آیفون

حل مشکل خاموش شدن گوشی‌های آیفون به دلیل تایپ کلمه تایوان!

طی دهه‌های اخیر تنش‌های شدیدی بین کشور‌های چین و تایوان وجود داشته و چین هرگز استقلال تایوان را به رسمیت نشناخته است به طوری که همواره این منطقه را بخشی از خاک خود دانسته و نام چین‌تایپه را بر آن نهاده است. در همین راستا نیز شرکت اپل، گوشی‌های آیفون را که به منظور صادرات به کشور چین آماده می‌کند با اندکی تغییر ساخته است.

آیفون

اپل گوشی‌های آیفون ویژه چین را فاقد ایموجی‌ پرچم تایوان طراحی کرده و حتی نام این کشور را از دایره لغات موجود در گوشی حذف نموده است تا مطمئن شود به هیچ صورت نمی‌توان عبارت تایوان (Taiwan) را در گوشی‌های اپل یافت اما به نظر می‌رسد در برخی دیگر از بازارها نیز این نقص عمدی وجود دارد و کاربران دیگر کشور‌ها با تایپ عبارت تایوان دچار مشکل می‌شوند. در حقیقت مدل‌های مختلف گوشی‌های آیفون در صورتی که کاربران عبارت تایوان را تایپ کنند و یا از ایموجی پرچم تایوان استفاده نمانید، خاموش می‌شوند!

این اشکال مزاحم، هیچ ربطی به اپلیکیشن مورد استفاده ندارد و در تمامی برنامه‌ها روی می‌دهد و توسط Patrick Wardle از متخصصان ارشد شرکت امنیتی Digita Security کشف شده است. او دریافت بسته به تنظیمات منطقه در گوشی‌های آیفون، هنگامی که کلمه تایوان تایپ می‌شود یک کد نول (Null) اجرا می‌شود و در نتیجه گوشی از دسترس خارج می‌گردد.

راه‌حل موقتی که برای رفع این مشکل ارایه شده است، تغییر منطقه به ایالات متحده و سپس به چین و دوباره به ایالات متحده است. با این حال اگر یکبار دیگر iOS 11.4.1 بر روی گوشی نصب شود باز هم این مشکل خود را نشان خواهد داد. در هر صورت این اشکال کشف و گزارش آن به اپل ارجاع داده شده است و به لطف این گزارش، به نظر می‌رسد اپل نیز به سرعت این مسئله را پیگیری کرده و در پچ جدیدی که دو روز قبل برای نسخه iOS 11.4.1 عرضه کرده، مشکل را حل نموده است و هم‌اکنون کاربران تایوانی بدون مشکل می‌توانند از گوشی‌های خود استفاده کنند و دیگر نگران خاموش شدن گوشی‌هایشان به دلیل تایپ نام کشورشان نباشند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH