مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ گیمینگ جدید سامسونگ با نام اودیسه Z

اخیرا کمپانی سامسونگ لپ‌تاپ جدیدی با نام اودیسه Z را معرفی کرد که در مرتبه نخست برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده است. لپ‌تاپ گیمینگ جدید تولید شده توسط غول کره‌ای حقیقتا سبک وزن بوده و ابعاد باریکی دارد.

از نظر ظاهری این لپ‌تاپ مشخصه‌هایی نظیر نمایشگر، اتصالات و کیبورد با کلیدهای خمیده و نور پس‌زمینه قرمزرنگ را از طراحی مدل‌های پیشین به ارث برده است. تغییر جالب توجه به جابه‌جایی مکان تاچ‌پد مربوط می‌شود که اکنون در سمت راست صفحه‌کلید قرار گرفته است.

لپ‌تاپ اودیسه Z به همراه یک صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل روانه بازار می‌شود. این دستگاه از پردازنده نسل هشتم Core i7-8750H شرکت اینتل شامل 6 هسته پردازشی، در کنار پردازنده گرافیکی جیفورس GTX 1060 کمپانی انویدیا با 6 گیگابایت حافظه بهره می‌گیرد. همچنین این لپ‌تاپ مجهز به حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم DDR و 1 ترابایت حافظه SSD از نوع NVMe M.2 با اتصال PCI Express است. درگاه‌های اتصالی لپ‌تاپ جدید سامسونگ شامل یک پورت USB-C (پشتیبانی این درگاه از تاندربولت 3 هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد)، 4 عدد پورت USB نوع A شامل 2 درگاه USB 2.0 و 2 درگاه USB 3.0، یک پورت HDMI و یک جک اتصال هدفون یا میکروفون است.

این‌بار سامسونگ بر ویژگی مدیریت دمای لپ‌تاپ تمرکز نموده است. منافذ تهویه در تمامی قسمت‌ها مشاهده می‌شوند و ظاهرا سیستم خنک‌کننده جدید اساسا مشابه یک فن دوگانه با محفظه بخار است. سامانه خنک‌کننده از 3 بخش مختلف شامل محفظه توزیع دینامیکی بخار، سیستم جریان هوای خنک‌کننده سامسونگ موسوم به Z Airflow و تیغه‌های دمنده Z شکل تشکیل شده است.

محفظه بخار به منظور فعال‌سازی 2 فن در لپ‌تاپ طراحی شده است که یکی از آن‌ها بر روی CPU و دیگری بر روی GPU قرار می‌گیرند و جریان هوای خنک را به سمت داغ‌ترین قسمت‌های فوقانی و تحتانی مادربرد هدایت می‌کنند. تمام هوای گرم نیز از میان دریچه‌های واقع در پشت لپ‌تاپ خارج می‌شود.

همچنین این لپ‌تاپ با گزینه‌ای به نام حالت سکوت (Silent Mode) عرضه می‌شود که به کمک آن، کاربران برای انجام کم سروصداتر کارها می‌توانند از یک کلید میان‌بر بر روی صفحه‌کلید استفاده نمایند. در بخش جلویی و بالای کیبورد دستگاه شاهد حضور 2 اسپیکر 1.5 واتی هستیم. اودیسه Z با یک باتری 54 وات‌ساعتی که احتمالا در حالت گیمینگ شارژدهی چندان طولانی‌تری نخواهد داشت، به فروش می‌رسد. این لپ‌تاپ ابعادی معادل 376 در 255 در 18 میلی‌متر دارد و وزن آن برابر با 2.4 کیلوگرم است.

در حال حاضر کمپانی هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون قیمت‌گذاری لپ‌تاپ گیمینگ اودیسه Z ارایه نکرده است؛ اما این لپ‌تاپ طی 3 ماهه سوم سال جاری در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

3 در مورد “مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ گیمینگ جدید سامسونگ با نام اودیسه Z”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH