هک شدن اینستاگرام صدها نفر به‌دست هکرهای ناشناس

امنیت آنلاین چیزی است که همه افراد باید آن را جدی بگیرند. علی‌رغم اضافه شدن ابزارهایی مانند تایید دو مرحله‌ای، احتمال اینکه کاربران باز هم مورد هک و فیشینگ قرار گیرند، وجود دارد.

مطابق گزارشی که در وب‌سایت Mashable منتشر شده، حساب کاربری صدها کاربر اینستاگرام توسط افراد ناشناس هک گردیده است. اتفاقی که تقریبا برای همه این کاربران افتاده به یک شکل بوده؛ به‌طوری که بعد از لاگ‌آوت شدن، جزییات کاربری آن‌ها به مشخصات شخصیت‌های کارتونی شرکت دیزنی و حساب ایمیل هم به یک ایمیل آدرس با پسوند ru. تغییر پیدا کرده است.

این هکرها در واقع به غیر از تغییر مشخصات، کار دیگری نتوانسته‌اند انجام بدهند، اما کاربران قادر به ریکاوری اکانت خود با استفاده از امکانات خود اینستاگرام نیستند. البته با توجه به تغییر یافتن آدرس ایمیلی که کاربر با آن، به حساب خود دسترسی داشته، طبیعتا هنگام ورود به اینستاگرام، خطای عدم انطباق مشاهده خواهد شد و این همان چیزی است که هکرها به‌خوبی از آن آگاه بوده‌اند.

سخنگوی اینستاگرام به وب‌سایت Mashable گفته است که: تلاش ما این است که جامعه اینستاگرام تجربه امن و مطمئنی داشته باشند. زمانی که از این موضوع مطلع شدیم، دسترسی به اکانت‌های مزبور را مسدود کردیم و به افرادی که مورد حمله واقع شده‌اند، فرصتی برای ریست کردن پسوردشان و البته انجام مراحل دیگری برای امنیت بیشتر حساب‌های کاربری‌شان خواهیم داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH