با خرید گوشی نوا 2 پلاس در جشنواره عید دیدنی هواوی شرکت کنید!

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که همواره کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوبی را اجرا کرده و در همین زمینه نیز این شرکت مدتی پیش از فرا رسیدن سال نو شمسی اعلام کرد که پروژه‌ای با نام عید دیدنی با هواوی برای خریداران محصولاتش آغاز می‌کند.

در رویداد “عیدِ دیدنی با هواوی” که از ۱۲ بهمن ماه تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت، کاربرانی که گوشی‌های پرفروش هواوی در سری‌های مختلف شامل هشت مدل را خریداری کنند، علاوه بر بهره مندی از کیفیت و امکانات بالای گوشی‌های ذکر شده در کنار قیمت مناسب آن‌ها، از هزاران جایزه ارزشمند نیز بدون هیچ گونه قرعه کشی بهره مند خواهند شد و با خرید هر گوشی، یک هدیه از طرف هواوی دریافت می‌کنند.

یکی از مدل‌های حاضر در این جشنواره گوشی نوا 2 پلاس است که در ادامه به معرفی بیشتر و دقیق‌تر آن می‌پردازیم.

آلومینیوم ساختار کلی این گوشی هوشمند را تشکیل داده و برای فریم آن از آلیاژ آلومینیوم-منیزیم استفاده شده که علاوه‌بر زیبایی، استحکام بالایی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد. هواوی نوا 2 پلاس با ضخامت 6.9 میلی‌متری از اکثر پرچم‌داران موجود در بازار لاغر اندام‌تر است، برای مثال آی‌فون 7 دارای ضخامت 7.1 میلی‌متری بوده و اکسپریا XZ پریمیوم از ضخامت 7.9 میلی‌متری بهره می‌برد.

خطوط آنتن با هنرمندی هرچه تمام‌تر در بالا و پایین پنل پشتی دستگاه پنهان شده‌اند و نمی‌توانید در نسخه مشکی رنگ، آن‌ها را به‌راحتی پیدا کنید. این مدل در 3 رنگ جذاب طلایی، آبی و مشکی به‌فروش می‌رسد که البته هواوی با فناوری‌های خاص خود به این رنگ‌ها جلوه تازه‌ای بخشیده و نام‌های Graphite Black‌ ،Prestige Gold و Aurora Blue را برای آن‌ها برگزیده است.

یکی از تفاوت‌های نسخه مشکی رنگ این دستگاه با سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، انتخاب رنگ مشکی روشن برای فریم و مشکی مات برای پنل پشتی است که ظاهری متفاوت و خاص به هواوی نوا 2 پلاس بخشیده است. در پشت دستگاه شاهد سنسور اثر انگشت بوده که با حلقه‌ای زیبا از بدنه جدا شده و به‌راحتی قابل دسترس است. توسط این سنسور اثر انگشت قادر به ثبت تصاویر سلفی، پاسخگویی به تماس‌ها و باز کردن پنل اعلانات خواهید بود.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که در بدنه این دستگاه 96 درصد فلز به‌کار برده شده که آن را تبدیل به یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های هوشمند تولید شده تا به امروز می‌کند. همانطور که می‌دانید فلز وزنی بیشتر از شیشه دارد ولی بااین‌حال این بالارده تنها 169 گرم وزن داشته که قدرت مهندسی هواوی را نشان می‌دهد.


نمایشگری بی‌کران

نمایشگر این دستگاه دارای اندازه‌ای 5.5 اینچ بوده که باتوجه به گوشی‌های موجود در بازار کاملا استاندارد است و نمی‌توان آن را بزرگ و یا کوچک دانست، این امر نشان‌دهنده آشنایی کامل هواوی با بازار و پاسخگویی مناسب آن به نیاز کاربران است. این مدل به‌علت نسبت صفحه نمایش به بدنه 72.3 درصدی خود، ارگونومی بسیار خوبی داشته و می‌توان به‌راحتی با آن کار کرد.

پنل مورد استفاده در نوا 2 پلاس دارای فناوری LTPS بوده که از شفافیت بالایی بهره می‌برد و رنگ‌ها در آن نیز شاداب است. رزولوشن فول اچ‌دی درنظر گرفته شده برای آن تراکم پیکسلی بسیار خوب 400 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد، برای مقایسه، جالب است بدانید که نمایشگر آی‌فون 7 دارای تراکم پیکسلی 326 است.

پنل‌های LTPS انرژی کمتری نسبت به پنل‌های IPS مصرف می‌کنند و زاویه دید بالایی دارند. یکی از مزایای فوق‌العاده این پنل، دمای پایین آن در سنگین‌ترین استفاده‌هاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هزینه تولید این پنل‌ها تقریبا بالا بوده ولی هواوی آن را برای نوا 2 پلاس درنظر گرفته تا کاربر کمبودی از این نظر نداشته باشد. نمایشگر این گوشی هوشمند را می‌توان با پرچم‌داران دیگر کمپانی‌ها مقایسه نمود و از نتیجه آن شگفت‌زده شد.


سخت‌افزاری قدرتمند

مسلما هیچ کاربری دوست ندارد که در هنگام کار با دستگاه خود، شاهد کندی یا لگ باشد. هواوی برای جلوگیری از این موضوع پردازنده اختصاصی Kirin 659 با 8 هسته پردازشی را در محصولش مورد استفاده قرار داده است. این پردازنده قدرتمند با فناوری 16 نانومتری تولید شده که مصرف انرژی کمی دارد و برای چنین دستگاهی کاملا مناسب است.

این چیپ‌ست 64 بیتی دارای 4 هسته با سرعت 2.36 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز است که با تراشه کمکی i5 همراهی می‌شود. تراشه کمکی موردنظر باعث می‌شود که پردازنده اصلی هوشمندانه عمل کرده و شاهد کندی در هنگام استفاده از این اسمارت فون نباشید. این قطعه علاوه‌بر جلوگیری از لگ، موجب افزایش چشم‌گیر شارژدهی باتری می‌شود.

یکی از ویژگی‌هایی که نمی‌توان در این رده قیمتی پیدا کرد، استفاده از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. هواوی با انتخاب این مشخصات، خیال کاربر را از هر نظر راحت نموده چراکه وجود این مقدار رم، روانی سیستم عامل را تضمین می‌کند. علاوه‌بر 64 گیگابایت حافظه داخلی، شما می‌توانید توسط کارت حافظه تا 128 گیگابایت به مموری آن اضافه کنید.


دوربین‌هایی تیزبین

مدت زمان زیادی از ورود دوربین‌های دوگانه به بازار نمی‌گذرد ولی در این زمان کوتاه نیز کارایی خود را اثبات کرده‌اند. دوربین اصلی این دستگاه دارای دو سنسور با رزولوشن‌های 12 و 8 مگاپیکسلی بوده که وظیفه سنسور دوم، زوم اپتیکال 2X است. دوربین 12 مگاپیکسلی از دریچه دیافراگم F1.8 بهره می‌برد که در این رده قیمتی بدون رقیب و بی‌نظیر است. این دریچه دیافراگم در کنار اندازه پیکسل 1.25 میکرومتری، باعث جذب نور بیشتر نسبت به رقبا شده و شاهد نویز کمی در تصاویر خروجی هستیم.

سنسور دوم از دریچه دیافراگم F2.4 بهره می‌برد که به‌علت کاربرد آن، بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. شما با سنسور دوم قادر به بزرگنمایی دو برابر به‌صورت اپتیکال هستید که نتیجه آن به هیچ عنوان قابل مقایسه با بزرگنمایی دیجیتال نیست. علاوه‌ بر این، کاربر قادر به تغییر فوکوس و بوکه کردن پس‌زمینه نیز بوده که قابلیت‌های بی‌نظیری را در اختیار او قرار می‌دهد.

در جلوی هواوی نوا 2 پلاس شاهد استفاده از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هستیم که در نوع خود کم‌نظیر است. هواوی برای این محصول دریچه دیافراگم F2.0 را درنظر گرفته که در شرایط نوری مختلف باعث ثبت تصاویر شفاف و باکیفیتی می‌شود. این غول چینی برای دوربین سلفی نوا 2 پلاس قابلیت تشخیص سه‌بعدی دقیقی را درنظر گرفته که قادر به ایجاد تصاویر پرتره است.


صدایی بی‌همتا

با ورود گوشی‌ها به بازار، دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی همراه به حاشیه رانده شدند. با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت صدا در تلفن‌های همراه افزایش یافت و امکانات متعدد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به آن‌‌ها افزوده شد. بدون هیچ شکی قابلیت‌های صوتی یک گوشی هوشمند، برگ برنده‌ای برای آن محسوب می‌شود که رضایت بالای کاربران را در پی دارد. این دیوایس در زمینه صوتی همانند بقیه بخش‌ها سنگ تمام گذاشته است.

هواوی نوا 2 پلاس دارای DAC با کیفیت 32 بیتی بوده که کیفیت صدا را به‌صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهد، چنین قابلیتی برای دستگاهی در این رده قیمتی تقریبا نادر است. خوشبختانه هواوی برای نوا 2 پلاس جک هدفون درنظر گرفته تا کاربر با خیال راحت هدفون‌های مختلف خود را به آن متصل کند.

چیپ AK4376a HiFi قرار گرفته شده در این دیوایس با به حداقل رساندن میزان نویز، صدایی فوق‌العاده شفاف برای کاربر به ارمغان می‌آورد. هواوی برای این مدل با یک موسسه آلمانی فعال در زمینه صدا همکاری داشته تا با توسعه الگوریتمی مخصوص برای اسپیکر و هدفون، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خریدار به ارمغان بیاورد. نوا 2 پلاس با بهره‌مندی از هواوی Histen که نام این الگوریتم بوده، ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ترکیب کرده تا افکت‌های صوتی مختلف مانند استریوی سه‌بعدی را در اختیار کاربر قرار دهد.

این دستگاه با بهره‌مندی از تکنولوژی aptX برای اتصال بلوتوث، بهترین تجربه ممکن را برای کاربر به همراه داشته و زمان انتقال صدا را به حداقل  میزان ممکن کاهش می‌دهد.


باتری پرقدرت

هواوی نوا 2 پلاس دارای باتری 3340 میلی‌آمپری بوده که شارژدهی بالایی دارد. نوا 2 پلاس با بهره‌مندی از شارژ سریع 9 ولت و 2 آمپر یا به عبارتی 18 وات، در طی 105 دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود. کاربر تنها با 10 دقیقه شارژ دستگاه خود، قادر به مشاهده ویدیو بیش از 1.5 ساعت و پخش موسیقی تا 8.5 ساعت خواهد بود.

هواوی برای نوا 2 پلاس، ویژگی نرم‌افزاری Smart Power Saving 5.0 را درنظر گرفته که با بیش از 40 تکنولوژی دیگر (شامل تغییر پویای رزولوشن نمایشگر از فول اچ‌دی به اچ‌دی)، باعث افزایش شارژدهی این مدل می‌شود.


ارتباطات کامل

در پایین دستگاه شاهد پورت USB Type-C هستیم که علاوه‌بر سرعت شارژ بالاتر، انتقال سریع‌تر فایل‌ها را نیز به همراه دارد. شبکه‌ ارتباطی 4G سرعت بالایی برای ارتباط با اینترنت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بلوتوث نسخه 4.2 همراه با A2DP و aptX، وای‌فای 802.11b/g/n، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات، دیگر راه‌های ارتباطی آن را تشکیل می‌دهند. هواوی نوا 2 پلاس از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی به‌عمل می‌آورد.


رابط کاربری چابک

هواوی نوا 2 پلاس از سیستم عامل اندروید نوقا 7.0 با رابط کاربری EMUI 5.1 بهره می‌برد که عملکرد روانی را ایجاد می‌کند. همانطور که می‌دانید، رابط کاربری به‌علت فعالیت برنامه‌ها در پس‌زمینه بعد از مدتی کند شده و برای کاربر آزاردهنده می‌شود. EMUI 5.1 به‌ همراه پردازنده Kirin مورد استفاده در این دستگاه، منابع موردنظر را به‌صورت هوشمندانه در اختیار فعالیت‌های خریدار قرار می‌دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت قادر به اجرای آن‌ها باشد.

برای این رابط کاربری قابلیتی درنظر گرفته شده که راحتی چشم خریدار را به‌دنبال دارد، این حالت که Eye Comfort 2.0 نام داشته با کاهش نور نمایشگر به 4 نیت و همچنین کاهش 50 درصدی نور آبی، از چشمان شما مراقبت کرده و مانع از ایجاد حالت بی‌خوابی در شب می‌شود.

کاربران با قابلیت Phone Clone موجود در EMUI 5.1 قادر به انتقال مخاطبین، پیام‌ها، تصاویر، موزیک‌ها، ویدیوها و اپلیکیشن‌ها از دستگاه قدیمی خود (اندروید و iOS) به هواوی نوا 2 پلاس هستند، البته همان‌گونه که می‌دانید امکان انتقال برنامه‌های iOS به اندروید وجود ندارد.

برنامه هواوی Share به کاربر اجازه می‌‎دهد تا فایل‌های موردنظر خود را با دیگر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های تولید شده توسط این غول فناوری چینی با سرعتی 10 برابر بلوتوث منتقل کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

در کل بایستی هواوی نوا 2 پلاس را یک گوشی بالا رده اما با قیمتی معقول و رقابتی دانست که می‌تواند با بهره گرفتن از قابلیت‌هایی کاربردی و عالی در این سگمنت قیمتی، به‌‌راحتی رقبای دیگر را از میدان رقابت خارج کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH