تغییرات عجیب و جدید نوار وضعیت و دکمه‌های ناوبری در اندروید P

مدتی است که اندروید P راهش را به سوی گوشی‌های هوشمند باز کرده است اما ظاهرا مدتی زمان نیاز دارد تا کاربران با تمام ریزه‌کاری‌های این اندروید تازه نفس آشنا شوند. برای مثال وقتی شما می‌خواهید ساعت را از روی نوار وضعیت ببینید، در اندروید‌های قبلی به کجا نگاه می‌کردید؟ بله دقیقا جواب مشخص است اما اکنون در اندروید P جای آن تغییر کرده و به سمت چپ منتقل شده است.

اندروید P

در طراحی جدید اندروید P فقط چهار آیکن اعلان در قسمت نوار وضعیت به چشم می‌خورد. این تغییر به منظور هماهنگی و سازگاری بیشتر با گوشی‌های هوشمند دارای صفحه نمایش برش خورده انجام گرفته است تا اندروید P به یک اندروید اختصاصی برای چنین محصولاتی بدل گردد. بنابراین حداقل فعلا در قسمت فاقد برش صفحه نمایش تنها چهار آیکن قرار گرفته است. اما اگر تعداد آیکن‌ها بیشتر از چهار تا باشد چه می‌شود؟ نگران نباشید همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای این منظور نیز طراحان گوگل ساده‌ترین راه‌حل ممکن را انتخاب کرده‌اند و با قرار دادن علامت سه نقطه در ادامه آن خیال خودشان را راحت نموده‌اند!

البته گفته می‌شود هر نقطه نشان دهنده یک آیکن اعلان است. پس با این حساب هر چه تعداد آیکن‌ها بیشتر شود باید تعداد نقاط نیز افزایش یابد، به علاوه این نقاط مشخص نمی‌کند که این اعلان مربوط به کدام نرم‌افزار خواهد بود که این مسئله قطعا در آینده مشکل‌ساز می‌شود. به عبارت دیگر شما برای مشاهده اطلاعیه‌های دریافتی مجبورید هر بار ادامه آیکن‌های اعلان را پایین بیاورید تا بدانید اعلان را از کدام اپلیکیشن دریافت کرده‌اید. در مقایسه با اندروید اوریو که تا هفت آیکن قابل دسترسی مستقیم بود؛ این محدودیت وضعیت ناخوشایندی را برای کاربر ایجاد خواهد کرد. از یک طرف صفحه نمایش برش خورده و از طرف دیگر محدودیت در مشاهده اعلان‌ها بیش از پیش موجب نارضایتی کاربران از چنین گوشی‌هایی خواهد شد.

ولی این پایان ماجرا نیست، اندروید P تا پایان سال 2018 به طور کامل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و از طرف دیگر باید دید این محدودیت چهار آیکن اعلان برای گوشی‌های فاقد صفحه نمایش برش خورده به کجا خواهد رسید و آیا کاربران این دستگاه‌ها نیز باید این محدودیت را تحمل کنند؟ فعلا باید منتظر ماند و دید که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار چه ایده‌هایی برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنند و در نهایت طراحی نوار وضعیت به کجا ختم می‌شود.

اندروید P

علاوه بر آیکن اعلان‌ها در نوار وضعیت، دکمه هوم جدید نیز در قسمت پایین قرار گرفته و دکمه وظایف کلا حذف شده و جای آن را یک “حرکت” گرفته است. دکمه بازگشت نیز تنها زمانی ظاهر خواهد شد که شما به بخش‌ها و صفحات دیگر رفته‌اید و امکان برگشت به عقب وجود داشته باشد و همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید چون در صفحه هوم قرار داریم، خبری از دکمه بازگشت نیز وجود ندارد اما در صورت رفتن به دیگر قسمت‌ها این دکمه به شکل یک مثلث کوچک در سمت چپ دکمه هوم ظاهر خواهد شد.

2 در مورد “تغییرات عجیب و جدید نوار وضعیت و دکمه‌های ناوبری در اندروید P”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH