آیفون ۸ پلاس پرفروش‌ترین هندست اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸

موسسه تحقیقاتی CIRP گزارشی از میزان فروش جداگانه آی‌فون و آی‌پد شرکت اپل در سه ماهه دوم امسال در آمریکا منتشر کرده است که براساس ارزیابی این موسسه از ۵۰۰ مشتری آمریکایی که اقدام به خرید یکی از این دو دستگاه در طول ماه‌های آوریل، مه و ژوئن کرده‌اند، صورت پذیرفته است.

در ایالت‌های مختلف، مدل‌های ۲۰۱۷ آیفون، ۵۴ درصد از فروش گوشی‌های آیفون را به خود اختصاص داده‌اند. آی‌فون ۸ پلاس با سهم ۲۴ درصد در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن آی‌فون ۱۰ با ۱۷ درصد و آی‌فون ۸ با ۱۳ درصد در جایگاه‌های بعدی جای گرفته‌اند. نکته جالب اینکه در سه ماهه دوم سال گذشته، آی‌فون‌های ۷ و ۷ پلاس ۸۰ درصد بازار آی‌فون را در اختیار داشتند. جاش لوییس (Josh Lowitz)، یکی از موسسان CIRP، گفته است که مدل‌های قدیمی در طول سه ماهه دوم امسال بهتر از همین بازه زمانی در سال گذشته عمل کرده‌اند.

همچنین در این سه ماهه، آی‌فون ۶ اس، آی‌فون ۶ اس پلاس و آی‌فون SE در مجموع ۲۰ درصد در آمریکا فروش داشته‌اند که تقریبا مشابه فروش سه ماهه دوم سال پیش است. هر چند این سه مدل، امسال ارزان‌تر شده‌اند، اما میانگین قیمت فروش آی‌فون به‌دلیل قیمت‌های بالاتر مدل‌های ۲۰۱۷، امسال شاهد افزایش قیمت بوده‌اند. بخشی از این افزایش قیمت در واقع به‌خاطر حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی استفاده شده در مدل‌های ۲۰۱۷ است.

Apple iPhone 8 Plus had the largest share of the U.S. market among iOS handsets last quarte

در مورد آی‌پد نیز، آی‌پد پرو با ۴۰ درصد بیشترین سهم را در فروش سه ماهه دوم امسال داشته است. مدل‌های ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی هر کدام با ۲۰ درصد در این میزان فروش سهیم بوده‌اند. اما پرفروش‌ترین مدل در دو سال گذشته، آی‌پد ۹.۷ اینچی بوده است. نسخه ۲۰۱۸ این مدل در مقایسه با فروش ۳۲ درصدی سه ماهه دوم پارسال، توانسته است ۳۱ درصد از بازار آی‌پد را از آنِ خود کند. آی‌پد مینی هم امسال در مقایسه با ۱۱ درصد سال گذشته، امسال با سهم ۱۸ درصدی با رشد خوبی مواجه شده است.

The top selling iOS tablet in the U.S. last quarter was the 9.7-inch Apple iPad (2018)

اپل گزارش سه ماهه بعدی خود (سه ماهه سوم سال مالی) را در ۳۱ جولای اعلام خواهد کرد. بنابراین باید منتظر ماند و دید چه تعداد از دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد در طول سه ماهه دوم امسال در آمریکا به فروش رفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH