اینستاگرام، هاب پخش ویدئوهای بلند (IGTV) را راه‌اندازی می‌کند

اینستاگرام قرار است هاب پخش ویدئوهای بلند را به‌زودی راه‌اندازی کند و به گفته سایت TechCrunch نام این سرویس IGTV خواهد بود. این سرویس، بخشی از تب اکسپلور پلت‌فرم اینستاگرام است و به ویدئو بلاگ‌هایی شبیه یوتیوب امکان انتشار ویدئوهای ۱۰ دقیقه‌ای را خواهد داد. در حالی‌که وال‌استریت ژورنال در گزارشی گفته بود که اینستاگرام قادر است ویدئوهایی تا یک ساعت را پشتیبانی کند، این شبکه اجتماعیِ زیرمجموعه فیس‌بوک، ظاهرا تصمیم گرفته است که به‌جای کار با پخش‌کنندگان و استودیوهای بزرگ تلویزیونی، بر روی ویدئوهای کوتاه‌تر سلبریتی‌های اینترنتی تمرکز کند.

اینستاگرام قرار است با تولیدکنندگان محتوای آنلاین ملاقات داشته باشد تا آن‌ها را برای انتشار ویدئوهای ۱۰ دقیقه‌ای در این سرویس ترغیب کند. این تولیدکنندگان کسانی هستند که شیوه‌نامه‌ها و استانداردهایی برای سرویسIGTV تنظیم خواهند کرد که تولید‌کنندگان بعدی ملزم به تبعیت از این استانداردها خواهند بود. اگر این خبرها درست باشد، اینستاگرام با سرویس جدید خود وارد رقابت سختی با یوتیوب خواهد شد.

اما در مورد اینکه چطور تولیدکنندگان محتوا از این سرویس کسب درآمد خواهند کرد، TechCrunch می‌گوید که ویدئوها امکان لینک به‌ بیرون را خواهند داشت و این اجازه را به تولیدکنندگان خواهد داد تا ترافیک را به سمت وب‌سایت‌ها یا فروشگاه‌های خودشان هدایت کنند. ظاهرا اینستاگرام تصمیم دارد تا در آینده این سرویس را پولی کند. اینستاگرام دعوت‌نامه‌هایی را برای حضور اهالی رسانه در مراسم معرفی این سرویس در روز ۲۰ ژوئن ارسال کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH