دوربین هواوی P20 پرو؛ برترین دوربین گوشی سال 2018 از نگاه موسسه TIPA

با معرفی رسمی گوشی هواوی P20 پرو مشخص شد این اسمارت‌فون مجهز به دوربینی با عملکرد فوق‌العاده است. بلافاصله پس از عرضه این هندست به بازار، بازخوردهای مثبتی از سوی کاربران دریافت شد. اخیرا این گوشی نخستین جایزه رسمی خود را از سوی انجمن فنی تصاویر مطبوعاتی (TIPA) دریافت کرد. TIPA یک سازمان غیرانتفاعی است که سالانه با 30 نشریه در زمینه عکس‌برداری و تصویر همکاری می‌کند و با رتبه‌بندی گجت‌های مختلف نشان می‌دهد که کدام‌یک از آن‌ها مجهز به بهترین دوربین‌ها در بازار هستند. این موسسه هر ساله دوربین‌ها را تست و ارزیابی نموده و بهترین نمونه‌های آن‌ها را برای رتبه‌بندی انتخاب می‌کند و جوایزی را برای بخش‌های مختلف عکس‌برداری اختصاص می‌دهد.

به گفته انجمن TIPA، هواوی P20 پرو بهترین اسمارت‌فون مناسب عکس‌برداری در سال 2018 به شمار می‌آید. این هندست مجهز به اولین دوربین 3 گانه در بازار گوشی‌های تلفن همراه است. پیکره‌بندی دوربین پشتی گوشی ترکیبی از یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی RGB با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور دوم تک رنگ 20 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/1.6 و لنز سوم 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و لرزش‌گیر اپتیکال است. این دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم برثانیه و ویدیوهای اسلوموشن را با رزولوشن 720p و نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط نماید. تنها جایزه انجمن TIPA نیست که کارکرد فوق‌العاده دوربین آخرین پرچم‌دار هواوی را در زمینه عکس‌برداری مورد تایید قرار می‌دهد؛ بلکه اخیرا این دستگاه در رتبه‌بندی انجام شده توسط DxOMark نیز با کسب امتیاز 109 موفق به کسب مقام نخست برترین دوربین گوشی‌های تلفن همراه شد.

نسخه استاندارد هواوی P20 و اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S9 پلاس نیز به ترتیب با کسب 102 و 99 امتیاز جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. بنابراین در حال حاضر گوشی‌های هواوی P20 پرو و P20 تنها گوشی‌های موبایلی هستند که در رتبه‌بندی DxOMark موفق به کسب امتیاز بالاتر از 100 شده‌اند. سنسورهای بزرگ تنها فاکتور تاثیرگذار بر کیفیت باورنکردنی تصاویر به ثبت رسیده توسط این هندست‌ها نبوده و در کنار آن الگوریتم قابل‌توجهی نیز برای مدیریت تصاویر و ویدیوها وجود دارد. همچنین به لطف وجود واحد پردازش عصبی در تراشه 8 هسته‌ای کایرین 970، دوربین 3 گانه پشتی برای بهبود کیفیت تصاویر به کمک تشخیص صحنه و سایر ویژگی‌های هوشمند از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

3 در مورد “دوربین هواوی P20 پرو؛ برترین دوربین گوشی سال 2018 از نگاه موسسه TIPA”

  1. کاملترین گوشیی هست که تاحالا به بازار اومده و الان هیچ گوشیی رو دستش نیست . یعنی دیگه غوغا کرده هواوی . طراحیه بسیار زیبا و شیک در کنار امکانات نرم افزاری بالا و قابلیت هایی که این گوشی داره از این گوشی یه گوشیه کامل رو ساخته . قیمتش هم پایینتر از s9 و iphone x خواهد بود و ۱۰۰٪ میارزه که پولمون رو روی هواوی سرمایه گزاری کنیم تا سامسونگی که میگن صفحه نمایش و باطری هاش مشکل دارن و یا آیفونی که خیلی گرونه و هیچ پشتیبانیی از مشتریهاش تو کشورمون متاسفانه وجود نداره . توی این چند سال اخیر محصولات و به خصوص گوشی های هواوی کاملا بازار رو در اختیار گرفتن چون با یه مبلغ مناسب میتونید به کیفیت مطلوبتون برسید و راضی باشید . جشنواره های زیادی رو هواوی برگزار میکنه و هدایای زیادی مثل اسپیکر و … میده . هدایای نقدی میده و واقعا الان کدوم برندیه که اینهمه خدمات به مشتری هاش بده ؟ طبیعیه که مردم هم تمایلشون داره به سمت این برند و محصولاتش میره و کاملا هم حقشون هست .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH