنید، چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟!

در طول شب، بدن شما خود را برای شروع یک روز طولانی و پرکار آماده می‌کند. پس چرا به باتری اسمارتفون‌های خود این امکان را ندهیم؟ در این صورت، هنگامی که شما در خواب هستید، سلول‌های باتری گوشی شما برای مدت دو ساعت (یا کمی کمتر یا بیشتر) بصورت کامل شارژ می‌شوند.

در طی باقی ساعات شب تا هنگام صبح که از خواب بیدار شوید و گوشی را از برق بکشید، نرم‌افزار اسمارت‌فون بصورت خودکار روند شارژ شدن باتری را متوقف خواهد کرد. این امر باعث می‌شود که باتری گوشی بیش از حد داغ نشود، ولی مانع تولید گرما توسط خود باتری نخواهد شد.

اگر گوشی خود را در هنگام شارژ شدن در طول شب، زیر بالش یا پتو بگذارید یا آن را درون یک جعبه قرار دهید، باتری اسمارتفون شما به میزان حداکثر توان واقعی خود، شارژ نمی‌شود. به عنوان مثال اگر گوشی شما به مدت یک سال در دمای 60 درجه سانتیگراد باشد، هنگامی که گوشی را 100 درصد شارژ می‌کنید، تنها 65 درصد از ظرفیت باتری قابل بازیابی و استفاده برای اسمارتفون خواهد بود. اگر این دما به 60 درجه سانتیگراد افزایش یابد، باتری گوشی شما 40 درصد از ظرفیت خود را از دست خواهد داد.

تجربه نشان می‌دهد که اگر همیشه شارژ گوشی خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید، بیشترین طول عمر را برای باتری اسمارت‌فون خواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اسمارت‌فون‌تان را یکی دو ساعت پیش از خواب شارژ کنید تا مجبور نباشید کل شب آن را به برق بزنید. به هر حال، اگر بنا به هر دلیلی مجبور شدید که گوشی خود را شب تا صبح به شارژ بزنید، مطمئن شوید که هیچ چیزی روی آن قرار نگرفته است که باعث داغ شدن گوشی و در نتیجه باتری گردد.

4 در مورد “اگر گوشی خود را شب تا صبح به شارژ بزنید، چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH