اطلاعات اپل‌واچ به پلیس برای حل پرونده یک قتل کمک کرد

اپل‌واچ می‌تواند زمان را اعلام کند، پیام‌ها و ایمیل‌ها را به نمایش بگذارد و به منظور کمک به افزایش سطح سلامت و تندرسی کاربر مورد استفاده قرار بگیرد اما ظاهرا اکنون در حل پرونده‌های جنایی هم دستیار کاراگاهان شده است!

پلیس استرالیا توانسته با استفاده ار اطلاعات موجود در یک اپل‌واچ به خوبی از پس ماموریت شناسایی یک قاتل برآید. در این پرونده، میرنا نیلسون 57 ساله سال 2016 در خانه خود واقع در آدلاید استرالیا به قتل رسید. در این رابطه عروس مقتول یعنی کارولین نیلسون ادعا کرده بود که گروهی از مردان در طی یک جر و بحث خیابانی به زور وارد املاک آن‌ها شده بودند اما با توجه به اطلاعاتی که اپل‌واچ قربانی در اختیار پلیس قرار داده، مشخص شد این تمام ماجرا نبوده است.

طبق بررسی‌های یک متخصص پزشکی قانونی، در فاصله زمان حمله به قربانی تا زمان مرگ وی، یک بازه زمانی هفت دقیقه‌ای وجود دارد که به نظر می‌رسد در اثر یک کمین و حمله ناگهانی رخ داده است. این موضوع با ادعای عروس خانواده که گفته بود مادر شوهرش بیست دقیقه بعد از مجادله و حمله مردان درگذشته، مطابقت ندارد.

به علاوه دادستانی کشف کرد که قربانی بعد از حمله از گوشی خود استفاده کرده و پیامی به شوهرش فرستاده و حتی به سایت eBay هم دسترسی داشته است. این شواهد نیز با گفته‌های کارولین که ادعا کرده بود متجاوزان در پی این حمله دست و پای مادر شوهرش را بسته بودند هم‌خوانی ندارد. با توجه به وجود این مدارک باید به انتظار نشست و دید که آیا او به عنوان مجرم شناخته خواهد شد یا خیر. دادگاه این پرونده روز 13 ژوئن برگزار خواهد شد.

2 در مورد “اطلاعات اپل‌واچ به پلیس برای حل پرونده یک قتل کمک کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH