خودروی مدل 3 تسلا به سیستم احضار خودرو، وای‌فای و ویژگی‌های دیگر مجهز می‌شود

شرکت تسلا نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کرده است و کاربران خودروی مدل 3 باید از این اتفاق بسیار خوشحال باشند. با به‌روزرسانی 2018.24، خودروهای مدل 3 هم‌اکنون به ویژگی سیستم احضار خودرو با راننده خودکار مجهز شده‌اند. ویژگی‌های مهم دیگر محافظت از افزایش بیش‌ از حد دمای اتاقک داخلی خودرو و دسترسی به Wi-Fi است. رانندگان همچنین با برنامه جدید موبایل‌شان می‌توانند محدودیت سرعت برای خودروی خود قائل شوند. این حد بالای سرعت بین 50 تا 90 مایل در ساعت (80 تا 145 کیلومتر در ساعت) است.

اگرچه راننده خودکار و سیستم احضار خودرو برای رانندگان خودروهای مدل S یا X آشنا و قدیمی است، اما این اولین باری است که خودروهای مدل 3 به این ویژگی و خصیصه مهم مزین می‌شوند. همان‌طور که از نام این ویژگی مشخص است، به کاربر اجازه می‌دهد که به‌صورت کنترل از راه دور خودرو را به پارک احضار یا از آن خارج کند. این عمل توسط کلید آن یا گوشی موبایل انجام می‌شود. زمان زیادی البته برای گذاشتن این ویژگی برای خودرو مدل 3 صرف شده بود. این خودرو از ابتدا به حسگرهای هوشمند راننده خودکار مجهز بودند و این ویژگی سیستم احضار را ممکن کرده است. ایلان ماسک این‌گونه نوشت که:

همسرم مریض بود و مجبور بودم در راهرو خودرو را جابجا کنم. گروه راننده خودکار تسلا، به شما تبریک می‌گویم؛ کار بزرگی کردید.

علاوه بر این ویژگی، این به‌روزرسانی جدید، خودروی مدل 3 را مجهز به Wi-Fi کرده است. این ویژگی جدید دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها را آسان‌تر می‌کند. درحالی‌که این خودرو هم‌اکنون ویژگی دسترسی به اینترنت را داشت، اما تنها برای سرویس LTE خود شرکت بود. همان‌گونه که در نوشته متن به‌روزرسانی شرکت تسلا این‌گونه گفت که: «با این به‌روزرسانی مدل 3 قابلیت دسترسی به شبکه‌های موجود  Wi-Fi  را خواهد داشت. بر روی آیکون LTE در قسمت بالایی بزنید و شبکه‌ای که می‌خواهید با آن وصل شوید را انتخاب کنید.»

قابلیت جلوگیری از افزایش دمای بیش‌ازحد این‌گونه است که سیستم تشخیص هوشمند خودرو در هنگامی‌که دما افزایش پیدا می‌کند، از راه‌های مختلف آن را کاهش می‌دهد. زمانی که این سیستم را فعال کنید، دمای داخلی خودروی شما از مقدار 105 درجه فارنهایت یا 45 درجه سانتی‌گراد تا 12 ساعت پس از خروج شما از خودرو افزایش نخواهد یافت.

این ویژگی به‌صورت خودکار بر روی خودروی شما فعال است، اما به هر دلیلی که نمی‌خواهید خودروی خود را از آفتاب تابستان مصون نگه‌دارید، می‌توانید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و آن را غیرفعال کنید. به بخش Controls و سپس Safety & Security رفته و این ویژگی را غیرفعال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH