گلکسی A6

3 دلیل برای این‌که گلکسی A6 سامسونگ را نخریم

موبایل‌های سامسونگ همیشه محبوب بوده‌اند و در حال حاضر نیز این شرکت پرفروش‌ترین برند فعال در حوزه اسمارت فون‌ها شمرده می‌شود. به تازگی این کمپانی از مدل A6 پرده برداشته که در ادامه به دلایلی برای نخریدن آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.


ارتباطات و باتری

وقتی یک موبایل در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود، در نتیجه کاربران از آن انتظار دارند مجهز به قابلیت‌های مدرن باشد. اما در این زمینه گلکسی A6 ناامیدتان می‌کند. به‌عنوان مثال تکنولوژی یو‌اس‌بی نوع C در اسمارت فون مذکور تعبیه نشده و جای خالی آن را مخصوصا هنگام انتقال اطلاعات حس می‌کنید. فن‌آوری تقریبا منسوخ شده میکرو یو‌اس‌بی نسخه دو سرعت رد و بدل دیتاها را نسبتا کاهش می‌دهد و وقت‌تان را تلف می‌کند. گذشته از این، سامسونگ استفاده از تکنولوژی ان‌اف‌سی (ارتباط حوزه نزدیک) را در گلکسی A6 از یاد برده است و نمی‌توانید پرداخت‌های خود را انجام دهید. در واقع با کمک فن‌آوری ان‌اف‌سی قادر به انجام پرداخت‌های خود بدون کارت بانکی خواهید بود. فقط کافیست اطلاعات خود را در اسمارت فون ذخیره کرده و در صورت لزوم، گوشی را به نزدیکی دستگاه کارت‌خوان ببرید. ولی با خرید گلکسی A6 از این قابلیت کاربردی بی‌بهره خواهید بود. اگر یک هدست بلوتوث یا هر وسیله دیگری مجهز به بلوتوث داشته باشید، حضور استانداردهای معتبر برای بهبود کیفیت، موضوعی بسیار مهم است. یکی از این‌ها aptX است که سرعت انتقال را از طریق بلوتوث افزایش داده و کیفیت موسیقی را بالا می‌برد. با این همه، تولیدکننده کره‌ای تلاشی برای بهبود تجربه دستگاه‌های بلوتوثی انجام نداده است.

در حوزه باتری هم مشکلات بزرگی به چشم می‌خورد. با توجه به قیمت تقریبا ۴۰۰ دلاری محصول سامسونگ، انتظار وجود تکنولوژی شارژ سریع را در این موبایل داریم. اما چنین موضوع مهمی نیز فراموش شده و نمی‌توانید شارژ پرسرعت را تجربه نمایید. در این صورت باید برای فول شارژ شدن باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری وقت‌تان را هدر دهید.

پلت‌فرم

چیپست شامل بخش‌های زیادی است. در این مجموعه تکنولوژی‌های مربوط به ارتباطات به چشم می‌خورد و هم نشانه‌هایی از فن‌آوری‌های حوزه امنیت دیده می‌شود. ولی پیش از هر چیزی، پردازش‌گر دیوایس مورد توجه قرار می‌گیرد. در حقیقت پردازنده به شما اجازه این را می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های متفاوت را تجربه کنید. پس چیپست، موضوعی بسیار ضروری است که اگر در سطح قابل قبولی نباشد، حتی نمی‌توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. قیمت تقریبا ۴۰۰ دلاری گلکسی A6 آن را از رقیبان میان‌رده عمدتا چینی متمایز می‌سازد. پس باید شاهد چیپستی به مراتب قوی‌تر از آن‌‌ها باشیم که بازی‌های نیمه‌سنگین را نیز اجرا می‌کند. اما سامسونگ در ازای پولی که پرداخت می‌کنید، ارزش کافی را نمی‌دهد. این اسمارت فون میان‌رده از پردازنده‌ای بسیار ضعیف سود می‌برد که دارای ۸ هسته است که همگی روی فرکانس ۱.۶ کلاک شده‌اند. به این ترتیب، وظایف بین هسته‌ها تقسیم نشده و امکان مصرف باتری بیش از حد مجاز یا تجربه لگ‌ها وجود دارد. حتی پردازش‌گر گرافیکی هم رضایت‌بخش نیست و نمی‌تواند بازی‌های جذاب را به‌صورت روان اجرا کند. تنها با مجموعه یک هسته‌ای گرافیکی بخش بسیار کوچکی از گیم‌های اندروید قابل اجرا خواهند بود که جزئیات اندکی دارند. در کل نباید از بخش سخت‌افزاری گلکسی A6 توقعات زیادی داشته باشید. با این‌که مبلغ نسبتا زیادی می‌پردازید، اما تنها کارهای معمولی مثل گشتن در شبکه‌های اجتماعی و جست‌وجو در اینترنت با سرعت کافی انجام می‌شوند.

امسال برخی از مدل‌های میان‌رده و اقتصادی مثل سری A شیائومی برای افزایش سرعت موبایل‌های‌شان دست به کار جدیدی زده‌اند. سازنده در کنار سخت‌افزاری متوسط، از اندروید وان در قسمت نرم‌افزاری بهره‌ جسته‌ که تجربه کاربری را بهبود دهد. در این ورژن اعمال پس‌زمینه محدود شده یا اصلا متوقف خواهند شد تا کار اصلی با سرعت بالا و بدون لگ اجرا شود. حتی برای اندروید نگارش وان اپلیکیشن‌های مخصوصی ارایه گشته و رابط کاربری‌ آن‌ها به سبک فلت درآمده است. در نتیجه شلوغی‌ها و انیمیشن‌های اضافه در برنامه وجود نخواهند داشت. اما سامسونگ به همان نسخه سنگین اندروید بسنده نموده و به ناچار کندی‌های متعددی را مشاهده خواهید کرد.

طراحی و نمایشگر

در نگاه اول، طراحی یک محصول به چشم می‌آید و در واقع می‌تواند به‌عنوان دلیلی برای خرید موبایل باشد. گلکسی A6 هم با بدنه‌ای فلزی ارایه شده تا عاشقان آلومینیوم را به خود جذب کند. اما بلافاصله دیزاین تکراری گوشی در ذوق می‌زند. دوباره همان چینش دوربین و اجزای قاب جلو مشاهده می‌شود. این دیزاین آشنا متعلق به سری ۲۰۱۸ خانواده J است و قرار گرفتن آن در محصولات سری A اصلا خوشایند نیست. حتی کمپانی سازنده به خود زحمت پنهان کردن نوارهای آنتن را نداده. موضوعی دیگر، پیروی نکردن از همه ترندهای طراحی است. تقریبا تمام برندها از ترکیب شیشه و فلز یا شیشه و پلاستیک برای ساختن اکثر گوشی‌های خود استفاده می‌کنند که هم ظاهر اسمارت فون را جذاب می‌کند و هم دیگر نیازی به قرار دادن نوارهای آنتن در قاب پشت نیست. ولی سامسونگ از عنصر فلز استفاده کرده است. این در حالی است که حتی با پرداختن مبلغی کم‌تر، قادر به خرید یک گوشی شیشه‌ای و زیبا خواهید بود.

در قسمت جلو نیز ضعف‌های بزرگی مشاهده می‌شود. گلکسی A6 در ماه مه میلادی معرفی و در همان ماه به بازارهای مختلف عرضه شد. اما هنوز نسبت نمایشگر به بدنه در مقایسه با رقیبان به مراتب پایین‌تر است. صادقانه بگوییم، هرچه این نسبت بالاتر باشد، طبیعتا محتوای در حال اجرا به‌طور گیرایی پخش شده و کاربران به لطف موبایل‌های مدرن جزئیات بیش‌تری از بازی‌ها و فیلم‌ها می‌بینند. اما با خرید هندست کره‌ای نمی‌توانید (لااقل در طراحی) حس داشتن یک گوشی مدرن را تجربه کنید. برای مثال کافی است به یکی از رقیب‌های سامسونگ یعنی هوآوی مراجعه کنیم. آنر 9N با وجود قیمت بسیار کم‌تر، هم نمایشگر بزرگ‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد و هم نسبت صفحه‌نمایش آن به بدنه تقریبا ۸۰ درصد است.

معمولا وقتی سازنده‌ از صفحه‌نمایشی بالای ۵.۵ اینچ در یک مدل استفاده می‌کند، در کنارش رزولوشن فول اچ‌دی را هم قرار می‌دهد. ولی گلکسی A6 از این ویژگی نیز محروم است. در کیفیت اچ‌دی پلاس پیکسل‌ها در فواصل نزدیک قابل شناسایی خواهند بود و در این صورت جزئیات زیادی به نمایش گذاشته نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH