بررسی موتورولا وان

تمام چیزی که باید در رابطه با موتورولا وان پاور بدانید

موتورولا یکی از برندهای قدیمی صنعت موبایل محسوب می‌شود. این کمپانی هنوز هم به تولید اسمارت فون‌های جذاب می‌پردازد که بعضا محبوب هستند و نظر کاربران را جلب می‌کنند. احتمالا وان پاور یکی از آن‌ها خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی؛ پیروی از مدرنیته!

وان پاور

طراحی در نگاه اول بیش از هر چیزی اهمیت دارد و می‌تواند دلیلی برای خرید موبایل باشد. موتورولا به احتمال زیاد گوشی جدید خود را با دیزاین مدرن به بازار عرضه می‌کند. در این نوع طراحی حاشیه‌های اطراف نمایشگر که در نسل‌های پیشین ضخامت زیادی داشتند، به حداقل میزان خود رسیده و مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کنند. در این صورت تماشای فیلم‌ها از همیشه لذت‌بخش‌تر خواهد بود و بازی‌ها به‌طور هیجان‌انگیزی اجرا می‌شوند. در بخش جلو تغییر بزرگ دیگری هم رخ می‌دهد. شاهد یک بریدگی در قسمت بالای صفحه هستیم که آن را هم با نام ناچ صدا می‌زنند. این بخش اسپیکر، دوربین و سنسورهای دیوایس را میزبانی می‌کند و باعث افزایش نسبت پنل به بدنه می‌شود. اگر شایعات و اخبار صحیح باشد، در قاب پشت وان پاور ماژول دوربین دوگانه به‌صورت عمودی و در گوشه سمت چپ قرار خواهد گرفت. این چینش در اکثر گوشی‌های ۲۰۱۸ وجود دارد و برای اولین‌بار آی‌فون ۱۰ از چنین دیزاینی بهره برد. لوگوی کمپانی موتورولا در قالب حس‌گر اثر انگشت تقریبا در میانه دستگاه به چشم می‌آید و کمی ظاهر سطح پشتی را متفاوت کرده است.

نباید اهمیت نمایشگر را از یاد برد. موتورولا برای علاقه‌مندان به بازی و خوره‌های فیلم از یک پنل بزرگ‌تر از ۶ اینچ استفاده می‌کند که به قابلیت‌های زیادی مجهز است. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برای وان پاور تدارک دیده شده و به این ترتیب نمی‌توانید پیکسل‌ها را حتی در فواصل نزدیک ببینید و به‌عنوان مثال گوشه‌های تیزی در محتواها مشاهده نمی‌شوند. نسبت تصویر هم احتمالا نزدیک به ۲:۱ خواهد بود و طبیعتا ارتفاع موبایل افزایش می‌یابد. از طرفی خوش‌دستی گوشی بهبود پیدا می‌کند و راحت‌تر در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرد. البته این نمایشگر کمبودهایی نیز دارد. تکنولوژی ساخت ال‌سی‌دی برخلاف نمونه‌های اولد روشنایی و کنتراست بالایی ندارند و رنگ‌ها را به‌طور جذاب نشان نمی‌دهند.

پلت‌فرم؛ گردوخاک اندروید وان!

وان پاور

به ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار پلت‌فرم گفته می‌شود. در اصل با استناد بر سخت‌افزار دستگاه می‌توان به رده آن پی برد. وان پاور از چیپست میان‌رده کوآلکام سود می‌برد که علاوه بر انجام کارهای روزمره، می‌تواند برخی از بازی‌ها را اجرا کرده تا شما را سرگرم کند. مموری به شما امکان این را می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، عکس‌های‌تان را ذخیره نمایید و از محتواهای مختلف لذت ببرید. به همین علت موتورولا مدل وان پاور را در دو نسخه عرضه کرد. یکی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و به همراه ۴ گیگابایت رم و ورژن گران‌تر با ۶۴ گیگابایت فضای داخلی در کنار ۶ گیگابایت رم نصیبت‌تان می‌شود. البته طبیعی‌ست برای تجربه بهتر عمل مالتی‌تسکینگ باید مدل گران‌تر را خریداری نمایید. با این حال، اگر به حافظه بیش‌تر نیاز داشتید، قادر به استفاده از میکرو اس‌دی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت خواهید بود.

نباید نقش نرم‌افزار را نادیده گرفت. برای این‌که بتوانید طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را نصب کنید و هیچ‌وقت با لگ و کندی مواجه نشوید، تولیدکننده نسخه ویژه‌ای از اندروید اوریو را برای وان پاور در نظر گرفته است. این نگارش با نام اندروید وان شناخته می‌شود. در نسخه مذکور اعمال پس‌زمینه به حداقل می‌رسند و اپ‌ها با سرعت بالایی اجرا خواهند شد. خوش‌بختانه موتورولا تغییرات زیادی در سیستم‌عامل گوگل نداده و می‌توانید طعم اندروید خالص را بچشید.

دوربین‌ها؛ پرتره همه‌چیز است!

وان پاور

اسمارت فون‌های جدید همگی به ماژول دوربین دوگانه در سطح پشتی و حتی قاب جلو مجهز هستند تا عکس‌های جذابی برای کاربران ثبت کنند. موتورولا هم از ترند دنیای مدرن پیروی کرده و از دو دوربین در قسمت پشتی استفاده خواهد کرد. لنزها ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی‌اند و یکی از آن‌ها برای تشخیص عمق تصاویر به کار می‌رود. به این ترتیب پرتره‌های زیبایی می‌گیرید که جزئیات قابل قبولی دارند. برای یک میان‌رده ضریب اف ۱.۸ مقداری مناسب به حساب می‌آید. در نتیجه لنز نور زیادی را از محیط می‌گیرد و عکس‌ها حتی در شرایط نوری ضعیف روشن خواهند بود. با کمک فلاش ال‌ای‌دی عکاسی در هنگام شب و موقعیت‌های تاریک ممکن می‌شود. قابلیت‌های معمولی نیز مثل پانوراما، تشخیص چهره و لبخند و اچ‌دی‌آر حضور خواهند داشت و تجربه عکس‌برداری با وان پاور را بهبود می‌دهند. در کنار این ویژگی‌ها، امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K فراهم شده و می‌توانید فضا را با تمام جزئیات ثبت کنید.

برای عاشقان شبکه‌های اجتماعی، دوربین سلفی از اهمیت زیادی برخوردار است. موتورولا برای جلب رضایت شما از یک لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده که از دریچه دیافراگمی نسبتا باز سود می‌برد. اگر کیفیت تماس تصویری برای‌تان مهم است یا این‌که قرارهای اسکایپی زیادی در ماه دارید؛ باید وان پاور را مد نظر داشته باشید. به لطف دوربین قاب جلو قادر به ضبط ویدیوها به‌صورت فول اچ‌دی خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH