گلکسی S9

۴ دلیل برای اینکه گلکسی S9 سامسونگ را بخریم

موبایل‌های پریمیوم سال ۲۰۱۸ سامسونگ چند ماه پیش معرفی شدند و در حال حاضر در بازار وجود دارند. طبق عادت سازنده از دو گوشی معرفی کرد که یکی گلکسی S9 و دیگری گلکسی S9 پلاس نام گرفته‌ است. در ادامه دلایل خرید نسخه‌ عادی را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.


نمایشگر

گلکسی S9محصولات شرکت کره‌ای همیشه از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و نظر کاربران را جلب می‌کنند. اما می‌توان گفت که بخش صفحه‌نمایش در آن‌ها به شدت جدی گرفته می‌شود. حساسیت بالا باعث شده تا نمایشگرهای دستگاه‌های سامسونگ نظیر نداشته باشند و یکی از بهترین‌ها یا برترین بازار لقب بگیرند. طبیعتا گلکسی S9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تولیدکننده با نسبت تصویر نزدیک به ۲:۱ توانسته اسمارت فونی بزرگ و ۵.۸ اینچی را در قابی به مراتب کوچک‌تر قرار دهد که این موضوع موجب خوش‌دستی آن شده است. گذشته از این، گوشی راحت‌تر در جاهای کوچک مثل جیب جای گرفته و در هنگام حمل و نقل مشکلی ایجاد نمی‌کند. به لطف طراحی مدرن و اصطلاحا Bazel-Less شاهد یک موبایل با صفحه‌ بی‌نهایت هستیم که حاشیه‌های اطراف آن به حداقل میزان خود رسیده‌اند. نبودن این حاشیه‌ها تماشای فیلم‌ها را جذاب‌تر می‌کند و کنترل بیش‌تری روی المان‌های مختلف دارید. در کل تجربه‌ محتواهای مختلف در چنین دیسپلی گسترده‌ای کم‌نظیر خواهد بود و این موضوع با حضور تکنولوژی ساخت اولد بهبود پیدا کرده است. نمایشگر از خانواده‌ اولدها و نوع سوپر امولدهاست که کنتراست بالایی به تصاویر می‌دهند. در این صورت با رنگ‌های بسیار زیبا طرف هستید. روشنایی هم در سطح اعلایی قرار دارد. حتی در زیر نور خورشید ضعفی نمی‌بینید و وقفه‌ای در کارتان نمی‌افتد.

در کنار همه‌ این‌ها رزولوشن هم مهم است. سامسونگ از کوآد اچ‌ی استفاده کرده که امکان دیدن پیکسل‌ها را ناممکن می‌سازد! استاندارد HDR10 هم فراموش نشده و نقاط تاریک به خوبی تشریح می‌شوند و تمام جزئیات به‌صورت شفاف و واضح نشان داده می‌شوند.

سخت‌افزار و دستیار صوتی

گلکسی S9

سخت‌افزارهای اختصاصی بازار را پر کرده‌اند و هر سازنده موبایل پردازنده‌ مخصوص به خودش را دارد و آن را در فیچر فون‌هایش قرار می‌دهد. شاید باورتان نشود، اما لازم است بدانید چیپستی که سامسونگ در گلکسی S9 قرار داده، عملکرد بهتری از نمونه‌‌ آمریکایی‌اش دارد. تراشه مزبور همه بازی‌ها و برنامه‌های دنیای اندروید را پشتیبانی می‌کند و یک به یک آن‌ها را در نهایت کیفیت و به‌طور روان اجرا خواهد کرد. خوش‌بختانه این سیستم با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده که مصرف باتری را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این پردازنده علاوه بر ویژگی‌های معمول، به بخشی با عنوان هوش مصنوعی مجهز است که وظیفه‌ تسریع اعمال مربوط به این تکنولوژی را برعهده دارد. این یعنی موبایل رفتار شما را ثبت و درک می‌کند و تنظیمات مختلف دستگاه را براساس علاقه‌مندی‌های شما اعمال می‌کند. پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ کره‌ای‌ها در سه نسخه وجود دارد. اگر گران‌‌ترین ورژن را خریداری نمایید، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در اختیارتان قرار می‌گیرد که با ۴ گیگابایت حافظه اجرایی همراه شده است. در صورت نیاز، امکان استفاده از میکرو SD تا ظرفیت زیادی وجود دارد. این مقدار خیال شما را از بابت فضای ذخیره‌سازی و مالتی‌تسکینگ راحت می‌کند. مطمئنا چند اپ و بازی بدون هیچ لگی به‌طور همزمان اجرا می‌شوند و می‌توانید بهترین محتواهای پلی‌استور را تجربه کنید.

بیکسبی نام دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ است که ویژگی‌های فراوانی دارد. با تکیه بر آن ترجمه‌ تابلوها و نوشته‌های روی ساختمان‌ها ممکن خواهد شد و اگر دوربین را سمت برج‌ها و بناها بگیرید، اطلاعاتی مفید در مورد آن سازه نشان داده می‌شود. همچنین این قابلیت را دارد تا فرمان‌های مختلف کاربر را بشنود و به آن‌ها عمل کند. به‌عنوان مثال تماس گرفتن یا فرستان پیام، فقط با صدای شما صورت می‌گیرد.

دوربین

گلکسی S9

دوربین در نسخه گلکسی S9 از نوع تک‌لنزی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است. فن‌آوری پیکسل‌های دوگانه هم به کار گرفته شده. این تکنولوژی که بیش‌تر در دوربین‌های حرفه‌ای دیده می‌شود، از PDAF سرعت بیش‌تری دارد و فوکوس فوری را به ارمغان می‌آورد. در نتیجه لحظه‌های ناب ثبت می‌شوند و چیزی را از دست نخواهید داد. با وجود اینکه برخی از قابلیت‌های S9 پلاس در S9 حضور ندارند، اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرچم‌دار سامسونگ در ورژن ارزان‌تر هم قرار گرفته است. دیافراگم متغیر چیزی شبیه مردمک انسان است. وقتی نور زیادی در محیط داشته باشید، دریچه بسته‌تر خواهد شد تا عکس‌های‌تان خراب نشوند. در فضاهای تاریک هم دریچه در بازترین حالت خود قرار می‌گیرد تا تمام نور محیط جذب و تصاویر روشنی بگیرید. سوپر اسلوموشن هم فراموش نشده و قادر به ضبط ویدیوهایی باکیفیت و با نرخ ۱۰۰۰ فریم هستید. لرزشگیر هم از یاد نرفته است. با کمک این فن‌آوری لرزش‌های گاه و بی‌گاه دست‌تان خنثی خواهد شد و در حین حرکت ویدیوها و عکس‌های جذابی می‌گیرید.

دوربین سلفی گلکسی S9 عکس‌های روشنی می‌گیرد و به فن‌آوری فوکوس خودکار مجهز شده. در این صورت المانی در تصاویر محو نخواهد بود و همه‌‌ صورت‌ها شفاف و واضح ثبت می‌شوند. با توجه به مدل‌های موجود می‌توان گفت واقعیت افزوده جدیدا در اسمارت‌فون‌ها به‌طور گسترده حضور دارد و تقریبا به یک ترند تبدیل شده است. در گلکسی S9 هم چنین قابلیتی گنجانده شده و استیکرهای بامزه‌‌ای از صورت کاربر ذخیره شده و فرستادن آن‌ها برای دوستان‌تان امکان‌پذیر است.

صدا

گلکسی S9در گوشی‌های قبلی سامسونگ به بخش صدا توجه زیادی نمی‌شد و در تولیدات کمپانی‌های دیگر شاهد اسپیکرهای پرتوان بودیم! ولی شرکت کره‌ای متحول شده و در محصولات ۲۰۱۸ خود از بلندگوهای قدرت‌مندی از نوع استریو استفاده کرده است. این قابلیت‌ها باعث شده تا کیفیت صدا بالا رود و بیس موسیقی‌ها واضح‌تر از همیشه شنیده شود. عمق و باس آواها هم دوست داشتنی و باب میل خوره‌های موزیک است. اما این تمام ویژگی‌های گلکسی S9 نیست. مثل نسل قبل یک هندزفری خوش‌ساخت از برند AKG در بسته‌بندی گوشی قرار گرفته است و تجربه‌ مطلوبی را برای شما رقم می‌زند. جدای از این، خود بلندگوها هم توسط این شرکت تنظیم شده‌اند. آن‌ها مجهز به قابلیت بسیار کاربردی Dolby Atmos هستند. این یعنی صدا طوری پخش می‌شود که انگار شما در وسط قضیه حضور دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH