اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

کدام سرویس اینترنت 4G ایرانسل مناسب است؟ + لیست قیمت ۹۷

اگر جز کاربرانی هستید که زمانی با کارت اینترنت به این شبکه متصل می‌شدید، حتما تحولات ایجاد شده در این زمینه برایتان شگفت‌انگیز است و می‌دانید که حضور فناوری‌هایی مانند 4G در کشورمان، چه تحولی را در کشور ایجاد کرد که نقش همراه‌اول و ایرانسل در این زمینه قابل بررسی است.

در این مقاله قصد داریم همانند مقالاتی که در مورد سرویس‌های ADSL شرکت‌های مختلف اینترنتی منتشر کردیم، در مورد سرویس‌های اینترنت پرسرعت 4G بنویسیم و یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه را بررسی کنیم. پس از مطلبی که پیرامون سرویس اینترنت پرسرعت همراه‌اول منتشر کردیم، نوبت به سرویس‌های ایرانسل می‌رسد که بزرگترین اپراتور دیتای کشور محسوب می‌شود. این شرکت نسبت به همراه‌اول سابقه چندانی ندارد، اما توانسته با پوشش‌دهی بسیار مناسب در سرتاسر کشور یک سرویس مناسب را برای کاربران فراهم کند و جزو پیشروهای ارایه فناوری نسل چهارم در کشور باشد.

همچنین از دیگر مواردی که در مورد سرویس‌های این اپراتور باید بدانید این است که همانند همراه‌اول، این شرکت نیز از قانون ارایه اینترنت غیرحجمی معاف بوده و از تعرفه‌های حجم منصفانه در آن خبری نیست. در سرویس‌های ارایه شده توسط ایرانسل تعرفه‌های اختصاصی برای سیم‌کارت‌های اعتباری، دایمی و چند کاربره وجود دارد که می‌تواند انتخاب‌های متفاوتی برای کاربران محسوب شود.

یکی از نکات قابل توجه در مورد بسته‌های اینترنتی ارایه شده توسط ایرانسل، تنوع موجود در دوره‌های زمانی مختلف آن است که تقریبا بسته‌های بلندمدت این اپراتور را جزو بسته‌های مقرون به‌صرفه در بین اپراتورهای موجود می‌نماید.

همچنین ذکر یک نکته الزامی است که در بسته‌های اینترنت 4G ایرانسل همانند دیگر سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها و شرکت‌های مختلف 9 درصد مالیات ارزش‌افزوده وجود دارد که باعث می‌شود هزینه‌های گفته شده رقم نهایی پرداختی کاربر نباشد. پس حواستان باشد که در هنگام خرید سرویس‌های ایرانسل بودجه خود را به اندازه 9 درصد افزایش دهید! به طور مثال در بسته‌هایی که 100 هزار تومان قیمت دارد، شما می‌بایست 109 هزار تومان پرداخت کنید، این موضوع در سیم‌کارت‌های دائمی منتفی است.

در ادامه به معرفی بسته‌های اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل می‌پردازیم و به صورت جزئی ارزان‌ترین و گران‌ترین بسته‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. دسته‌بندی سرویس‌های ایرانسل بر اساس زمان‌بندی ارزیابی می‌شود.

سرویس اینترنت پرسرعت ساعتی

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل ساعتی

اولین سرویس از خدمات ارایه‌شده توسط ایرانسل پلن‌های ساعتی است که برای افرادی که دانلود زیادی دارند پیشنهادات جالبی دارد. از نظر قیمتی سرویس‌های ارایه‌شده بسیار مناسب به نظر می‌رسد و تنها اشکال بسته‌ها، زمان محدود آنهاست. بهترین پیشنهاد این دوره زمانی، بسته نامحدود 3 ساعته است که البته از ساعت 2 تا 8 صبح ارایه می‌شود ولی طبق تجربه‌های مطرح شده، با استفاده از این بسته می‌توان بیش از 20 گیگابایت دانلود کرد که بی‌نظیر است.

گران‌ترین سرویس ساعتی نیز بسته یک‌ ساعته یک گیگابایتی است که با قیمت 2 هزار تومان ارایه می‌شود. البته این بسته در روز امکان استفاده داشته که برای کاربران عادی بسیار مناسب است.

سرویس اینترنت پرسرعت یک‌روزه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

این سرویس برخلاف سرویس قبلی دارای پلن‌های گرانی است که برای کاربران ارزش خرید نداشته و طبق محاسباتی که در ادامه مطرح می‌کنیم، جزو گران‌ترین پلن‌های موجود در اینترنت پرسرعت محسوب می‌شود. شاید برایتان عجیب باشد بدانید که در گران‌ترین پلن این بسته از نظر پرداختی به ازای هر گیگابایت، کاربر می‌بایست چیزی در حدود 25 هزار تومان بپردازد!

ارزان‌ترین بسته موجود در این بازه زمانی نیز بسته 2.5 گیگابایت است که هزینه هر گیگابایت ترافیک 2400 تومان محاسبه شده است.

سرویس اینترنت پرسرعت سه روزه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

دیگر سرویس کوتاه‌مدت از سرویس‌های ایرانسل که بسته‌های متنوعی داشته و ارزان‌ترین پلن از نظر پرداختی به ازای هر گیگابایت آن پلن 2.5 گیگابایت است که کاربر برای هر گیگابایت مبلغی در حدود 2800 تومان می‌پردازد.

گران‌ترین سرویس این بازه زمانی از نظر پرداختی برای ترافیک پلن 100 مگابایت است که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت چیزی در حدود 20 هزار تومان محاسبه می‌شود!

سرویس اینترنت پرسرعت هفتگی

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

یکی دیگر از سرویس‌های کوتاه‌مدت ایرانسل، بسته‌های هفتگی است که پلن‌های متنوعی را به کاربر ارایه می‌دهد و دست کاربر را برای انتخاب باز می‌گذارد. تنوع بسته‌ها در این دوره زمانی به طرز قابل توجهی زیاد بوده و انتخاب را برای کاربر سخت می‌کند. ارزان‌ترین پلن از نظر پرداختی به ازای هر گیگابایت بسته 7.5 گیگابایت است کاربر به ازای هر گیگابایت مبلغی در حدود 2400 تومان می‌پردازد.

همچنین گران‌ترین سرویس از نظر پرداختی به ازای هر گیگابایت پلن 40 مگابایتی است که مشتریان این اپراتور مبلغی در حدود 30 هزار تومان برای هر گیگابایت این سرویس می‌پردازند (به معنای دیگر اگر کاربر 25 بار این سرویس را خریداری کند، برای یک گیگابایت این مبلغ را پرداخته است)!

سرویس اینترنت پرسرعت 15 روزه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

این سرویس از ایرانسل آخرین سرویس کوتاه‌مدت اینترنت پرسرعت این شرکت محسوب می‌شود که تعداد بسته‌های آن نسبت به سرویس هفتگی کمتر است ولی از تنوع خوبی برخوردار است. در اپراتورهای دیگر این بسته زمانی را کمتر مشاهده می‌کنیم. گران‌ترین پلن این دوره زمانی پلن 200 مگابایت است که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت چیزی در حدود 20 هزار تومان است!

ارزان‌ترین پلن این دوره زمانی بسته 7.5 گیگابایت است که پرداختی کاربر برای هر گیگابایت حدود 2600 تومان است.

سرویس اینترنت پرسرعت یک‌ماهه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

این سرویس آغاز سرویس‌های میان‌مدتی شرکت ایرانسل محسوب می‌شود که اتفاقا طرفداران زیادی نیز دارد. وجود 23 پلن مختلف باعث شده است این دوره زمانی جزو دوره‌های بسیار متنوع نامیده شود که نیاز همه نوع کاربران را برطرف نماید.

در پلن‌های موجود ارزان‌ترین پلن از نظر پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت پلن 36 گیگابایت است که البته نصف این عدد به صورت شبانه قابل مصرف است. پرداختی کاربر در این بسته برای هر گیگابایت چیزی در حدود 1950 تومان است که تابحال ارزان‌ترین پلن حجمی ایرانسل بوده است.

گران‌ترین پلن این دوره زمانی نیز پلن 200 مگابایت یک‌ماهه است که برای مشترکین اعتباری ارایه می‌شود. شاید باور نکنید اگر بدانید ایرانسل این مقدار ترافیک را با قیمت 25 هزار تومان برای هر گیگابایت آن، به کاربران می‌فروشد! البته در این دوره زمانی برخلاف سرویس‌های قبلی، پلن‌های گران زیادی وجود ندارد و ایرانسل سعی کرده است پیشنهادات بهتری ارایه دهد تا کاربران ضرر زیادی نداشته باشند.

سرویس اینترنت پرسرعت دوماهه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

این دوره زمانی شاید جالب‌ترین دوره زمانی موجود در بسته‌های ایرانسل باشد که تنها یک پلن در آن وجود دارد! بسته 30 گیگابایت با قیمت 60 هزار تومان که قیمت هر گیگابایت در آن 2000 تومان است. البته این سرویس قبلا به صورت 6 ماهه ارایه میشد و جزو بسته‌های پرطرفدار ایرانسل نیز محسوب میشد که برای مدتی از دسترس کاربران خارج شد که اعتراضات فراوانی را به همراه داشت و منجر به اضافه‌شدن این بسته ولی با تغییر در دوره زمانی آن شد.

البته با این وجود هنوز هم این بسته طرفداران خودش را دارد چرا که هزینه پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت در آن بسیار مناسب است.

سرویس اینترنت پرسرعت 3 ماهه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

دیگر سرویس میان‌مدتی اینترنت پرسرعت ایرانسل، سرویس سه ماهه است که از بسته‌های پرترافیک خوبی برخوردار بوده و مورد توجه کاربران نیز هست. ارزان‌ترین پلن موجود در این دوره زمانی پلن 72 گیگابایت است که کاربر برای هر گیگابایت ترافیک مبلغی در حدود 1530 تومان پرداخت می‌کند.

گران‌ترین سرویس موجود در این دوره زمانی پلن 6 گیگابایت است که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت در آن حدود 4200 تومان است که البته این مبلغ در مقایسه با سرویس‌های بررسی‌شده در دوره‌های زمانی مناسب‌تر است. امیدوارکننده است که بدانید ایرانسل در این دوره زمانی از ارایه بسته‌های گران‌قیمت و نجومی خودداری کرده است و تعرفه‌های بهتری را ارایه نموده است.

سرویس اینترنت پرسرعت 6 ماهه

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

این سرویس بلندمدتی دربردارنده یکی از پلن‌های بسیار پرطرفدار ایرانسل است که جزو پرفروش‌های این اپراتور محسوب می‌شود. اگر جزو مشتریان این شرکت باشید قطعا یکبار وسوسه شده‌اید که یکی از اقتصادی‌ترین بسته‌های این اپراتور را خریداری کنید. بسته 100 گیگابایت 6 ماهه ارزان‌ترین پلن موجود در این دوره زمانی است که کاربر برای هر گیگابایت مبلغی در حدود 1750 تومان می‌پردازد که با توجه به دوره زمانی و حجم ارائه‌شده، جذابیت فوق‌العاده بالایی برای خرید دارد.

البته این پلن قبلا به صورت یکساله ارایه میشد که همان قصه پلن 30 گیگابایت دو ماهه در این پلن اجرا شد و در حال حاضر به صورت شش ماهه به کاربران عرضه می‌شود.

گران‌ترین پلن ارایه‌شده در این دوره زمانی پلن 9 گیگابایت است که کاربر می‌بایست برای هر گیگابایت مبلغی در حدود 3890 تومان بپردازد.

سرویس اینترنت پرسرعت یک‌ساله

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

آخرین سرویس ارایه‌شده در پلن‌های متنوع ایرانسل، سرویس یکساله است که پلن‌های پرحجم خوبی را به کاربران ارایه می‌دهد. ارزان‌ترین پلن موجود در این دوره زمانی پلن 120 گیگابایت است که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت 1625 تومان تعیین شده است. این بسته، مشابه بسته همراه‌اول است که تفاوت قیمت 4 هزار تومانی داشته و به نظر می‌رسد ایرانسل به رقابتش در بسته‌های اینترنتی نیز ادامه داده است!

گران‌ترین پلن ارابه‌شده در این دوره زمانی پلن 12 گیگابایت است که کاربر می‌بایست برای هر گیگابایت مبلغی در حدود 3500 تومان بپردازد. به نظر می‌رسد برای همه افراد خرید بسته‌های اینترنتی از این دوره زمانی به‌صرفه‌تر از خرید سایر پلن‌هاست چرا که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت در گران‌ترین حالت نیز از بسیاری از پلن‌های دیگر به‌صرفه‌تر است و به دلیل دوره زمانی بالا، قطعا مورد استفاده کاربر قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از سرویس‌های ارایه‌شده توسط ایرانسل، سرویس اینترنت پرسرعت چند کاربره است که به کاربران امکان می‌دهد با خرید یک بسته به صورت چند نفره از آن استفاده کنند. لزوما نیاز نیست همه کاربران در یک مکان حضور داشته باشند و کاربری که بسته را خریداری می‌کند می‌تواند آن را بین هر کاربری در هر نقطه از ایران به اشتراک بگذارد.

سرویس اینترنت پرسرعت یک‌ماهه چندکاربره

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

در این سرویس ارزان‌ترین پلن، بسته 20 گیگابایت است که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت 2500 تومان است. گران‌ترین پلن ارایه‌شده نیز پلن 200 مگابایت است که کاربر برای هر گیگابایت از آن می‌بایست 25 هزار تومان بپردازد.

سرویس اینترنت پرسرعت سه ماهه چندکاربره

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

در این سرویس نیز تنوع پلن خوبی وجود دارد که در ارزان‌ترین پلن کاربر می‌بایست برای هر گیگابایت 3 هزار تومان پرداخت کند. گران‌ترین پلن نیز بسته 9 گیگابایت است که پرداختی کاربر به ازای هر گیگابایت چیزی در حدود 5420 تومان است.

در مورد شرایط  استفاده از این سرویس‌های اینترنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که مهم‌ترین نکات است:

اولین نکته مهم در قوانین ایرانسل این است که ترافیک شبکه‌های اجتماعی داخلی (جیک و پیک، لنزور، سروش، بیسفون، آی‌گپ، گپ و بله ) به صورت یک سوم محاسبه می‌شود. به طور مثال شما اگر 900 مگابایت در شبکه اجتماعی گپ دانلود کنید، فقط  300 مگابایت برای شما محسوب خواهد شد.

دومین نکته این است که بسته‌های زیر یک گیگابایت تا زمان اتمام حجم تمدید نمی‌شوند. بسته‌های بالای یک گیگابایت پس از رسیدن حجم به 50 مگابایت به صورت خودکار قابلیت تمدید خواهند داشت.

نکته سوم در شرایط استفاده ایرانسل، شروع تاریخ بسته است که از زمان خرید محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده یا عدم استفاده ندارد. شما می‌توانید 10 بسته 5 گیگابایت یک‌ماهه خریداری کنید ولی زمان شروع و پایان همه آنها در یک تاریخ خواهد بود.

نکته چهارم در شرایط ایرانسل خرید هر بسته اینترنتی در هر 30 دقیقه است. به معنای دیگر شما نمی‌توانید در یک لحظه چند بسته یک‌ماهه یا یک‌ساله خریداری کنید (دلیل این قانون مشخص نیست!)

نکته پنجم در قوانین ایرانسل ترتیب و اولویت استفاده از بسته‌های اینترنتی خریداری شده است که شما اگر چندین بسته اینترنت بخرید اولویت به ترتیب: 1- بسته‌های هدیه، 2- بسته‌های شبانه، 3- بسته‌های چندکاربره، 4- بسته‌های روزانه خواهد بود.

سایر قوانین در تصویر زیر قابل مشاهده است:

قوانین اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

 در مورد ارزیابی سرویس‌های ایرانسل این است که بسته‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ایرانسل به نسبت سرویس‌های همراه‌اول مزیت‌های زیادی داشته و البته در بعضی از پلن‌ها نیز کمبودهایی دارد. انتخاب بسته‌های بلندمدت این اپراتور می‌تواند اولین انتخاب کاربران باشد که این انتخاب مشروط به پوشش‌دهی این شرکت در منطقه کاربر است.

نکته مهم در مورد قیمت‌های اعلام شده عدم اعمال 9 درصد ارزش افزوده است که به دلیل عدم وجود این مالیات در سیم‌کارتهای دائمی است.

اگر در مورد انتخاب سرویس و اینترنت پرسرعت نیاز به مشاوره داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید تا به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین راهنمایی و آموزش‌های لازم برای فعالسازی و یا رفع مشکلات موجود در سرویس‌ها نیز از طریق بخش نظرات انجام می‌شود.

13 در مورد “کدام سرویس اینترنت 4G ایرانسل مناسب است؟ + لیست قیمت ۹۷”

  1. باسلام خدمت دوستان .چند مدت پیش از شرکت مخابرات به من تماس گرفتن و گفتن برای هدیه مصرف اینترنت دو تا هدیه دارید یک دستگاه کیک پز و یک دستگاه تبلت که به صورت رایگان به دست شما میرسه ولی باید 400000 هزار تومن به حساب واریز کنید خلاصه منم واریز کردم و دیگه هیچی برام ارسال نشد لطفا میشه راهنمایی کنید چجوری پیگیری کنم

  2. باسلام وعرض ادب
    خواستم بسته 72 گیگ ایرانسل سالیانه بخرم همان رمز واردکردم ولی مارا برد به ماهانه لطفاً درمقابل حرف ونوشته خودتان کمی تعهدداشته باشین % متشکر

    1
    2
  3. لطفا برای مشترکین که مصرف اینترنت دارن لاقل یک هدیه براشون در نظر بگیرین مثلا ۱۰ گیگ اینم برای قدر دانی از مشتریان وفادار منصفانه است یعنی برای مشترکین ارزش قائلید

    1
    8
  4. خدمات ایرانسل خوبه ولی شفاف نیست هم سرعت وهم حجم بسته ونسبت به همراه اول ورایتل از نظر قیمت منصفانه نیست

    1
    4
  5. دوستان گرامی عزیز، من هر چقدر به اپلیکیشن های: همراه اول و ایرانسل و رایتل نگاه میکنم میبینم ایرانسل گرون ترین بسته ها را داره و بسته های خوبش هم از ساعت 2 صبح تا 7 صبح است، همراه اول هم بدک نیست ولی رایتل هر بسته ای که میگیریم هدیه شبانه هم میده، یعنی داخل اپلیکیشن ایرانسل، 10 گیگ اینترنت یکماه را با مالیاتش تقریبا 33 هزار تومان میده ولی رایتل برای یکماه_ 12 گیگ اینترنت روزانه+24 گیگ هدیه شبانه که جمعا 36 گیگ میشه را میده 33 هزار تومان، یعنی برای اکثر طرح هاش هدیه شبانه هم میده که در همراه اول و ایرانسل اینطور نیست_ جدیدا هم هر جا 4g رایتل نبود میتوانید با حالت رومینگ ملی و بدون هیچ هزینه اضافی یا مخفی از آنتن همراه اول استفاده کنید و از اینترنت و تماس بهرمند شوید.

    1
    2
  6. من از۴۴۴#2خریدماهانه میکنم بسرعت تموم میشه سه گیگ ۱۴تومان حالا یادروغ میگن سه گیگ نمیدهند ایا شخصی میتونه نفوذکرده باشه۰وازان سرقت کن ۰۰چون زود تموم میشه احساس میکنم حداکثریک گیگ باید مصرفم باشه اما میبینم سه گیگ تموم شد۰اکثرا ایرانسل یا کم فروشی میکنه یازمینه برای سرقت توسط پرسنلش فراهم کرده است۰۰۰

  7. علت خرید در هر نیم ساعت اینه که یه بسته به اشتباه چندبار برای کسی شارژ نشه . من خودم یه بسته خریدم ولی پیغام میداد که عملیات موفقیت امیز نیست و دوباره تلاش کنید و من چند بار برای خرید اقدام کردم .بعد یه ساعت اون بسته سه بار برام شارژ شد و سه بار از حسابم پول کم کرد .در حالی که مدام پیغام خطا میداد. تماس هم گرفتم با مرکزشون ولی گفتن به ما ربطی نداره و جوابگو نبودن .

    1
    4
  8. پست خوبی بود
    والا توهین ب شعور کاربر هست رواین بسته ها اسم اینترنت پر سرعت بذاری و با قیمتی بالا ارائه کنی
    خیلی بی انصافیه؛اگه سرعتشونم خوب بود یه چیزی
    تست سرعت 4G گرفتم چ همراه اول چ ایرانسل تو بهترین شرایط سیگنالی سرعتش از 3 مگابیت تا بیشتر نرفت هنوز 3g لنگ میزنه 4.5 g ارائه میدن
    باز دم همراه اول گرم شبانش رایگانه

    2
    6
  9. واقعا حرف نداره من زاضیم از سرعتش فقط ای کاش اینترنت همراه ارزون تر بشه واقعا گرونه

    2
    8

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH