ال‌جی از پرچم‌دار G7 ThinQ رونمایی کرد

سرانجام ال‌جی از جدیدترین پرچم‌دار خودش با نام جی7 تینک رونمایی کرد، محصولی که پیش از معرفی تقریبا اکثر مشخصات آن لو رفته بود و البته با چهره‌ای نزدیک به ترند این روزهای موبایل معرفی شده است.

گوشی G7 از یک نمایشگر بزرگ ۶.۱ اینچی بهره می‌گیرد که در بالا دارای همان ناچ مشهوری است که پس از استفاده اپل در آی‌فون 10، به یک رویه در محصولات بسیاری از کمپانی‌های دیگر مبدل شده است. جالب اینجاست که شکاف را بسیاری یک نقص برای آی‌فون می‌دانستند اما ظاهرا این نقیصه تبدیل به یک امضای ثابت در بسیاری از محصولات دیگر بوده و بدان افتخار می‌کنند!

البته ال‌جی اعتقاد دارد که این ناچ ارتباطی با طراحی آی‌فون نداشته و در واقع نمایشگر دوم است! امری که پیش از این در دو گوشی V10 و V20 این کمپانی دیده بودیم اما خب آن نمایشگر دوم ظاهر متفاوتی داشت و ای‌کاش حداقل این کمپانی برای اثبات حرف خودش،‌ از همان ترند پیروی می‌کرد.

گوشی G7 ThinQ در جلو و پشت از شیشه گوریلا گلس نسخه 5 پوشیده شده و اطرافش دارای یک فریم فلزی است. به لطف قاب شیشه‌ای، توانایی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز فراهم آمده و دارای استاندارد IP68 است و بدین خاطر توانایی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نیز داراست.

نمایشگر ۶.۱ اینچی از وضوح تصویر ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ بهره می‌گیرد و البته برخلاف انتظار بسیاری،‌ پنل آن همچنان LCD است. این پنل که +M نامیده می‌شود، از چیدمان RGBW به‌خاطر روشنایی بیشتر بهره گرفته و به همین خاطر ال‌جی ادعا می‌کند میزان نور آن تا ۱۰۰۰ نیت هم بالا می‌رود.

یکی دیگر از تفاوت‌های G7 با نسل‌های قبلی خود، استفاده از یک دکمه فیزیکی به عنوان دستیار صوتی‌اش است که در محصولات سامسونگ آن را با نام بیکسبی می‌شناسیم. البته ال‌جی از دستیار گوگل در این بخش استفاده کرده و شاید این نخستین کلید فیزیکی باشد که یک کمپانی به‌صورت اختصاصی برای گوگل اسیستنت طراحی کرده است.

در بخش سخت‌افزار این بار کمپانی بزرگ کره‌ای، تصمیم گرفته تا از جدیدترین چیپست بازار یعنی اسنپدراگون 845 استفاده کند. این پردازنده قدرتمند در کنار ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته تا شاهد یک مجموعه توانمند به عنوان موتور محرکه آن باشیم. از سمتی توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی همچنان وجود داشته و از بلوتوث نسخه ۵ با کامل‌ترین شبکه ارتباطی بهره می‌گیرد.

برای بخش مهمی چون دوربین، ال‌جی همچنان به سنت خودش وفادار بوده و از دو سنسور ۱۶ مگایپسکلی استفاده کرده که یکی از آن‌ها با زاویه ۷۱ درجه و دیگری ۱۰۷ درجه واید اقدام به ثبت تصاویر می‌کنند. سنسور اول که نقش اصلی را بر عهده دارد، دارای دریچه دیافراگم F/1.6 بوده و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال است. سنسور دوم از F/1.9 بهره می‌گیرد، فوکوس آن ثابت بوده و فاقد OIS است. ترکیب این دو سبب می‌شود تا تصاویر شما فضای بیشتری را پوشش داده و در مقایسه با رقبا، تصویر متفاوتی را ثبت کنید. دوربین سلفی این مدل یک نمونه ۸ مگاپیکسلی با F/1.9 و زاویه عکس‌برداری ۹۰ درجه است.

از دیگر مشخصات این محصول جدید ال‌جی بایستی به استفاده از اسپیکرهای بوم باکس اشاره کرد. این گوشی قادر به شبیه سازی صدای 7.1 کاناله هم هست که برای نخستین بار در یک گوشی هوشمند استفاده شده است و خوشبختانه جک استاندارد ۳.۵ میلی‌متری نیز همچنان در آن حضور دارد. G7 با اندروید نسخه 8.1 به بازار عرضه می‌شود و از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند که در بین گوشی‌های امروزی، رقم چندان بالایی نیست.

4 در مورد “ال‌جی از پرچم‌دار G7 ThinQ رونمایی کرد”

  1. صنعت موبایل بدجوری داره درجا میزنه،این همه قدرت پردازش به درد چی میخوره آخه. من الان شیائومی می ۵ ایکس دارم با اسنپدراگون ۶۲۵ چه کاری این گوشیهای پرچمدار میتونه بکنه که این نمیتونه

  2. واقعا عالیه
    همه چیزای جدید روش نصبه
    چیزای قدیمیم از روش برنداشتن
    فقط ایکاش اون سیبیل بالاش حذف میکرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH