الکامپ 1397

گوگل، مایکروسافت و اپل در الکامپ 1397 حضور نخواهند داشت!

صبح امروز و در یک سمینار خبری که به موضوع بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ اختصاص داشت، اهداف سازمان نظام صنفی توسط رییس آن برای خبرنگاران تشریح شد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، ناصرعلی سعادت رئیس فعلی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست خبری الکامپ 24ام گفت: الکامپ امسال ششم تا نهم مرداد ماه برگزار خواهد شد و به دلیل سابقه خوب شرکت راهکار کوشا در سال‌های گذشته، مجری امسال نیز تغییر نکرده و مسئول برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

سعادت در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات نظام صنفی گفت: منتظر حکم ریاست جمهوری برای آقای اثنی عشری در مورد ریاست شورای مرکزی نظام صنفی هستیم و حضور من موقتی است.

محمدباقر اثنی عشری رئیس شورای مرکزی سازمان با اشاره به برگزاری سه ساله نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: امیدواریم در سال جدید نیز بتوانیم به خوبی نمایشگاه را برگزار کنیم ولی به دلایل مختلف از جمله صدور دیرهنگام مجوز و مشغله‌های فراوانی که بوده، این کار سخت خواهد بود. ما به دنبال کسب مجوز سه ساله هستیم تا بتوانیم برنامه‌های 98 و 99 و الکامپ 1400 را از قبل انجام داده و مثل سال جاری و سال‌های قبل همه چیز به روزهای آخر موکول نشود.

وی در ادامه افزود: ما در سال جاری همه برنامه‌های سال قبل از جمله الکام استارز و… را خواهیم داشت و به پایه‌های الکامپ یعنی شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیز توجه ویژه داریم. از اواخر اردیبهشت ثبت نام غرفه‌ها شروع خواهد شد و همانند سال قبل سالن دولت الکترونیک و پاویون استان‌ها را خواهیم داشت.

اثنی عشری در پایان گفت: ما در ادامه، هیات مدیره‌های قبلی را فعال می‌کنیم و به هیچ وجه زحمات قبل را زیر سوال نمی‌بریم.

سعادت رئیس فعلی سازمان نظام صنفی در پاسخ به یک خبرنگار پیرامون همزمانی تلکام و الکامپ گفت: ما در یک سند چندجانبه به دنبال برگزاری همزمان تلکام و الکامپ بودیم ولی تقاضای تلکام باعث شده که به طور کلی راه این دو نمایشگاه از یکدیگر جدا شود اما تمامی شرکت کنندگان تلکام در الکامپ هم حضور دارند ولی تخصصی بودن تلکام در الکامپ نیست و مخاطب عام را هدف قرار می‌دهند.

به طور کلی هیچ سیاسی کاری در این جدایی وجود ندارد و صرفا یک اتفاق طبیعی در راستای تقاضایی است که در جامعه دیده می‌شود. همزمانی سبیت با الکامپ نیز یک معصل بزرگی برای حضور شرکت‌های خارجی شده که طبیعتا برای کمپانی‌های خارجی حضور در نمایشگاه سبیت توجیه پذیرتر است.

اثنی عشری در پاسخ به حضور خارجی‌ها در الکامپ گفت: حضور شرکت‌ها و کشورهای خارجی اجباری نیست بلکه در صورتی‌که جذابیتی برای آن‌ها داشته باشد، خودشان اقدام به حضور در نمایشگاه خواهند کرد. این موضوع به شرایط مختلف از جمله شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد. در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، شرکت‌های خارجی حضور خواهند داشت ولی در مورد تعداد آن‌ها اعمال فشاری نمی‌کنیم.

خبرنگاری در مورد تاثیر خروج ترامپ از برجام سوال پرسید که اثنی عشری در پاسخ گفت: من 15 ساله بودم که تحریم‌ها در ایران شروع شد و تمام زندگی ما در تحریم گذشته است. نمی‌توانم در مورد تاثیر این مورد نظر بدهم ولی در دوره‌های گذشته نیز این تحریم‌ها بوده است. بازار آی‌تی ما بر روی مصرف کنندگان داخلی بنا شده است و به دلایل دیگر بعید می‌دانم که تاثیر خاصی از این موضوع بگیرد.

ایشان به طنز در مورد تاثیر لغو برجام گفت: در صورتی که برجام لغو شود، مایکروسافت و گوگل و اپل در الکامپ حضور نخواهند داشت!

سعادت در مورد تاثیر نهایی لغو برجام گفت: تاثیر این اتفاق نهایتا در نرخ ارزی است که دست ما و دست اندرکاران صنعت فاوا می‌رسد. ما از اول انقلاب تحریم بوده‌ایم و هیچ وقت از تحریم خارج نشدیم و لغو برجام تاثیری ندارد.

اثنی عشری در ادامه و در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: در سال جاری احتمالا تعداد شرکت‌ها و از جمله استارتاپ‌ها افزایش خواهد یافت و کانال ثبت نامی‌شان نیز متفاوت خواهد بود.

در ادامه خبرنگاری پیرامون برنامه‌های سازمان درباره ارزیابی شرکت کنندگان نمایشگاه سوال کرد که سعادت در پاسخ به او گفت: در نمایشگاه‌های خارجی، ورودی‌ها 60 تا 100 یورو قیمت دارند که این هزینه‌ها صرف دبیرخانه‌های دایمی نمایشگاه‌ها می‌شود تا همه اتفاقات و برنامه ریزی‌ها صورت بگیرد ولی ما در نمایشگاه‌های داخلی اجازه نداریم از بازدیدکنندگان، ورودی این چنینی دریافت کنیم و اگر می‌توانستیم این کار را بکنیم از بسیاری از اتفاقات ناگوار در نمایشگاه جلوگیری می‌شد. ما برای دور بعد در حال مذاکراتی هستیم که بتوانیم اقداماتی را برای بهبود اوضاع انجام دهیم.

سعادت در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون شناسه‌دار کردن کالاهای آی‌سی‌تی گفت: ما جزو اولین صنایعی بودیم که از همان ابتدا تولیداتمان دارای شناسنامه بودند. در بحث‌های غیر از نرم‌افزار، تولیدات محدود سخت افزاری داریم که در وزارت صنعت این تولیدات نیز رجیستر می‌شوند. لذا در صنعت فاوا موضوع شناسنامه‌دار شدن موضوع جدیدی نیست.

ناصرعلی سعادت در ادامه پیرامون عدم وجود دبیرخانه دایمی نمایشگاه گفت: به دلایلی که در ابتدای صحبت‌ها گفتم، نبود دبیرخانه دایمی به دلیل عدم اطمینان به مجوزها و مسایل دیگری بود که باعث می‌شد حتی اصل نمایشگاه نیز در ابهام باشد. البته نبود دبیرخانه و برنامه‌ریزی‌های لازم، توجیه پذیر نیست و باید در برنامه‌های خود قرار دهیم. ما در مسایل مالی یک حسابرسی جداگانه و اختصاصی برای الکامپ داریم که همه برنامه ریزی‌ها و گزارشات مالی و عملکرد 3 ساله آماده و چاپ شده است و در اختیار هر فردی که نیاز دارد، قرار خواهد گرفت. دبیرخانه دایمی وقتی معنا پیدا می‌کند که بتوانیم مجوز 3 ساله را اخذ کنیم و البته تقریبا این مجوز قطعی است.

اثنی عشری در پایان نشست و با اشاره به برنامه‌های رسانه‌ای الکامپ گفت: ما در سه موج می‌بایست الکامپ را رسانه‌ای کنیم. اولین موج در اردیبهشت ماه و برای شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حضور در الکامپ خواهد بود. موج دوم برای حضور مردم در نمایشگاه و از یک هفته قبل از نمایشگاه و موج آخر رسانه‌ای در زمان برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

سعادت در پایان با اشاره به برخی از اشکالات موجود در روند مجوزگیری گفت: ما 27 اسفند مجوز گرفتیم و نشست خبری فعلی صرفا اعلام آغاز پروسه الکامپ است و جزییات بیشتر در نشست‌های بعدی و اطلاع رسانی‌های دیگر اعلام خواهد شد.

3 در مورد “گوگل، مایکروسافت و اپل در الکامپ 1397 حضور نخواهند داشت!”

  1. خیلی تهفس الکامپ والا اونا براشون فرقی نداره باشن یا نباشن
    همچین میگن الکامپ انگار نمایشگاه csc بین المللی والا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH