سومین نسل از نوکیا 8 در راه است؛ نوکیا 8 پرو محصولی ارزان با مشخصاتی چشم‌گیر

اچ‌ام‌دی گلوبال در طی برگزاری کنگره جهانی موبایل امسال که یکی دو هفته پیش به انجام رسید، از گوشی نوکیا 8 سیروکو رونمایی کرد. با تمام مزایایی که این محصول دارد، بسیاری از کارشناسان آن را نسخه‌ای بهبود یافته از نوکیا 8 اورجینال می‌دانند. احتمالا با شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد که بدانید نمونه‌ای دیگر با نام نوکیا 8 پرو با مشخصاتی چشم‌گیر و قیمتی ارزان در راه است.

چند روز پیش اخباری منتشر شد که در آن ادعا شد کمپانی فنلاندی نوکیا امسال دو پرچمدار جدید معرفی می‌کند که از تراشه اسنپدراگون 845 بهره‌مند هستند. نوکیا 9 و نوکیا 8 پرو دو پرچمداری هستند که منتظر رونمایی از آن‌ها خواهیم بود. در این خبرها حتی برخی مشخصات این هندست نیز فاش شد. در واقع نوکیا 8 پرو را باید نسخه ارتقا یافته نوکیا 8 سیروکو دانست.

ظاهرا این گجت به یک نمایشگر 6.01 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) مجهز خواهد شد که نسبت تصویر 18 به 9 را رقم می‌زند. به نظر می‌رسد نوکیا در طراحی بخش پشت این دستگاه از شیشه استفاده کرده تا به موجب آن قابلیت شارژ بی‌سیم را برای باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی نوکیا 8 پرو فراهم کند. علاوه بر این باید به تعبیه حسگر اثر انگشتی در این بخش اشاره کرد که این روزها با محدود شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر به پشت هندست‌ها راه یافته است.

ظاهرا این اسمارت‌فون در دو نسخه با ظرفیت‌های متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه پایه از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است اما نسخه دوم به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. این محصول که از اندروید 8.1 اوریو بهره می‌برد، اواخر مرداد ماه سال آینده معرفی شده و احتمالا مانند نوکیا 8 سیروکو عضوی از برنامه اندروید وان خواهد بود.

برخی منابع ادعا کرده‌اند که در این گجت همانند نوکیا 8 سیروکو شاهد به‌کارگیری دوربین دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسلی خواهیم بود اما برخی دیگر بر این باورند که این‌ بار از دو سنسور 16 مگاپیکسلی برای چینش دوربین دوگانه استفاده خواهد شد. ظاهرا تنها نقطه نظر مشترک این منابع خبری، استفاده از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در نوکیا 8 پرو است.

شهریور ماه سال آینده، فنلاندی‌ها از گوشی نوکیا 9 رونمایی به عمل خواهند آورد. این پرچمدار ویژه علاوه بر بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 845، مانند آی‌فون X در بالای نمایشگر خود دارای برشی خواهد بود که امروزه آن را با نام ناچ می‌شناسند. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، تجهیز به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و دوربین اصلی با لنز پنچ‌گانه از دیگر مواردی است که در شایعات اخیر مرتبط با این هندست شنیده بودیم.

البته این صحبت‌ها تنها اطلاعات اولیه‌ای درخصوص این دو محصول بوده و قطعا در روزها و ماه‌های آینده اخبار بیش‌تری درباره پرچمداران آتی نوکیا خواهیم شنید. پس فعلا این اطلاعات را به عنوان اولین تجربه چشیدن مزه دست‌پخت سال آینده فنلاندی‌ها به خاطر بسپارید و منتظر خبرهای بیش‌تری درمورد پرچمداران این کمپانی دوست‌داشتنی باشید.

5 در مورد “سومین نسل از نوکیا 8 در راه است؛ نوکیا 8 پرو محصولی ارزان با مشخصاتی چشم‌گیر”

  1. عرفان مهرویی

    نوکیا دیگه نمی تونه مثل قبل عرض اندام بکنه. به نظرم ایگزین این برند، برندهای معتبری مثل ال جی هست که تونسته کیفیت بسیار خوبی توی محصولاتش ارائه بده

  2. هاا نوکیام یاد گرفته محصول ارزون بده با کیفیت بالا برای رقابت با چینی های بی کیفیت البته به غیراز هواوی ک اخیرا خوب پیشرفت کرده

  3. بعید میدونم نوکیا بریدگی ای مثل ایفون ایکس بزاره
    چون اصولا از کپی خوشش نمیاد و چیز هایی که کاربرا باهاش حال نکردن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH