پتنت جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت بر روی دیوایسی شبیه یک ایرپاد کار می‌کند

اپل، ایرپادهای خود را در سال ۲۰۱۶ و همراه با آی‌فون ۷ معرفی کرد که در بازار با اقبال خوبی مواجه شدند. اما بعد از آن شاهد کمپانی‌های زیادی بودیم که در همان مسیر قدم برداشتند و ایرفون‌های مشابهی را عرضه نمودند.

حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت هم برنامه‌هایی برای وارد شدن به این رقابت دارد. این شرکت پتنتی را به ثبت رسانده است که همان ایده مشابه اما با قابلیت‌های جدید را به کار بسته است. این ثبت اختراع در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته که این هفته توسط اداره پتنت آمریکا منتشر گردید.

اکسسوری‌های پوشیدنی صوتی برای دستگاه‌های کامپیوتری به این صورت توضیح داده شده‌اند: این پوشیدنی‌ها نوعی اینترفیس گفتگومحور بین کاربر و دستگاه کامپیوتری مهیا می‌کنند که در آن کارهای درخواست شده از سوی کاربر یا کارهای کوچک پیشنهادشده از سوی خود دستگاه می‌تواند پرسش‌‌هایی درباره اوضاع بورس، وضعیت ترافیک، آب‌وهوا و همچنین کارهایی مانند نوت‌برداری و برقراری تماس باشد. این اطلاعات برای کاربر از طریق یک اسپیکر آماده می‌شود و شخص می‌تواند ورودی‌ها را از طریق میکروفون اعلام نماید. یک کانال حسگر صوتی نیز در داخل اکسسوری، مدام سیگنال‌های صوتی شناسایی شده توسط میکروفون را مانیتور می‌کند و در موقعیت‌های مختلف می‌تواند پردازش صوتی پیچیده‌ای را براساس این مانیتورینگ‌ها شروع کند. ارتباط بین این اکسسوری و دستگاه کامپیوتر نزدیک به آن به صورت بی‌سیم است.

با نگاهی به تصاویر این پتنت، مایکروسافت احتمالا به فکر ساخت ایربادهای هوشمندی شبیه به ایرفون‌های اپل است. این دیوایس ویژگی‌ها و امکانات زیر را خواهد داشت:

  • سنسور درجه حرارت که برای اندازه‌گیری دمای بدن کاربر تعبیه شده است.
  • ایربادها می‌توانند به‌طور بی‌سیم با تلویزیون‌ها، ایکس‌باکس و ست‌آپ باکس‌ها کار کنند.
  • می‌توانید با لیست خرید یا لیست کارهای برنامه ریزی‌شده خود ارتباط برقرار کنید.
  • آلارم‌هایی برای یادآوری قرار ملاقات‌ها یا ایمیل‌های دریافتی می‌تواند تنظیم گردد.

همچنین مایکروسافت ممکن است اکسسوری‌های جدیدی را نیز برای عملکرد بهتر این ایرپاد اضافه نماید. اما این تنها یک پتنت است و نمی‌توان با اطمینان گفت که دستگاه گفته شده وجود دارد. ممکن است مایکروسافت امسال آن را تحت برند سرفیس عرضه کند یا به‌کلی قید آن را بزند. باید منتظر ماند و دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH