بررسی اپلیکیشن ایتا؛ پیام رسانی از جنس تلگرام!

اپلیکیشن ایتا یکی از پیام رسان‎های ایرانی است که در روزهای اخیر تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های داخلی شده و از این پیام رسان به عنوان جایگزین تلگرام اسم برده می‌شود. شاید ضعف سرور پیام رسان‌هایی همچون سروش و یا ضعف امکانات موجود در دیگر پیام رسان‌های داخلی و همچنین عدم کاربرپسند بودن محیط آن‌ها، باعث شده که ایتا شانس زیادی برای دیده شدن داشته باشد، چرا که به طور کلی یک نرم افزار مشابه به تلگرام بوده و حتی بعید نیست که سورس اصلی آن نیز همان باشد.

در این بررسی به طور کلی به معرفی امکانات، ویژگی‌ها و ضعف‌های موجود در این اپلیکیشن می‌پردازیم و بررسی‌های تخصصی‌تر را در آینده‌ای نه چندان دور تقدیم نگاه شما خواهیم کرد ولی در این بررسی به ویژگی‌هایی که معمولا روی آن تاکید شده و توسط مسئولین این اپلیکیشن به آن پرداخته می‌شود، می‌پردازیم.

اپلیکیشن ایتا

چیزی شبیه؟ کپی؟ متفاوت؟ از/به تلگرام!

تمام افرادی که از اپلیکیشن ایتا استفاده کرده‌اند به این موضوع اقرار نمودند که ایتا دقیق و عین به عین همانند تلگرام طراحی شده است و ذره‌ای بین ایتا و تلگرام تفاوتی وجود ندارد و تنها مورد متفاوت این دو اپلیکیشن، صرفا رنگ اپ و لوگوی استفاده شده در آن است که خب بدیهی بود این اتفاق بیفتد!

شباهت اپلیکیشن ایتا به تلگرام به قدری زیاد است که بسیاری از کاربران ایتا را با نسخه‌های غیررسمی تلگرام اشتباه گرفته و حتی زمزمه کپی بودن ایتا از همین نسخه‌های غیررسمی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند ولی این موضوع به صورت کلی توسط مسئولین اپلیکیشن ایتا رد شده و مدعی برنامه نویسی از پایه این پیام رسان هستند.

جالب است بدانید که به طرز عجیبی روند فعالیت ایتا ما را به یاد فعالیت فنی ویسپی نیز می‌اندازد با این تفاوت که ویسپی پس از ایرانی شدن، تا لحظه آخر ایرانی بودنش انکار شد ولی ایتا از همان لحظه ابتدایی فعالیت که از سال 96 آغاز شده بود، یک پیام رسان ایرانی معرفی گردید.

طبق مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر منتشر شده است و بررسی‌هایی که انجام دادیم، صحت این صحبت تایید می‌شود که گویی ایتا همان ویسپی است که صرفا تغییرات مربوط به تغییر برندینگ در آن اعمال شده و در ظاهر نیز شبیه تلگرام شده است. این مورد وقتی جدی می‌شود که کدهای سایت ایتا را بررسی نمایید. کدهای سایت ایتا به طور اخص، دارای کلمات و کدهایی از سایت ویسپی است که بدیهی است در نسخه جدید سایت متوجه آن شده و حذف نموده‌اند ولی وجود سایت‌هایی مثل سایت آرشیو به خوبی موید این موضوع است.

شاید در کوتاه مدت بتوان گفت، اگر نکته‌ای بتواند کاربران معمولی ایرانی را به سمت ایتا روانه کند، همین کپی بودن بیش از حد ایتا به تلگرام باشد ولی در بلند مدت قطعا این موضوع مانع ادامه فعالیت و پیشرفت آن خواهد شد چرا که نبود هویت اختصاصی برای این اپلیکیشن، قطعا در آینده به ضرر این پیام رسان ایرانی خواهد بود.

ربات هوشمند؛ چیزی شبیه تلگرام!

دیگر ویژگی اپلیکیشن پیام رسان ایتا، امکان ایجاد و راه‌اندازی ربات‌های هوشمند است که همانند اپلیکیشن محبوب ایرانی‌ها یعنی تلگرام، کاربران می‌توانند نسبت به راه‌اندازی ربات اقدام کرده و با این قابلیت بسیاری از نیازهای تجاری یا غیرتجاری خود را مرتفع نمایند.

کاربران می‌توانند با طراحی دستیارهای هوشمند و واسط‌های برنامه نویسی، خدمات مختلفی را به مشتریان و مخاطبین خود ارایه دهند. البته به دلیل تازه کار بودن این پیام رسان، نتوانستیم عملا با تست یک ربات کامل و جامع، فعالیت این ویژگی را بررسی کنیم ولی به نظر نمی‌رسد در فعالیت این امکان، مشکلی وجود داشته باشد.

گروه‌های کاربری و کانال‌های اجتماعی در پیام رسان ایتا

از امکانات اپلیکیشن ایتا می‌توان به امکان ایجاد گروه و ابرگروه‌های مختلف اشاره کرد که قابلیت حضور 5000 نفر را به صورت همزمان فراهم کرده و کاربران به راحتی می‌توانند این موارد را ایجاد کرده و آن‌ها را مدیریت نمایند.

نکته جالب در بررسی‌های ما این بود که مسئولین اپلیکیشن ایتا یک امکان جالب را مهیا نموده‌اند که کانال‌های موجود در تلگرام که در سامانه وزارت ارتباطات ثبت شده‌اند، بدون نیاز به اقدامات فنی خاص و صرفا با احراز هویت مدیریت کانال، به اپلیکیشن ایتا منتقل می‌شوند که باعث می‌شود جذابیت استفاده برای مدیران کانال‌های بزرگ افزایش یافته و به راحتی بتوانند تصمیم به انتقال از تلگرام بگیرند.

در مورد دسترسی‌های موجود در بخش مدیریت کانال و گروه‌های کاربری نیز باید بدانید که اکثر دسترسی‌های معمول موجود در تلگرام در این اپلیکیشن نیز وجود داشته و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

هزینه اینترنت اپلیکیشن ایتا تخفیف 50 درصدی دارد

یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از اپلیکیشن ایتا استفاده از اینترنت ارزان قیمت است که معضل اصلی بسیاری از کاربران تلگرام بوده و حجم بسیار بالایی در آن مصرف می‌شود. اما این موضوع در اپلیکیشن ایتا حل شده و با تخفیف 50 درصدی ارایه شده، هزینه مصرفی کاربران کم می‌شود.

البته ایتا در برابر اپلیکیشن سروش که توانسته با رایزنی‌های مختلف، هزینه اینترنت مصرفی کاربرانش را به صفر برساند، قطعا شکست می‌خورد ولی به دلیل عدم اعتماد بسیاری از کاربران به سروش، این امکان ایتا و شانس جایگزین شدنش با تلگرام، این ویژگی جذاب را برای کاربران ارزشمند می‌کند.

نسخه‌های مختلف در پلت‌فرم‌های معمول

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر برای اپلیکیشن ایتا وجود نسخه‌های مختلف برای پلت‌فرم‌های مورد استفاده است. بررسی‌های ما از نسخه مرورگر و نسخه ویندوز این اپلیکیشن نشان می‌دهد که مسئولین ایتا به خوبی به مشکلات موجود در نسخه‌های مختلف اپلیکیشن پیام رسان سروش، بله و …. پی برده و نسبت به طراحی بهتر نسخه‌های مختلف اپلیکیشن خود اقدام نموده‌اند که بررسی‌های ما از بهتر بودن و برتری این اپلیکیشن نسبت به دیگر برنامه‌های پیام رسان ایرانی حکایت دارد.

کانال‌های درختی بی‌نظیر اما غیر فعال!

یکی از ویژگی‌هایی که در سایت رسمی اپلیکیشن ایتا به آن اشاره شده است، امکان و ویژگی کانال‌های درختی است چرا که در صورت فعال شدن این امکان، ایتا می‌تواند برای مدیران کانال‌ها و حتی سایت‌های خبری جذابیت بیشتری نسبت به تلگرام پیدا کرده و از یک مزیت نسبی فوق‌العاده برخوردار شود.

در این ویژگی کاربران می‌توانند با ساخت کانال‌های مختلف تو در تو و دسته بندی کردن کانال‌های ایجاد شده، همانند یک سایت کامل از انتشار یک‌جای تمامی مطالب با موضوعات متنوع جلوگیری کرده و برای هر موضوع یک کانال زیرمجموعه ایجاد نموده و همانند یک سایت به صورت منو در اختیار کاربرانش قرار دهد. با استفاده از این امکان، کاربران یک کانال دیگر نیاز نیست برای مشاهده اخبار سیاسی، تمامی اخبار ورزشی و اجتماعی و … را مشاهده کنند و کانال‌ها می‌توانند به صورت تخصصی روی تولید محتوای بهتر و تخصصی‌تر تمرکز کرده و خدمات بهتری به کاربرانشان ارایه دهند.

بخوانید: 6 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم

این امکان فعلا به صورت یک ویژگی در سایت رسمی ایتا ذکر شده ولی در جستجوهای ما در این اپلیکیشن مشاهده نشد و شواهد نشان می‌دهد فعال شدن این ویژگی نیازمند گذر زمان است.

فضای ابری و اختصاصی هوشمند برای کاربران

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر برای اپلیکیشن ایتا، فضای ابری موجود در آن است که کاربران می‌توانند با آپلود فایل‌های خود، از این فضا به عنوان یک حافظه اینترنتی استفاده کرده و در هر جای دیگر و در هر پلت‌فرمی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. ابری بودن این امکان به کاربر اجازه می‌دهد تا فایل‌های آپلود شده از طریق موبایل را در نسخه مرورگر یا نسخه ویندوز مشاهده کرده و یا در هر کجای دنیا بتواند آن‌ها را دانلود نماید.

محدودیت خاصی برای این بخش مشاهده نکردیم و سرعت دانلود و آپلود در آن نیز خوب بوده و کندی موجود در بعضی دیگر از اپلیکیشن‌های پیام رسان داخلی در ایتا مشاهده نمی‌شود.

نکته: اپلیکیشن ایتا دارای امکانات و ویژگی‌های زیادی است که می‌توانستیم به نحوه کارکرد و کار با این اپلیکیشن بپردازیم ولی شباهت بی حد این نرم افزار به تلگرام و آشنایی کامل کاربران ایرانی با پیام رسان محبوب، ما را از بیان مطالب تکراری منصرف کرد. در مطالب بعدی به مزایا و معایب این اپلیکیشن خواهیم پرداخت و مقایسه‌ای بین ایتا و سایر پیام رسان‌های داخلی انجام خواهیم داد.

ضعف‌های موجود در اپلیکیشن ایتا چیست؟

به طور کلی اپلیکیشن ایتا به دلیل کپی بودن کامل آن، اشکالات چندانی نداشته و شاید بتوان گفت یک اپلیکیشن پیام رسان ایده‌آل برای کاربران ایرانی است ولی بعضی از اشکالات موجود در ایتا به شرح زیر است:

    • کندی‌ها و قطعی‌های بسیار اندک موجود در آن آزار دهنده است. البته این قطعی و کندی در مقایسه با اپلیکیشن‌های دیگر مانند سروش و گپ بسیار ناچیز بوده ولی اپلیکیشنی که داعیه رقابت با تلگرام دارد، این مقدار از قطعی و کندی در عملکرد برای آن بسیار زیاد است.
    • نبود امکانات مختص کاربران ایرانی همانند سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان مانند گپ و بله و سروش که امکانات جانبی مالی ارتباطی و سرگرمی ایرانیزه شده در اختیار کاربران قرار می‌دهند که نرم افزار را کامل‌تر می‌کنند.

130 در مورد “بررسی اپلیکیشن ایتا؛ پیام رسانی از جنس تلگرام!”

  1. چرا روی آیفون نصب نمیشه ، اگه امکانش هست زودتر این مشکلو برطرف کنید تا این پیام رسان روی آیفون هم نصب بشه

  2. تقریبا نرم افزارهای پیام رسان ایرانی، تغییر ظاهر داده شده نرم افزار متن باز اکتور هستند. ایتا هم همان اکتور هست البته با تغییر ظاهر و یکسری اصلاحات

  3. اصلا اکنت ایتا با توجه به بالا بودن سرعت نت و اندروید بر روی گوشی بنده ایجاد نمیشود حتی حدودا 20 دقیقه صبر کردم اما ب صفحه بعد ک مربوط به کد را وارد کنید می شود و دریافت پیامک و… نمی شود.

  4. کاربر باید در انتخاب پیامرسانش آزاد باشه و تحت هیچ شرایطی نباید با تحمیل باشه مگر نه نتیجه ی عکس میده !

  5. سلام
    لطفا امکانات و اختیارات بیشتری رو اضافه کنید تا راحتتر از نسخه های خارجی این کوچ کردن اتفاق بیفته
    به عنوان مثال #آیدی یاب داشته باشه یا در Privacy امکان قفل کردن اختیارات Contact ها برای افزودن به گروهها و کانالها اضافه بشه.

    موفق باشید
    ممنونم

  6. عاشق همه ی ایرانی های وطن دوست .
    ایتا سالاره
    کمی صبور باشید و از ایرانی حمایت کنید .
    ان شاالله درست میشه . ????????☺????????

  7. اینقدر غربگرا نباشیم . مگه چی داخل گوشیمون داریم یا مگه ما جاسوس و وطن فروش هستیم که اینقدر میترسیم و بقیه رو می ترسونیم .
    ما آریایی هستیم و عاشق وطن .به امید سربلندی ایران و ایرانی .

  8. چرا هیچکدوم از پیام رسان های ایرانی حتی ایتا نسخه ویندوزشون خرابه و کار نمیکنه یا خیلی خیلی کنده؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  9. خنگ السلطنه

    خنده دار اونهایی که میگن این میام رسانها اول کارن.
    یه زمانی هم تولیدات ایران خودرو اول کار بود
    بعد چهل سال نتیجه شد ماشین پراید
    آشغال و گرون. حرف هم نمیشه زد.

    1. سلطان **** ها . تلگرام هم اول کار همینطوری بود برو نظرات کاربران در مورد تلگرام رو بخون . اون موقع اول کار بود همه میگفتن این اشغال چیه . بعد شما در این ***** هستی که یه پیام رسان رو با ماشین مقایسه میکنی ؟ ************

  10. حمایت از تولید ملی رو باید از ژاپنیها یادگرفت که حتی بعد ازبمباران کارخانه ها و مراکز اقتصادی و جنگ حاضر نشدند مثلا در زمینه کفش از واردات استفاده کنند و تا ۶ ماه اون دمپایی های چوبی رو با حداقل امکانات ساختنو و به پا کردن تا تولیدخودشون به کار بیافته.

    1. ژاپنی ها شکر و برنج زرد مصرف می کنن تا شکر و برنج سفید رو صادر کرده و به اقتصاد کشورشون کمک کنن ما هم آماده ایم اما با بودن این مدیران سر سفره انقلاب، سرخورده و ناامیدیم

  11. همه پیام ها رو خوندم ، اکثرا غیر حرفه ای نوشتن ، یکی نوشته تلگرام اطلاعاتمون رو میفروشه ، اون یکی میگه ما که جوک میخونیم اطلاعاتمون به درد نمیخوره ، یکی دیگه میگه اگه بد باشه هم استفاده میکنم(مثل اینکه مثلا بگی اگه دنیا و تیوتا یه قیمت باشه من دنا میخرم 🙂 ) و …..
    اما در نهایت این آقا امید سورپرایزم کرد ، اگه واقعا این تست رو کردی و این جواب رو گرفتید ، پس باید فاتحه اش رو بخونید ، چون پروژه ای که سورس اش کپی باشه ، در نهایت به فنا میره ، نه قدرت این رو دارن که به روزرسانی کاملی کنن و نه قدرت اینکه تحلیل کامل کنن.

    1. خوبه بدونیم

      شما خودت از همه غیر حرفه ای تر نوشتی … چون متوجه نشدی ما کجا هستیم در چه زمانی هستیم از از اوضاع سیاسی دنیا خبر داری ن اقتصادی و ن هیچ چیز دیگه .. فقط دنبال حل مشکل کار خودتی .. فاتحت خوندس

    2. یه دوستی داشتیم وقتی که بحث می شد میگفت اونی که شما گفتی غلطه اینی که من میگم درسته.
      میپرسیدیم چرا؟
      میگفت چون من میگم.
      آقای A هم دقیقا همینجوری حرف میزنه.
      اسمت رو بگو ناقلا نکنه تو همون دوست قدیمی ما باشی!

      1. دادا من چک کردم ،کارت اصلا خوب نیست که دروغ میگی ،معلومه از دروغ گفتن خیلی چیزها عایدتت شده نکن اینکارو بهت قول میدم اگه دروغ نگی زندگی خوبی رو تجربه خواهی کرد.

  12. میدونین چقد نخبه هوش مصنوعی از کشور میرن فقط به خاطر اینکه دیتای خام دیتا ماینینگ نداریم؟ میدونین وی چت که چینی ها ازش حمایت کردن چقد درامد زایی رو برای چینی ها فراهم کرده؟
    دوستان این نرم افزار ها همه پایه خدمات مالی آینده هستن
    اگه خارجی باشه عملا حکومت ها (اسلامی یا غیر اسلامی) هیچ کاره میشن و همه چیز ما میوفته دست تصمیمات مدیرایی که تعهدی ندارن و ویرانی کشورها براشون مهم نیس 😐

  13. برای اینکه مطمئن بشین این برنامه کپی تلگرام هستش کافیه موقع ثبت نامیه شماره اشتباه بزنید و بعد پیام خطایی که میده HELP رو بزنید و از طریق ایمیلتون FEEDBACK رو بفرستین. میبینید که چنددقیقه بعدش تلگرام جوابتونو میده D:

      1. عزیزم دروغ چرا؟
        شما وقتی help میزنی و ایمیل میزنی به آدرسی که بصورت پیش فرض میاد بعدش تلگرام به ایمیلت جواب میده. خودت تست کن دوست عزیز.
        میتونم اسکرین شات بگیرم

  14. وطن پاره تنم
    من هنگ کردم دقیقا خوده تلگرامه خب اگه اینجوری باش موبوگرام هم سرور راه میندازه یه پیامرسان راه میندازه
    کپی زدن و برابر اصلشم بالاییا زدن
    خدایی اگه انکار کنن برنامه نویسیشو خودشون نوشتن دیگه اعتمادی بهشون نیس
    خدایی برنامه نویساشون فک کنم پسرخاله باشن ????

  15. من هم دیشب تو ایتا کار کردم. نرم افزار خوبیه
    اما شباهت دقیق و زیادش به تلگرام آدم را به شک میندازه !!!

    اگر از این بابت مشکلی نباشه و خارجی ها دورمون نزنند! به نظر من برای جایگزینی تلگرام نرم افزار خوبیه و موفق خواهد شد.

    توکل بر خدا

  16. مگه میخوای چیکار کنی شما ؟؟؟!!!
    به خارجی اعتماد ولی به داخلی بی اعتماد ؟؟؟!!!
    واقعا خنده داره….

  17. یه ایرانی آگاه

    هرچقدر هم پیامرسان های ایرانی بد و بی کیفیت باشن حمایت میکنم
    چون تا حمایت نشه پیشرفتی هم نخواهد بود
    باید امیدی برای پیشرفت باشه ک ان شاالله اون پیشرفت رو با چشمان خودمون خواهیم دید
    روزی خواهیم دید که از دولت های مسلمان کش دولت های انسان کش و دولت های پست که از ازل تا ابد پست خواهند ماند بی نیاز خواهیم شدـکه همواره از گذشته از قرن ها پیش قدمتی به قدمت ایرانیها نداشتن و دولت هایی که همیشه چیزی جز زبان زور نمیفهمیدن ،، دولت هایی که عقلشان در دست شیطان است و بس ،، آرامش ندارند شب خوابشان نمیبرد اگر بگذارند یک ملت ستم دیده مظلوم آب خوش از گلویش پایین برود
    دیگه ما داغ رو تازه تر نکنیم ناسلامتی ایرانی هستیم باید حامی کشورمون باشیم ، همه دولت هارو مامن میدونیم جز کشور خودمون ـمگه غبر ازینه که کشور ما یکی از امنترین کشورهای دنیاست مگه ثابت نشده؟ ای بابا ایرانی باشید و حرف نزنید عمل کنید اگه میخواید حمایت نکنید برید و از ایران محو بشید ایران مردم دورو و غرب پرست و بی تعصب نسبت به میهن نمیخواد
    بسلامت

  18. یه ایرانی آگاه

    احسنت به ایرانی پرمغز
    احسنت به ایرانی ک چه آرش باشه چه کوروش باشه چه خمینی باشه چه خامنه ای همیشه پرغرور بودن و حرمت ایران و ایرانی رو حفظ کردن
    احسنت به ایرانیهای پرغرور و وای بر ایرانی غربگرا و ناآگاه

  19. مجید کریمی

    اینطوری نیست که اطلاعات ما در پیام رسانهای خارجی استفاده نمیشه.نرم افزار تلگرام یک اتاق بازجویی بزرگ برای سرویس های اطلاعاتی کشورهای استعمارگره.دقت کنید چرا مدام اختلاف نظر ها و حاشیه سازی ها دروغ پراکنی ها و ناامیدسازی ها داره به یک سمت و سو میره که همه از کشور و استعدادها و موفقیت هاش ناامید بشن .باطل گرایی و تمسخر موضوع اصلی بحث های سیاسی یه.گروه های سیاسی فعال از خارج کشور با همین اطلاعات دارن انگشت میزارن رو حساس ترین بخش اعتقادی مردم.نتیجه ی هنه ی این ها یه چیزه مردم از مردم هم قلبی و هم عقلی جدا بشن و ما رو در یک درد مشترک رها کنن.ایران منفعل .متحجر .ایران هزار فرقه.ایران فاسد و نخبه گریز

    1. جرمش آن بود که اسرار هویدا میکرد
      اشتباه میزنی داداش اینا هرچی بخوان خراب کنن میگن جاسوس بود
      پس چرا همه “جاسوسها” به گفته شما رو حذف نمیکنند
      گوگل و یاهو رو چی میگی؟
      اندروید نمیتونه جاسوسی کنه
      همین ویندوز؟
      و هزاران نرم افزار؟؟!
      داستان اینه که تلگرام پته ها را رو میکند نه چیز دیگری

      1. والا. ما در تلگرام چیزی جز دروغ ندیدیم شاید ۲۰ در صدش واقعی باشه برا اینکه تو دل نکنی ازش برادر ، ولی بنده در همین ایتا کانالهایی رو دارم میبینم که نشون میده چطور دولت تدبیرتون داره گند میزنه به ایران و تو رو داره با حواشی سازی در تلگرام آینده این مملکت رو با چپاول کردن نابود میکنه،متاسفانه ما نسبت به مسائل روز کشورمون آگاه نیستیم ،،این رو زمانی خواهیم فهمید که دیر شده و نمیشه کاری کرد

  20. یه عده یه جوری میان میگن به پیام رسانهای ایرانی اعتمادی نیست انگار که ملت جاسوس، خرابکار یا یه چیز تو این مایه ها هستند و باید اطلاعات سری بدور از دید دشمن منتقل شه!
    باو فوق فوقش تو تلگرام ۲۴ ساعته داریم جوک میخونیم دیگه، حالا بیایم تو یه نرم افزار ایرانی بخونیم، چی میشه مگه؟
    مباحث اقتصادی هم باید یه شرایطی فراهم شه همون کانالها با همون مدیران ساخته شه و لینک انتقال اعضا از تلگرام به نرم افزار ایرانی وجود داشته باشه
    الکی یه موضوع چرت رو بزرگ نکنیم
    به فکر اشتغال و اقتصاد و معیشت مردم باشیم

  21. یک سوال درورد ویسپی؟
    این الان اگر ایرانی باشه بخش سوشال مدیاش ویا اینکه تماس رایگان با ۴۰ کشور بدون داشتن نرم افزارش چی میشن حتما اینارو برمیدارن؟
    یا اینکه سرور کاربران ایرانیش تو ایرانه؟

  22. عین قارچ هر روز یه پیام رسان معرفی میکنند میگن حرف نداره پیام رسان بومی یعنی کنترل و نظارت بر هر چیزی که بخوان

  23. به نظر میرسه ایتا در گوشی آیفون قابل استفاده نیست !
    اگر اینطور باشه که خیلی ضعف بزرگیه !!!

  24. سلام
    وقت بخیر
    گپ که قطعی نداره… من مدت هاست از این پیام رسان استفاده میکنم… سرعت بالایی هم داره… نرم افزارهای مختلفی رو نصب دارم ولی ترجیحم بر گپ هستش… گپ محیط کاربری متفاوت نسبت به نرم افزارهای مختلف داره و با توجه به مزیت “دنیای گپ” چشم انداز این پیام رسان رو نشون میده… از چندین زبان مختلف هم پشتیبانی میکنه.

  25. اگر ما به یک برنامه خارجی بله می گیم به این دلیل هست که به امنیت وحقوق مردم احترام گذاشته وبه هیچ کشوری باج ویا به هیچ دستگاه سیا و…هویت افرادش را نداده وقابل هک نیست با اینکه جایزه ویژه برایش گذاشته هکرهامون نتونسته اند هک کنند …ولی برعکس در ایران به حقوق مردم احترام نمی زارند وامنیت کاربران برایش بی معنی هست…معتقد هستم خوب وبد هربرنامه بگید تا مردم خود انتخاب کنند به مردم #حق_انتخاب بدهید.درضمن شما نگفتی امکان حذف کل اکانت از ایتا هست یا نه؟؟؟

    1. اینکه درآمدهای آنچنانی از فروش اطلاعات ما به دست میارن اسمش رو میشه گذاشت امنیت؟ بطوریکه احتمال فیلتر تلگرام در روسیه و برخی از کشورهای اروپایی هم مطرح شده…

    2. ایشون دکترای ارتباطات دارند و جزو وزارت اطلاعات هستند و اطلاعات دقیق دارند.
      بابا چرا الکی نظر میدی!
      مگر واجبه که هر اتفاقی افتاد ما نظر بدیم.
      والا هیچ اشکالی نداره جائی که اطلاعات نداریم حرف نزنیم.

  26. از مزایای دیگر ایتا این هست که ایرانی و ملزم به رعایت قوانین در ایران هست و این الزام باعث میشه که امنیت داشته باشه و از کاربراش جاسوسی نکنه
    چرا گفتم جاسوسی نمیکنه به این علت که دیشب (97/01/21) در قسمت اعلان گوشیم شکلی شبیه به مربع ظاهر شد و توجه ام به اون جلب شد وقتی نگاهش کردم دیدم نوشته بود که “تلگرام از شما فیلمبرداری می کند” (قریب به مضمون) من هم سریعا اینترنت رو خاموش کردم ….
    به نظرم دولتمردان باید سریعا تلگرامو فیلتر کنن و مردم هم کوچ کنن به پیام رسان های داخلی که امنیت اطلاعاتشون حفظ بشه

    1. خودت باور میکنی
      وای بر شما که فقط دروغ هستید و دروغ
      و خاک بر سر ای تی رسان که نظر منو فیلتر میکنه

  27. اگه به پیامرسالن داخلی اعتمادی نیست به پیامرسان خارجی دیگه اصلا اعتمادی نیست دم به دقیقه دارن اخبار رسوایی های جاسوسس گوگل و یاهوو و فیسبوک رو از اطلاعات مردم پخش میکنن .
    اونوقت همه میگن اشکالی نداره
    به نظر من اگه کسی هم میخواد سو استفاده کنه همین ایرانی های خودمون بکنن بهتره تا خارجی ا

    1
    3
  28. فوروارد پیشرفته و بدون نقل و قول رو هم اضافه کنن. ساخت ربات چطوریه؟ در تلگرام botfather بود.
    الان شاید چون گپها خیلی خلوت و خودمونی هستند اسپم و تبلیغ وجود نداره ولی گپها که شلوغ بشن رباتهای ضد اسپم نیازمند هست. میشه ربات ضد اسپم ساخت؟ اگه ضد اسپم بدون تبلیغ یا قابلیتهای برخی رباتها به مدیریت خود گپ ها اضافه بشه عالیه

    1
    2
  29. حذف پیام ارسال شده در پیام رسان نفر دوم برای ایتا پیش بینی نشده واگر پیامی برای یک نفر اشتباهی فرستاده شد دیگر نمی شود برای آن حذف کرد ولی تلگرام این قابلیت وقابلیت های دیگر نیز دارد.

    2
    2
    1. سید علی اکبر حائری

      تلگرام 4 سال پیش که وارد ایران شد بدتر از این بود ولی چطور شد که به یک نرم افزار خارجی اعتماد کردید و 4 سال باهاش بودید و پیشنهاد دادید تا ایراداتش برطرف بشه حالا به یک نرم افزار ایرانی که با زحمت هم وطن خودتون ساخته شده اعتماد نمی کنید. مردم ایران لیاقت خوبی ندارند، وگرنه خیلی بهتر بود وضعیتمون.
      امیدوارم مردم از تلگرام جدا بشن و حمایت کنن این پیام رسان رو تا بهترین بشه و با نبوغی که در جوانان ایرانی مشاهده میشه که در ناسا مهره های اصلی هستن، قطعا می تونن توی ایران برای هم وطنان خودشون بهترین چیزها رو بسازن.
      فقط اعتماد مردم لازمه.
      همین و بس.

      11
        1. تلگرام هم کپی هستش …با ی سرچ ساده میشه متوجه شد…کلی انتقاد داشت از اول تا حالا

        2. کپی کردن واسه اونایی که میگن ما با اینطوری راحتریم
          جال ندارن مدل های جدید رو تست کنن و یاد بگیرن وو اینکه خیل هم سرآمد باشه

        1. مرغ همسایه غاز نیست ما نتونستیم کار جدیدی منجمله بعنوان مثال تماس تصویری رو برای جذب هموطنانمون ارائه بدیم مثل تماس تصویری رایتل که اول جزء خدمات بود ومردم جذب شدن و بعد قطع شد وباعث عدم اعتماد و نارضایتی مردم!!!

          1
          3
      1. کپیه باو وگرنه اینم باید از اون موقع 4 سال مثل خر زور میزد تا اخرشم هیچوقت به تلگرام و قابلیت هاش نمیرسید

        4
        1
    2. اینو که خود تلگرام جدیدا اضافه کرده خوب قبلا نداشت که . میشه بعدا رو این پیام رسلن هم اضافه کرد .

    3. سلام دوست ایرانی
      برا چی انحصار تو پیشرفت های پزشکی (درمان سرطان و جراحی های مغز و قلب و پیوند و تولید داروهای بیماری های خاص) رو مثال نمی زنی؟
      برا چی انحصار تو تجهیزات نظامی رو مثال نمی زنی؟
      برا چی انحصار تو علوم هسته ای رو مثال نمی زنی؟
      برا چی انحصار تو مقامات علمی دانش آموزان رو مثال نمی زنی؟
      برا چی انحصار تو علوم سایبری رو مثال نمی زنی؟
      برا چی انحصار تو علوم نانو و رویان رو مثال نمی زنی؟
      و هزاران پیشرفت دیگه…

      اگه یه کوچولو انصاف و اعتماد به نفس و حمایت از توانایی های بومی داشته باشیم هم بدک نیست.

  30. سلام.این که کد فعالسازی نمیده.میگه در حال بروزرسانی هستش و ارائه خدمات مقدور نیست.شما چطور استفاده کردید؟

    2
    4
  31. نسبت به دیگر پیامهای رسانهای داخلی بسیار بهتر است.با اینکه همشون تقریبا اول کار هستن اما این پیام رسان تونسته معایب دیگر پیامهای رسانهای داخلی را برای خودش برطرف کنه و محیطی شبیه تلگرام با همان کاربری آسان را داشته باشد لذا امید به سرعت ارتقاء اون برای من خیلی بیشتره.

    1. عقل و درایت را برم، به پیام رسان صهیونیستی تلگرام اعتماد هست ولی به پیام رسانی داخلی نه؛ کسانی که چنین دیدگاهی دارند، معلوم که ریگی تو کفششون هست؛ کسی که به اهل خانه خودش اعتماد ندار اما با بیگانه می‌پلک و به آنها اعتماد دار، معلوم که مشکل از خودش. خانواده این جور آدمها باید به آنها شک داشته باشند و مدام آرزو داشته باشند بتونند موبایلش بازدید کنند.

      5
      21
      1. درود آقا رضا
        بهتره اهل خانه و بیگانه رو مشخص کنید
        تا کی میخواین هر چیزی رو به بیگانگان ارتباط بدید و با این اصطلاحات بازی کنید، اون بیگانگان هم انسان هستند و من و شما نمیتونیم در مورد اعتماد و عدم اعتماد به اونها اظهار نظر کنیم .
        تلگرام حداقل به ظاهر در حفظ امنیت پایبند بوده
        وقتی ایران اصرار داره اطلاعات در ایران باشه و تلگرام قبول نمیکنه چه فکری میشه کرد ، درسته نباید اطلاعات در خارج باشه ولی چرا اصرار که در ایران باشه ؟ شاید برای دسترسی راحتتر
        به نظر من باید هر کسی خودش انتخاب کنه چون انحصار در خودرو کار رو به جایی کشیده که بعد از این همه سال هنوز خودروهای ایرانی نتونستن حداقل امنیت رو برامون فراهم کنن تا برسه به بقیه خواسته ها
        شما خودت به زندگی خودت نگاه کن ببین چقدر از زندگیت و وسایلت ایرانی است …

        16
        3
        1. اگه تو تلگرام کسی ازت کلاهبرداری کرد یا با اطلاعاتی که میتونه از بدست بیاره برات آبروریزی کرد چطوری میخوای پیگیری و شکایت کنی وقتی اطلاعاتش در دسترس نیست؟

          3
          17
        2. اینکه شما میگی که اصرار ایران ..
          چون همین تلگرام باعث و بانی بسیاری از جرایم رایانه ای در ایران شده و برای پیگیری قضای راهی جز درسترسی ندارد.
          در شهر من تعداد زیادی از دزدی ها و کلاه برداری های که توسط تلگرام انجام شده بی اثر مانده چون اطلاعات خارج از کشوره…..
          بنده خدای بیش از 10 میلیون از پولش توشط همین تلگرام به باد فنا رفت و الان هیچ کس نمیتونه مجرم رو پیدا کنه.چون در خارج از کشوره اطلاعاتش…..

          یه کم واقعه بین باشیم.
          در پیام رسان های داخلی کسی جرئت انجام جرم رو نداره … این نقطه مثبت نیست؟؟؟/

          2
          16
      2. علتش برادر عدم اعتمادسازی مطلوبتوسط اهل خانه است نه دوستی با صهیونیستا که دشمن جهانن نه فقط ما

        1
        7
    2. درسته وبایستی گفت با سیاست مشت آهنی نمیشه مردمو مجبور کرد پیامرسان داهلی نصب کنن پباید در یک فضای رقابتی عادلانه مردمو جذب کرد نه با فیلترکردن چون باعث میشه مردم برای نصب موارد خارجی حریص وکنجکاو بشن

      3
      2
    3. من کاری ندارم که داخلیه یا خارجی
      ما فقط یه پیام رسان میخواییم که سرعتش خوب باشه
      تنها چیزی که ما رو اذیت میکنه کندی بیش از حد پیامرسانها است

      7
      4
    1. پیام رسان خیییلی خوبیه و قطعا جایگزین تلگرام خواهد شد.
      مطلب بالا هم منصفانه نوشته شده بود و تشکر میکنم.

      7
      25
    2. بله کنده ولی یکم انصاف داشته باشید توروخدا.این پیام رسانها تازه دارن با اقبال مردم روبرو میشن طبیعیه که قرار نیست از ابتدا بدون اشکال باشن.تلگرام کم مشکل داشت؟؟؟به مرور مشکلاتشو برطرف کرد.کمی حوصله کنید.

      4
      29
    3. من الان از ایتا و واتس اپ استفاده می کنم, به نظر من که ایتا عالیه و واقعا جایگزینه خوبیه برای تلگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH