الکامپ 97

الکامپ 97 تحت سیطره استارتاپ‌ها؛ شهر آفتاب جایگزین محل دائمی نشد!

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی کشور در حوزه نرم افزار و سخت افزار به شمار می‌رود، از ششم تا نهم مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. طبق گفته مهدی حیدری؛ مدیر اجرایی این نمایشگاه، الکامپ 97 به هیچ وجه به محل نمایشگاه شهر آفتاب منتقل نخواهد شد و امسال استارتاپ‌ها حضور گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهند داشت.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نشست خبری الکامپ 97 با حضور حیدری؛ مدیر اجرایی این نمایشگاه برگزار شد و آخرین اطلاعات از برگزاری این رویداد بین المللی به اطلاع رسانه‌ها رسید که آمارهای اعلام شده نشان می‌دهد سال 97 همان‌طور که پیش بینی می‌شد، سال استارتاپ‌ها در الکامپ خواهد بود.

الکامپ 97

در ادامه به اهم موارد گفته شده در این نشست خبری از سوی مدیر اجرایی این نمایشگاه اشاره می‌کنیم:

  • الکام ترندز از جمله بخش‌هایی است که در نمایشگاه امسال به صورت مجزا و با یک سالن ویژه به آن پرداختیم و با توجه به بازخوردهای سال گذشته، قطعا این افزایش مساحت منافع خوبی برای همه خواهد داشت. حوزه فعالیت الکام ترندز در سال جاری حول 6 محور هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بلاک چین و رمز ارزها، رایانش ابری، پردازش موازی و ابر پردازشگرها، اینترنت اشیا و کلان داده‌ها (Big Data) خواهد بود. البته بدیهی است با توجه به بی تجربگی ما در برگزاری این موضوع، کیفیت چندانی از آن انتظار نداریم ولی قطعا در سال‌های آتی مشکلات سال جاری را برطرف خواهیم کرد.
  • همان‌طور که پیش بینی می‌شد استارتاپ‌ها در نمایشگاه امسال فعالیت و حضور گسترده‌تری دارند و به همین دلیل سالن‌های 8، 9، 10 و 11 به این کسب و کارهای نوپا اختصاص داده شده است که فضایی بالغ بر 7500 متر را شامل می‌شود که طبیعتا این اتفاق بینظیر است.
  • در نمایشگاه امسال غرفه‌های متنوعی از پایه اکونومی، 12 متری و بزرگتر به استارتاپ‌ها اختصاص داده شده است که هزینه‌ای از 250 هزار تومان به بالاتر دارند که غرفه‌های بزرگ‌تر، شامل قوانین کلی نمایشگاه می‌شوند.
  • بدیهی است بسیاری از استارتاپ‌ها در حال حاضر نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته و خیلی از آن‌ها که در سال گذشته یک استند داشتند، در نمایشگاه امسال غرفه 12 متری درخواست کردند و این نشانه خوبی برای پیشرفت آن‌هاست.
  • به دلیل مشکلات موجود در فضای اقتصادی و بین‌الملل کشور تعداد شرکت‌های متقاضی حضور در بخش بین الملل ما کم شده است ولی هنوز تعدادی از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور داشته و نمایندگی‌های ایرانی شرکت‌های خارجی نیز در الکامپ 97 حضور خواهند داشت.
  • الکام گیمز از جمله تغییرات بزرگ الکامپ 97 است که فضایی بالغ بر 1000 متر به شرکت کنندگان در این مجموعه اختصاص داده شده است که به عرضه محصولات و تولیدات خود بپردازند.
  • ارز اختصاص داده شده به غرفه‌های ارزی-ریالی با نرخ دولتی محاسبه شده و با همکاری خوبی که با ما انجام شده است، غرفه داران بین‌المللی ما مبلغ یورویی هر غرفه را به صورت ریالی به حساب این شرکت واریز کرده‌اند.
  • در نمایشگاه سال جاری نیز به بحث حضور سرمایه گذاران توجه شده و بخش‌های متنوعی برای این موضوع تدارک دیده شده است. سرمایه گذاران مختلفی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و استارتاپ‌ها می‌توانند از فرصت‌های حضور این مجموعه‌ها بهره برده و به تجهیز منابع کسب و کار خود بپردازند.
  • برای غرفه داران و استارتاپ‌های حاضر با همکاری یک استارتاپ در حوزه اجاره سوئیت‌های اقامتی، امکان اقامت در تهران را با 70 درصد تخفیف فراهم کرده‌ایم که به زودی جزئیات این موضوع به اطلاع آن‌ها خواهیم رساند.
  • برای انتقال محل برگزاری نمایشگاه به شهر آفتاب می‌بایست از شرکت سهامی نمایشگاهی نامه و دستور دریافت کنیم که تابحال اتفاق نیفتاده و بدیهی است مادامی که تغییری در روند کار رخ ندهد، همه موارد همان چیزی خواهد بود که از قبل توافق شده است و شایعات این چنینی مبدا و منبع مشخصی ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH