گوگل مپس به یک ویژگی جدید فوق‌العاده برای سفر مجهز شد

گوگل مپس یکی از پرکاربردترین برنامه‌های موجود در تمامی گوشی‌های تلفن همراه (چه آیفون باشد، چه اندروید) است. اما توجه کنید که این نقشه جهانی از ابتدا یک سایت پرکاربرد بوده و همچنان نیز از نسخه وب آن بسیار استفاده می‌شود. هم‌اکنون نسخه وب گوگل مپس به یک ویژگی جدید مجهز شده است. اکثر مردم از یک دستگاه با صفحه‌نمایش بزرگ برای تعیین مسیر یا مقصد سفر خود استفاده می‌کنند و ازاین‌پس ویژگی مناسب دیگری را نیز در اختیار دارند.

اخیرا شرکت گوگل به نسخه وب گوگل مپس، یک ویژگی خیلی خوب افزوده است که به‌احتمال‌زیاد بسیاری از شما از این ویژگی آگاهی ندارید، چون اکثرا از نسخه موبایل آن استفاده می‌کنید.

گوگل مپس هم‌اکنون می‌تواند به شما زمان حرکت برای سفر را هشدار دهد تا مطمئن شوید که به‌موقع به مقصد خود خواهید رسید. البته ازآنجاکه این ویژگی هم‌اکنون در نسخه موبایل گوگل مپس وجود دارد، ممکن است  برای بسیاری از کاربران این ویژگی آشنا به نظر برسد.

این ویژگی توسط شرکت گوگل برای نسخه موبایل ارایه شده است؛ در ابتدای ماه ژانویه این ویژگی هشدار دادن به برنامه اضافه شد، اما تنها برای مسیرهای محلی در نظر گرفته شده بود. حال با اضافه شدن به نسخه وب شامل مسیرهای گوناگون برای کاربران است.

این ویژگی جدید در قسمت تنظیمات نوتیفیکیشن گوگل مپس، با نام “زمان حرکت” (Time to leave) قرار گرفته است. از قسمت چپ این نقشه می‌توانید مطمئن شوید که این زنگ هشدار را فعال کرده‌اید. البته خود سایت گوگل نیز زمانی که مسیر را تعیین کنید، ممکن است پیشنهاد دهد که نوتیفیکیشن زمان حرکت را فعال کنید (در شکل بالا گوشه سمت چپ عکس مشاهده می‌کنید).

بنابراین با ورود به‌حساب کاربری خود و رفتن به گوگل مپس می‌توانید به‌راحتی از این ویژگی نیز استفاده کنید. پس تنها کافی است برنامه سفر خود (زمان و مکان سفر) را به گوگل بدهید. گوگل موقعیت فعلی شما را دنبال خواهد کرد و بهترین زمان حرکت را به شما اطلاع خواهد داد. ازاین‌پس با وجود این ویژگی مطمئن خواهید بود که به‌موقع به مقصد خود می‌رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH