فروش محصولات HTC با کاهش 55 درصدی مواجه شد

بار دیگر درآمد HTC در ماه آوریل با کاهش روبرو شد. این شرکت تایوانی در طول چند سال اخیر با مشکلات و ناملایمات مالی زیادی برخورد داشته است و در مسیر پسرفت حرکت می‌کند به‌طوری که در سال 2017 بدترین رکود و رکورد مالی را به ثبت رساند و یک کاهش 580 میلیون دلاری را تجربه کرد و اکنون با بررسی وضعیت مالی در ماه چهارم سال 2018 مشخص شده است که باید انتظار یک سال سخت مالی دیگر را داشته باشند.

htc

براساس اطلاعات مالی جدیدی که شرکت منتشر کرده، HTC در طی چهار ماهی که از سال 2018 گذشته است در مجموع درآمدی در حدود 365 میلیون دلار کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 کاهشی 43.4 درصدی را نشان می‌دهد و با در نظر گرفتن وضعیت سال 2017 باید اعتراف کرد که در صورت نیاندیشدن چاره کارآمد، امسال به‌جای رکورد مالی بد، باید در انتظار یک فاجعه مالی باشند. به‌علاوه در ماه آوریل تنها 70.71 میلیون دلار درآمد داشته‌اند که در مقایسه با ماه آوریل 2017 با کاهش عجیب 55.4 درصدی مواجه شده‌اند.

از طرف دیگر این کاهش درآمد در حالی رخ داده که شرکت HTC امسال تمام برگ‌های برنده‌اش را روکرده است و اصلی‌ترین گوشی‌های هوشمند خود را در بازار عرضه نموده است، بنابراین ماجرا تنها مربوط به کاهش درآمد ختم نمی‌شود، بلکه از دست دادن مشتری و سلیقه بازار گریبان‌گیر آنها شده است. حتی با وجود عرضه گوشی میان‌رده Desire 12، تغییر قابل توجهی در بهبود وضعیت نابسامان آنها ایجاد نشده است.

البته شرکت HTC اعلام کرد که به زودی آخرین تیر ترکش خود در به قلب بازار شلیک خواهد کرد و از گوشی هوشمند پرچم‌دار HTC U12 پلاس در روز 23 مه رونمایی خواهد کرد و باید دست به دعا باشد که بتواند کمی رونق را به جیب خالی خود بازگرداند. انتظار می‌رود عرضه رسمی آن نیز از اوایل ماه ژوئن آغاز شود. HTC بسیار امیدوار است تا با کمک این پرچم‌دار خود بتواند تراز مالی شرکت را مثبت کند اما همیشه برنامه‌ها مطابق با میل پیش نمی‌رود، پس باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد.

htc

علاوه بر این گوشی هوشمند پرچم‌دار، شرکت قصد دارد تا در آخر همین ماه از هندست واقعیت مجازی Vive Pro جدید خود نیز رونمایی نماید. البته هیچ‌کدام از کارشناسان بازار و گزارشات مالی، انتظار معجزه از آن را ندارند و معتقدند این دیوایس نمی‌تواند در تراز مالی ماه ژوئن تاثیر زیادی داشته باشد. با این حال این امید می‌رود که در ماه آینده شرکت بتواند درآمد قابل توجهی بدست آورد. ولی با توجه به کاهش شدید درآمد از ابتدای سال جاری و شایعات پخش شده در مورد تصمیم شرکت برای کاهش تنوع محصولات و متوقف کردن خط تولید برخی از آنها، می‌توان پیش‌بینی کرد که در پایان سال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته باز هم با کاهش درآمد مواجه شوند.

1 در مورد “فروش محصولات HTC با کاهش 55 درصدی مواجه شد”

  1. کم کم باید خودش برای ورشکستگی اماده کنه اچ تی سی با این وضعی که داره ادامه میده و گوشی های داغونی که تولید میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH