شرکت سونی، لانچر رسمی اکسپریا را توسعه نخواهد داد!

اکثر گوشی‌های اندرویدی لانچر مخصوص خود با طراحی ویژه دارند؛ ولی گوشی موبایل‌های سونی مدت طولانی است که از لانچر رسمی اکسپریا استفاده می‌کنند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که پس از بروز رسانی اخیر این لانچر، که در 11 ژوئن ارایه شد، توسعه و تغییر آن به‌طورکلی متوقف می‌شود.

اریکا پریموس Erika Prymus، مدیر ارشد سونی، در مورد لانچر Open Beta اکسپریا، در گوگل پلاس این‌گونه نوشت:

شرکت سونی در روند کاری و تجاری خود چنین تصمیم گرفته است که لانچر فعلی گوشی‌هایش یعنی لانچر شبیه‌ساز اکسپریا همچنان باقی بماند. اما کاربران بدانند که این لانچر با وجودی که به‌روزرسانی‌های جدیدی خواهد داشت، اما در نسخه‌های آتی آن فقط باگ‌های احتمالی رفع می‌شوند و هیچ‌گونه ویژگی جدیدی افزوده نخواهد شد.

این تصمیم‌گیری  به معنی پایانی برای لانچر اکسپریا بتا نیز هست.

در آخرین به‌روزرسانی که برای این لانچر ارایه شد، یعنی نسخه (11.3.A.0.17)، هیچ‌گونه قابلیت و ویژگی جدیدی افزوده نشده بود و فقط تمرکز بر روی رفع باگ‌ها بوده است. کاربران هنگام باز کردن تصویری در هنگام جستجو، با ویجت­‌ها تداخل و مشکل داشتند و همان‌طور که شرکت سونی اعلام کرده است، این مشکل در نسخه اخیر به‌طور کامل حل شده ولی این به معنی آپدیت جدید برای ویجت­‌ها نیست.

سوالی که برای اکثر کاربران و مشتریان این گوشی‌ها به وجود آمد، این است که بر پایه چنین تصمیمی، آینده لانچرهای گوشی‌های سونی چه خواهد شد؟  اگرچه لانچر رسمی اکسپریا برای مدتی توسط گوشی‌های سونی پشتیبانی و اجرا خواهد شد، احتمال دارد سونی لانچر جدیدی با ویژگی‌های کاملا متفاوت و متنوع ایجاد کند و یا همانند نوکیا از لانچر پیکسلی استفاده کند. البته شرکت سونی نشان داده است که همیشه از برنامه‌ها و سیستم‌های مناسبی برای دستگاه‌هایش استفاده کرده و انتظار داریم در آینده نیز این روند همچنان ادامه یابد.

آیا شما طرفدار گوشی‌های سونی هستید؟ دربارۀ پایان توسعه لانچر اکسپریا چه نظری دارید؟ آیا آینده گوشی‌های سونی را بدون این لانچر، موفق ارزیابی می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH